среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:30

Казне за прекорачење средње брзине на ауто-путу

Полицајци ће возаче заустављати одмах на наплатној рампи или ће пријаве слати на кућну адресу
Аутор: Александар Бојовићуторак, 01.08.2017. у 20:50
(Фото Танјуг/Тања Валич)

Ускоро почиње кажњавање возача који прекораче средњу брзину кретања на ауто-путевима, саопштио је Владимир Ребић, директор полиције. Министарство унутрашњих послова у сарадњи са „Путевима Србије” спроводи пројекат мерења средње брзине кретања возила на ауто-путевима на основу времена проласка кроз наплатне рампе. Овај пројекат је у завршној фази, систем ће користити постојеће наплатне станице, а свака од њих опремљена је камером која очитава регистрацију и бележи време када је аутомобил прошао кроз рампу. Сада је постављено такозвано референтно време за све наплатне кућице. Упрошћено, све рампе имају идентично, синхронизовано време и тачно се зна када је ко ушао на ауто-пут, а када је изашао са њега. Када аутомобил прође испод камере на рампи и возач узме картицу, нa њој ће писати време уласка. На излазној рампи стоји његово време изласка. Разлика у времену и пређеној километражи, од кућице до кућице, даје обрачун просечне брзине. Онога ко буде возио брже од дозвољеног дочекаће казна за прекорачење.

На ауто-путевима лане погинуло 50 људи
На ауто-путевима у Србији током 2015. године смртно је страдало више од 60 особа, док је током прошле године погинуло око 50 људи, рекао је Владимир Ребић.„Ми намеравамо да у наредном периоду још више смањимо овај тренд погинулих, предузимајући овакве и сличне мере. Министарство унутрашњих послова и убудуће ће наставити да спроводи различите превентивне и репресивне активности како би унапредило безбедност на путевима”, рекао је директор полиције.

Из јавног предузећа „Путеви Србије” су за „Политику” потврдили да се „тренутно на терену тестира апликативни софтвер за мерење брзине”. Тестирање овог система почело је од севера и југа земље, односно на појединим наплатним станицама у Војводини, али и на изласку из Србије на Коридору 10.

Владимир Ребић, директор полиције, изјавио је да су у претходном периоду, у току фазе тестирања, возачи чија је средња брзина кретања била већа од 120 километара на сат добијали на признаници, односно фискалном рачуну, информацију о средњој брзини којом су се кретали деоницом ауто-пута и ти прекршаји неће бити санкционисани. Овај систем само је још један од начина на који се МУП бори да смањи број жртава и унапреди безбедност на путевима, додао је он.

„У наредном периоду, на основу Закона о безбедности саобраћаја, који прописује да возач може бити кажњен уколико је прекорачио средњу брзину, почеће санкционисање оваквих врста прекршаја. Полицијски службеници ће заустављати возаче који су прекорачили брзину одмах на наплатној станици или ће пријаве слати на кућну адресу”, прецизирао је директор полиције.

Поједини возачи који су током прошлог викенда добили признанице са средњом брзином кретања фотографисали су их и фотографије делили на друштвеним мрежама уз коментар: „Почело је”.

Опречна су мишљења возача о овом новом пројекту. Неки сматрају да овај систем могу да преваре тако што ће јурцати ауто-путем двеста на сат, а потом нивелисати средње време тако што ће пре изласка са ауто-пута на некој бензинској станици попити кафу. Међутим, управо ће такве бахате возаче ловити пресретачи који на ауто-путевима настављају да раде свој посао, чак, како сазнајемо, у још већем обиму. Тренутно ограничење максималне брзине на нашим ауто-путевима је 120 километара на сат, мада се недавно помињало и покретање иницијативе да ова брзина буде повећана на 130.


Коментари63
a1a39
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Matija Soskic
Svuda u svetu osim u Srbiji meri se stvarna brzina kretanja vozila, a kaznjava voznja preko maksimalno dozvoljene. Zar neko izmedju dve rampe ne moze da vozi 150 km/h, zaustavi se 1 km. pre rampe, popije koka kolu i produzi na rampu.
Pera Pera
Putevi u Srbiji su u katastrofalnom stanju i jos su dvosmerne trake (bez razdvajanja ). To je najveci problem. Ibarska magistrala , DVOSMERNA magistrala smrti. Pored losih puteva , alkoholisani vozaci su najveci problem. Svako poredjenje sa nemackim , svajcarskim , americkim...putevima i SRPSKIM je BESMISLENO. Uvodjenje " prekoracenje srednje brzine" je samo dodatni nacin punjenja budzeta , posto se u Srbiji vise ne grade fabrike i nista se ne proizvodi... UZAS .
Ratko
Nemamo autoput, ali ako čita neki bot, neka javi šefu - makar jedna patrola, jednom u godinu dana noću da svrati do Borče da možemo da spavamo od ovih klinaca koji razvlače motore 200km/h, izbacuju iz brzine i besomučno turiraju pod našim prozorima u tri ujutru. Ima beba koje prestravljuju u pola noći i starih ljudi kojima pozli od toga. O bezbednosti i da ne govorim, naročito kad vas neko pretiče s desne strane, a vi propisno skrećete...
Зорица
Могу ли и ја да питам нешто глупо? А колика је средња брзина? Колико ја мало знам о саобраћају, 120 је максимална брзина на ауто путу, а на свим излазима, бензинским пумпама... је 80 и 100 км/х. Свако ко буде имао просечну брзину 120 км/х сигурно је направио саобраћајни прекршај и то толики да му следи одузимање дозволе (на месту где је 80 возио је 40 км/х више зашто се одузима дозвола). Ја опет глупо питам да ли је свестан Ребић да овако не може, јер ни средња брзина између различитих улаза и излаза опет није иста јер није исти број ограничења. Него МУП мора да направи дводимензиону табелу (видљиву на свакој наплатној рампи, или да може да се скине са сајта полиције или да се направи апликација за телефоне) у којој ће бити јасно видљиво колико времена је потребно за прелазак од улазне до излазне наплатне рампе, па ако улазите рецимо на Смедереву, а излазите код Баточине лепо знате толико и толико минута, а то је добијено са свим ограничењима брзине уз пут. То је једино исправно.
Сале Земунац
Читам како се сви пореде са западним земљама, а нарочито са Швајцарском, па се питам шта би било када би, као у тој истој Швајцарској, власти одлучиле да кажњавају све који се после 22 часова туширају, или пусте воду из водокотлића. Да ли би онда сви викали да им држава угрожава лична права да малтретирају своје комшије. Свуда у свету људи настоје да се придржавају правила како због себе, тако и због других. Драги возачи, модерна аутомобилска индустрија је направила свакојаке додатке у аутомобилима, али ниједна није успела да направи нешто што би поништило основне законе физике. Зауставни пут при већој брзини је већи и зато се на аутопутевима догађају ланчани судари, јер је много тешко зауставити аутомобил при брзини од 80 км/х, а камо ли при брзинама дупло већим од тога. А сам сам пробао на нашем аутопуту и уштеда у разлици брзине од 20 км/х за исту дестинацију је 15 мин. Да ли је то вредно вашег и туђег живота?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља