среда, 19.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 07:43

Путник је дужан да брине о стварима у превозу и смештају

Организатор путовања у Рим на коме су путници опљачкани не сноси одговорност, за „Потрошач потврдили и у туристичкој инспекцији
Аутор: Јелица Антељсреда, 02.08.2017. у 11:00
(Фото Д. Јевремовић)

Туристичка инспекција је јуче потврдила да организатор путовања на коме су путници из Србије опљачкани у Риму не сноси одговорност за крађу материјалних средстава. Како објашњавају, агенција је одговорна за реализацију уговореног путовања и за извршење услуга из програма путовања.

– Путници су са туристичком агенцијом склопили уговор о туристичком путовању који садржи потврду о путовању (о уплаћеном аранжману), програм путовања, опште услове и гаранцију путовања. Све ове елементе уговора путник мора да добије (и потврди њихов пријем) приликом уплате аранжмана. Тим уговором су уређена права и обавезе туристичких агенција и путника, а у складу са прописима –  кажу у инспекцији за „Потрошач”.

Законом о туризму су, поред осталог, прописана права и обавезе туристичких агенција организатора путовања и путника, као и то да  туристичка агенција организатор путовања одговара путнику за испуњење уговорених обавеза из општих услова и програма путовања. Прописано је да су општи услови путовања уговор између агенције организатора путовања и путника којим се уређују права и обавезе организатора путовања и права и обавезе путника и садржи све међусобне обавезе које су важне за реализацију уговора о путовању.

У туристичкој инспекцији напомињу да општи услови путовања свих туристичких агенција садрже између осталог и одредбе које се односе на обавезе путника у погледу чувања докумената и личних ствари. Тако је и у условима агенције „Вива травел” која је организовала ово путовање наведено да је путник дужан да брине о својим стварима унетим у превозно средство и унетим у смештајни објекат. Сва своја права по наведеном, путник остварује директно од превозника, пружаоца услуге смештаја или осигурања, а према важећим међународним и домаћим прописима.

– Путник лична документа, ствари и вредности не оставља у превозном средству, јер организатор не одговара за њихов нестанак. Препоручује се да се документа, злато, вредне ствари, технички инструменти и медикаменти носе искључиво у ручном пртљагу. Путник има обавезу да пријави губитак, оштећења или нестанак пртљага у току пута представнику организатора – кажу наши саговорници из Туристичке инспекције.

Уплатом аранжмана сваки путник добија гаранцију путовања која се односи и између осталог и на надокнаду штете у вези с пруженим услугама из програма путовања и не покрива накнаду штете из других врста осигурања (путно осигурање, осигурање од путне одговорности, осигурање путника у саобраћају, здравствено осигурање, осигурање против незгода, животно осигурање, каско осигурање возила и др.). У цену путовања нису укључена друга осигурања.

У инспекцији кажу да је крађа пријављена италијанској полицији, али грађани имају право да се обрате и нашим органима реда уколико сматрају да ће на тај начин заштити своја права. Они напомињу да се питање надокнаде материјалне и нематеријалне штете не решава у поступку инспекцијског надзора, већ на суду.


Коментари3
6fd7e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ćosović jovica
Uzansama o ugostiteljkoj delatnosti i hotelijerstvu, definisane su obaveze pružaoca usluge da brine o integritetu stvari svog gosta. U postupku odgovoran je da nadoknadi štetu. Uzansama o putničkom saobraćaju takođe definisano je da pružalac prevozničke usluge odgovara za stvari svog korisnika putovanja.Kada se radi o šopigu ili razgledanju turističkih i istorijskih znamenitosti, posada prevozniaka obavezna je za to vreme da svoj autobus obezbedi na adekvatan način i za to je odgovoran pružalac usluge da izvrši nadoknadu štete. Ovo je samo izbegavanje odgovornosti na teret korisnika usluge. Uzansama regulisano je da aranžman bezbedno je komplemetaran.
Petar M.
Da li to znaci da putnik treba da plati agenciji, pa da onda sedi u sobi i cuva svoj prtljag???
katica
Spinovanje. Pasoš, te novac, platne kartice...samo moron može da drži u hotelskoj sobi i tsl... To se na putovanju nosi u svom džepu!
Препоручујем 10

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља