понедељак, 12.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Рат ТВ канала и кабловских дистрибутера

Нисмо “својевољно и неоправдано” искључили ове телевизије јер ове куће траже новчане надокнаде за дистрибуцију програма, кажу у “Радијусу”
Аутор: В. Трумићпонедељак, 07.08.2017. у 17:37
Фото Јутјуб

ТВ Прва oбавештава гледаоце да је један од кабловских оператера, КДС „Радијус Вектор”, како кажу, из неразумљивих и потпуно неоправданих разлога, онемогућио гледање ТВ Прва, Б92 и Хепи ТВ и заменио их са Н1, Гранд 1 и Гранд 2. И поред вишемесечних напора да се правно регулише коришћење нашег садржаја по угледу на све друге уређене системе, без најаве и једностраном одлуком, КДС „Радијус Вектор” ускратио је гледаоце за програм најгледанијих домаћих емитера искључивши их из своје понуде коју су грађани већ платили. За овакав поступак не постоји ни законско ни етичко оправдање, пре свега према корисницима пакета КДС „Радијус Вектора”. Наглашавамо да је програм свих националних телевизија бесплатан за све грађане Србије, а кабловски оператери преузимају наше канале и даље их продају грађанима кроз своје пакете... Приступ програму националне ТВ мора да има сваки грађанин Србије и било који покушај да се одговорност за очигледно избегавање увођења правног и законског односа пребаци на емитера, има једино за сврху довођење грађана у заблуду. Прва, Б92 и Хепи и даље ће се борити за равноправан однос националних и страних телевизија у понуди кабловских дистрибутера. Национални емитери издвајају огроман новац за производњу локалног програма и куповину страног да би понудили најбољи и најквалитетнији бесплатни садржај. Предраг Лалић из „Радијус Вектора” тврди да они нису ни „својевољно“, „неоправдано“ и „неразумљиво“ онемогућили гледање канала ТВ Прва, Б92 и Хепи, већ су ове куће у свом допису од 1. 8. 2017. захтевале да без одлагања престанемо са дистрибуцијом њихових ТВ канала под претњом покретања прекршајних и кривичних поступака. „Радијус Вектор” је, у складу са чланом 100. Закона о електронским медијима, уредно тражио сагласност за дистрибуцију програма наведених телевизија, али на тај захтев још увек није одговорено. Иако наведене ТВ куће у својим саопштењима наводе да је програм свих националних телевизија бесплатан за све грађане Србије, они од „Радијус Вектора” и других кабловских оператера потражују новчану надокнаду за дистрибуцију својих ТВ канала и директно утичу на повећање цене кабловске ТВ коју плаћају грађани. Учинићемо максималне напоре да са овим ТВ каналима постигнемо договор прихватљив за кориснике и који ће омогућити присуство ових ТВ канала у понуди, под истим условима који важе и за гледаоце који ове ТВ канале гледају бесплатно путем дигиталне земаљске ТВ.


Коментари20
6c496
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зорица Аврамовић
Поштовани ноћни соколе! На дан објаве овог текста проследила сам коментар налик на овај господина Збиљића, са којим се од речи до речи слажем! И моје мишљење писано се негде, под окриљем ноћи, "затурило". Због чега? Због стила, можда? "Стил, то је човек", рекао је давно један мудри теоретичар...
Драгољуб Збиљић
Драгољуб Збиљић ОБЈАВИТЕ, МОЛИМ, ОВУ ИСТИНУ. Да имамо функционалне државне институције, све те три телевизије биле би одавно укинуте и био би им дозвољен програм тек када уваже Члан 10. Устава Србије о ћирилици у српском језику. Све оне и још неке ТВ већ деценијама газе Устав Србије јавно, исписујући српски језик само хрватском абецедом. У другим државама, на пример у Хрватској или било где, телевизијама не би ни пало на памет да за свој језик користе страно, туђе писмо замењујући своје пуисмо у свом језику. То је кључни разлог што у другим нормалним државама те три телевизије не би биле у могућности да потцењују устав своје државе.
Simeun
Sto iznose neistinu da je iz neopravdanih razloga? Trazili su naknadu preko 1 evra po korisniku. Treba oni kablovskim operaterima da placaju sto im distribuiraju signal, kao sto placaju i koriscenje nacionalne frekvencije. Nemoj da im se desi da ih svi kablovski operateri ukinu u svojim mrezama pa da im share padne 10 puta, a samim tim i cena sekunde bar 10 puta. Na ovaj nacin bi ove TV stanice mogle i da nestanu. Njihovi vlasnici su se malo zaigrali u zelji da zgrnu pare.
Nataša Jovanović
Radijus vektoru nijeovo prvi put da ukida kanale korisnicima! Tako je ranije ukinuoUltru kada su je deca gledala non stop i onda je prebacio u skuplji paket. Oni su jos pre par meseci najavljivali da ce ukinuti TV Prvu i B92. Sada su ih ukinuli i dali nam da gledamo Grand. Uzas!
Pavle
Zašto bi jedan kablovski operater ukidao kanale, pa njima je u inteeresu da imaju što veći broja kanala koji nude. Ovo mi više deluje kao da su ove televizije tražile posebne pogodnosti za njihove "njihove usluge".
Olja 46
Tragično je da nam je Radijus vektor ukinuo dve loše televizije b92 i Happy i počeo da emituje dve katastrofalne Grand 1 i Grand 2. Pa nije cela Srbija u toj priči. Stvarno stamota. Upravo se spremam da sve kod njih odjavim pa makar ne imala nikakav signal
Препоручујем 6

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља