среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:16

Од среде делимично затварање саобраћаја на Бранковом мосту

Вредност посла је 210 милиона динара, а планирано је да се реконструкција заврши крајем године
петак, 11.08.2017. у 15:47
Почињу радови на Бранковом мосту (Фото З.Кршљанин)

Режим делимичног затварања саобраћаја на Бранковом мосту почеће да се примењује од среде, 16. августа, најавио је данас градски менаџер Горан Весић. Како је објаснио, делимично затварање саобраћаја није могло да буде извршено раније, јер је одобрење за извођење тог дела радова добијено тек данас.

Према Весићевим речима, од сутра ЈКП „Београд пут” почеће са пресецањем ограде и утврђивањем прелаза са једне на другу конструкцију и тај посао ће бити завршен до понедељка, 14. августа у вечерњим сатима.

Сутра ће такође бити затворен део Улице сајмиште, због постављања дизалице уз стуб моста са новобеоградске стране, а током радова, у тој неће бити прекида јавног градског саобраћаја.

Саобраћај преко Бранковог моста одвијаће се током дана у по две саобраћајне траке у сваком смеру, јер ће две десне траје у смеру од Новог Београда ка Бранковој улици бити затворене како би се одвијали радови на реконструкцији моста.

У ноћним сатима ће за саобраћај двосмерно бити отворена само десна страна моста, односно три траке, из правца Бранкове улице ка Новом Београду.

Весић је истакао да је вредност тог посла 210 милиона динара, а планирано је да се реконструкција заврши крајем године, имајући у виду да се ради о изузетно захтевној замени челичних делова конструкције, чије тачно стање може бити утврђено тек по скидању сваке појединачне челичне конзоле.

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда предузеће све како би се радови изводили у јеку грађевинске сезоне и што пре оспособио тротоар који је годинама био ван функције, а извођач ће увести и ноћни рад за поједине фазе радова, назначио је Весић.

„Нова стаза за пешаке и бициклисте биће модерна, имаће хидроизолацију и одговарајућу подлогу против клизања, што ће повећати ниво безбедности”, подвукао је Весић.

Припремни радови на реконструкцији пешачке стазе на узводној конструкцији Бранковог моста почели су половином јуна, а после почетног организовања градилишта и постављања заштитне конструкције испод моста на новобеоградској страни, извршене су припреме за скидање асфалта са пешачке стазе и спојева челичне конструкције, постављене скеле на стубовима с обе стране реке и демонтирано декоративно осветљење.

По добијању решења којим се одобрава извођење овог дела радова, стекли су се услови да се на Бранковом мосту успостави режим саобраћаја који ће омогућити извођачу даље радове на санацији пешачке стазе, наводи се у саопштењу Градске управе.

Детаљна анализа стања пешачке стазе урађена је пре три године и констатовано да су оштећења челичне конструкције и бетонских плоча веома тешка и да се не могу поправити уобичајеним одржавањем, већ је неопходна израда пројекта за реконструкцију пешачке стазе на узводној страни моста.

Пројектом је предвиђено да се на дужини од 432 метра моста замене челичне конзоле које носе пешачку стазу са оградом, као и ивичњак између пешачке стазе и коловоза.

Извођач ће уградити нове челичне конзоле и ивичњаке, док ће се ограда демонтирати, санирати и поново уградити, с тим што ће бити подигнута на одговарајућу висину од 1,2 метра због бициклиста који веома користе Бранков мост.

Такође, сервисираће се ревизиона колица која се помоћу точкова померају дуж пешачке стазе и служе за одржавање спољних делова моста, а биће уграђено око 400 тона нових челичних конструкција. Сав челик и пратећи материјали који се буду уградили одговараће прописаним стандардима.

Бранков мост је обновљен 1956. године на стубовима ранијег Моста краља Александра, који је срушен у Другом светском рату.

Због развоја града на левој обали Саве, од 1974. до 1978. године изграђена је нова конструкција на низводној страни моста која је имала исту силуету и статички систем.

На тај начин Београд је добио модеран мост са по три саобраћајне траке у сваком смеру, али тај мост је саграђен од делова три различита моста који су грађени у размацима од више од двадесет година.

Без обзира када је који део моста саграђен последњих 40 година нису рађене озбиљније реконструкције па је због експлоатације дошло време за поправку његове узводне пешачке стазе. (Танјуг)

 


Коментари0
a7ba0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља