понедељак, 20.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:14

Забрањена регистрација „Порше кајена” у Швајцарској

петак, 18.08.2017. у 16:19
Фото Ројтерс

БЕРН - Швајцарска је данас саопштила да више неће дозволити регистровање "Поршеовог" луксузног СУВ-а, „кајен”, са дизел мотором наводећи као разлог негативне одјеке у јавности због скандала са емисијом гасова који је потресао суседну немачку аутомобилску индустрију.

Раније регистровани „кајен” аутомобили могу остати на швајцарским путевима, али новокупљеним возилима са дизел моторима неће бити дозвољена вожња, наводи се у саопштењу Федералне канцеларије за путеве (ФЕДРО), која се позива на потребу „заштите животне средине”, преноси агенција Франс прес.

Министарство саобраћаја у Немачкој је прошлог месеца објавило да је у Поршеовим моделима „кајен” и „макан” откривен нелегални софтвер који прикрива стварни ниво емисије загађујућих материја из дизел мотора.

Опозвано је укупно 22.000 возила, чиме је проширен скандал због варања са емисијом гасова који већ две године мучи Поршеову матичну компанију Фолксваген.

Фолксваген, највећи светски произвођач аутомобила, признао је да је користо нелегални софтвер ради обмањивања надлежних органа регуларним еко тестовима емисије азотних оксида.

Тај уређај је омогућавао аутомобилима, који током нормалне вожње на путу испуштају чак до 40 пута више азот-оксида од дозвољене границе, да то прикрију током еко-тестирања, наводи француска агенција, а преноси Танјуг.

 


Коментари8
d5b66
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Јанаћије Танасковић
Зашто је само мени ово нелогично? Састав издувних гасова се мери сондом убаченом у ауспух стога нема сврхе прича о софтверу. Ако програм прати целокупан рад мотора и оптимизује све параметре онда је то потпуно легитимно. Не видим начин да поменути софтвер утиче на сонду "збуњујући" је и да се издува килограм азотних једињења а очита 2 грама.
Jovan Petrovic
Sta para cini Ma nema granice
Pavle Skoric
Nametanje Euro normi kod dizelasa je prisilio proizvodjace na ugradnju laznih softvera. Od proizvodjaca je povecanjem normi zahtevan sve nizi procenat otrovnih materija u izduvnim gasovima, a oni su to ispunjavali povecanjem pritiska kojim se gorivo ubrizgava u cilindre. Ti pritisci su vec dostigli 2000 bara, ali tu nastaje problem. Prirodni fenomen zvani Kavitacija, to jest, odnosenje materijala tecnoscu. Pri tom pritisku su dizne mogle da izdrze max 20.000 km a posto komplet dizni kosta 2000 evra, moralo se pristupiti smanjenju pritiska u svakodnevnoj eksploataciji. Kada bi se vrsila kontrola i spoljni kompjuter povezao sa onim u kolima, softver je programiran da podigne pritisak na max. Kada bi se uklonio prikljucak, sve se vracalo na staro i auto bi postao mali Trabant. Mislim da i ostali rade to isto, ali Nemcima je je otkrivena afera bas pred dilemu Merkelove dali pozvati migrante ili ne. Evropa nema 3 rudnika i zavisna je od izvoza, pa mora da slusa poruke preko bare.
Братислав Рисимовић
Ето радости за макрое и дилере.
zoran
toliko o postenim nemcima,bas su posteni

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља