понедељак, 20.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:14

Раме уз раме са развијеним земљама

„Поносни смо што су српски грађевинари, српски неимари успели кроз Грделичку клисуру да ураде оно што никоме до сада није пошло за руком”, истакао је председник Србије
Аутор: Тома Тодоровићпетак, 18.08.2017. у 16:44
По­ста­вљен по­след­њи но­сач на мо­сту из­над ре­ке Вр­ле и из­над Вла­ди­чи­ног Ха­на, за ко­ји је ре­че­но да је то мост-ви­ја­дукт ко­ји је до­дир­нуо не­бо (Фо­то Т. Тодоровић)

Предејане – Дошао је тренутак када ће „Бизмаркова Грделичка клисура” коначно бити премошћена најмодернијим и најсавременијим ауто-путем, а ускоро ће исто тако бити и са Сићевачком клисуром код Ниша, у делу према српско-бугарској граници на Источном краку Коридора 10. Ово је на Јужном краку Коридора 10 код Владичиног Хана рекао председник Србије Александар Вучић, који је са министарком грађевинарства и инфраструктуре Зораном Михајловић, в. д. директором ЈП „Коридори Србије” и директором ЈП „Србија путеви” Драганом Дробњаком и извођачима радова обишао градилиште најлепшег моста на новом ауто-путу кроз југ Србије:

– Овде се завршава један од најлепших и најдужих, али и највиших мостова на Коридору 10 и поносни смо што су српски грађевинари, српски неимари успели кроз Грделичку клисуру да ураде оно што никоме до сада није пошло за руком. Рекао сам да је ово „Бизмаркова клисура” због помињања у његовим делима, али Грделичка клисура је наша, српска и тврдим да сада у нашој земљи имамо овакве врхунске, велелепне објекте какве на својим ауто-путевима немају ни много развијеније земље од Србије. Доказали смо да смо у стању да реализујемо и најтеже послове и сада, кад се све на изградњи Коридора 10 скоро приближава крају, морам да кажем нешто о чему се мало зна: на деоници од 40 километара новог ауто-пута Љиг–Прељина, од када је отворен и пуштен у саобраћај, немамо ниједно смртно страдало лице. То говори колико су важне овакве модерне саобраћајнице, највише због безбедности и неупоредиво веће сигурности учесника у саобраћају и људи – рекао је председник Вучић.

– Србија је после Другог светског рата саградила неколико стотина километара ауто-путева, али је у последње три-четири године успела да изгради, испоставља се, исто толико најсавременијих саобраћајница колико у претходних пет, шест деценија – рекао је председник Србије и додао:

– На ту чињеницу морамо да будем најпоноснији, као што све и највеће заслуге за реализацију вероватно убедљиво најтежег дела посла припадају радницима из Црне Траве, из Краљева и Крушевца и других места и из различитих подизвођачких компанија. Надам се да закашњења, и поред проблема којих стално има, неће бити. Предстоји изградња великих тунела на Момином Камену, на тунелу Манајле и биће проблема, али решићемо их сасвим сигурно.

Председник Србије најавио је да ће управо на прелепом мосту-вијадукту на Врли, за који је речено да је „додирнуо небо”, бити постављено и декоративно осветљење.

В. д. директора ЈП „Коридори Србије” Зоран Бабић истакао је да је мост-вијадукт на Врли код Владичиног Хана најозбиљнији грађевински подухват у овом тренутку у овом делу Европе кад је реч о саобраћајној инфраструктури:

– На дужини од 26 километара код Грделичку клисуру граде се две велике петље – код Предејана и овде код Владичиног Хана, али и два изузетна тунела, од којих је Манајле дуг 1.808 метара и најдужи је тунел у Србији. Такође, гради се скоро невероватних 14 километара потпорних зидова и, што је посебност ове деонице Јужног крака Коридора 10, граде се и 33 моста. А овај мост на Врли је изузетно грађевинско здање, дужине 645 метара, с носећим стубовима високим 62 метра, и налази се на највишој коти овог коридора. Поређења ради, највећи стуб има висину двадесетоспратнице, а мост-вијадукт спојен је са 140 носача, од којих је сваки тежак 87 тона. Управо сада постављају се два последња носача с обе стране моста – на првој „оси 1” и на последњој „оси 15”. Да би се све ово урадило, радници су на градилишту били даноноћно и радило се 24 сата без прекида, како би грађани Србије кроз до сада непремостиву Грделичку клисуру добили најмодернији ауто-пут.

Поносни смо на наше грађевинаре, на наше раднике упослене код извођача и подизвођача, рекла је министарка грађевине и потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић:

– Ово је најтеже и најзахтевније градилиште данас у Европи и после изузетног ангажовања запослених на овој деоници Коридора 10 налазимо се пред завршетком радова. Можемо и да се похвалимо, јер у односу на 2014. годину, данас бројимо чак 12 милиона више аутомобила кроз Србију. А то, посебно истичем, није због тога што се неко одједном сетио да пролази и путује кроз нашу земљу, већ зато што Србија завршава своје деонице модерног и савременог ауто-пута, опремљеног у целој дужини вај-фај везом, с пуњачима за аутомобиле на електрични погон и свим другим неопходним садржајима. Сигурна сам да ће сви грађани Србије и страни држављани који пролазе кроз нашу земљу већ у наредној 2018. години путовати комплетно завршеним Коридором 10 и да ће на српским ауто-путевима бити много више возила. А добро се зна да ауто-путеви нису само аутомобили, већ и инвестиције, отварање нових радних места и бољи живот за све – рекла је Зорана Михајловић.


Коментари32
3c26a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dane
Ako autoputevi donose prosperitet, zasto sve ne cveta tamo gde je do sada postojao autoput?
marko
Бизмаркова грделичка клисура, јел се неко ово баш зеза са нама. Могу да разумем нечију фасцинацију са неким или нечим, али распродавати сопствено зарад тога је горе него оно јефтино улизиштво. Према улизицима нико баш нема милости, посебно на државном нивоу. На том нивоу се зна ко је жртва, зна се народ тј друштво. Даље мислим да нема потребе да се наставља, сваком је јасно.
tomkarlo
Šta uradiše oni drčni demokratski antikomunistički političari od '90 prošlog veka pa do kraja prve decenije ovog novog milenijuma? Ništa, osim što sve rasprodaše, uništiše i u svoje džepove natrpaše znoj prethodnih 50 godina našeg rada. Nisu ni ovi bolji što se tiče eksploatacije ali bar nešto trajno ostaje za njima.
Jelisaveta Marković
Lepo je videti da se nešto ipak pomaklo i kod nas jer druge zemlje su savremene auto-puteve već odavna i sagradile i stavile u funkciju. Nadam se da ćemo se Hrvatskoj približiti bar po auto-putevima, jer Hrvati su izgradili verovatno jednu od najboljih mreža autoputeva u Evropi i verovatno zahvaljujući i tome imaju enorman porast prihoda i od turizma ali i stabilan rast cele privrede u što se mogao uveriti svako ko je putovao u Hrvatsku ili kroz Hrvatsku. U tom kontekstu ovo je za čestitati i ministarki Mihajlović ali i Vučiću i celoj vladi i ovim se zaista otvaraju nove perspektive za sve građane Srbije i taj posao treba čim pre završiti!
Milo Hrnić
Ako....ako, lijepo je vidjeti da i Srbija ide prema nekakvoj "normali"!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља