среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:10
ОБНОВА ПРЕСТОНИЧКИХ УЛИЦА

Паклено лето за пешаке и возаче – сви радови у исто време

Због закашњења обнове Славије и одлагања реконструкције Бранковог моста поклопили су се рокови за преуређење централних саобраћајних чворишта – Возачи лутају по затвореним улицама због лоше обавештености, а путници су слуђени јер морају да трагају за измештеним стајалиштима
Аутор: Дејан Алексићсубота, 19.08.2017. у 21:31
Трг Славија (Фото Д. Јевремовић)

Када је крајем маја почела обнова Рузвелтове улице знало се да и мајсторе и Београђане чека дуго, врело лето на престоничком асфалту на коме ће се свакодневно вежбати стрпљење и толеранција. Али, мало ко је могао да замисли да ће се останак у Београду преко лета путницима у јавним превозу, пешацима и возачима претворити у приличну мору. Београђани и гости било да се возе аутобусом или аутомобилом недељама не могу да планирају састанке и виђања јер им стање на кључним престоничким саобраћајницама то не дозвољава. 

Проблем је настао јер се, због пропалог прошлогодишњег тендера, обнова Рузвелтове, Булевара ослобођења и Славије преклопила са реконструкцијом Бранковог моста на коју се чекало пуне четири године. У међувремену се потреба за обновом указала и на саобраћајницама у Земуну, на Вождовцу, Врачару...

Пешаци прескачу и заобилазе раскопане коловозе. Због лоше обавештености возачи лутају по затвореним улицама, а путници су слуђени јер по врућини морају да трагају за измештеним стајалиштима. Обнове саобраћајница у двомилионском граду су неопходне, али никако није јасно зашто нису одређени приоритети и макар мали размаци између радова.

Рузвелтова

Трећа фаза реконструкције улице највише је пореметила свакодневицу Београђана. Откако су се пре неколико дана мајстори преселили на потес између Краљице Марије и Булевара краља Александра, суграђани не могу да се снађу како најбрже да стигну до одредишта. Укинута стајалишта код Вуковог споменика, касна обавештеност о изменама и необележена пролазна стајалишта и даље су права мука за кориснике јавног превоза. Ни возачима није много боље. Раскрсница са Краљице Марије је затворена од среде, али многи због лоше сигнализације и даље не знају за то, па се изреволтирано окрећу и враћају ка 27. марта и Богословији. Чак и да се путници и возачи „утренирају” наредних дана, тешко да ће се слика у овом делу града променити набоље јер ова фаза радова требало би да се заврши 16. септембра када ће град увелико бити пун.

(Д. Козомора)

Булевар ослобођења и Славија

Уско грло за возаче аутомобила и јавног превоза недељама су и ове две саобраћајнице, али ситуација на терену последњих дана показује да су се некако већ навикли на то. Они који могу увелико возе околним саобраћајницама преко Врачара, Звездаре и Савског венца заобилазећи трг и булевар. Нешто другачија ситуација је за возаче јавног превоза којима су у овом делу града, због затварања кружног тока на Славији, главни коридори Булевар ослобођења – Немањина и Макензијева – Краља Милана. У овим улицама готово свакодневно се повремено стварају саобраћајна загушења јер кроз Немањину пролази знатно више аутобуса, а код кружног тока, где тренутно не могу да окрећу, сусрећу се тролејбуси из правца Краља Милана и Макензијеве. А како од 1. септембра стартује ред вожње са више возила, на овој тачки коју су окупирали неимари главни изазов ће бити несметано одвијање јавног превоза из различитих смерова.

Бранков мост

„Па, јесу ли морали сад и њега да раде?”, највише понављано питање на престоничким улицама ових дана је управо ово. И заиста, ако се зна да се обнова чекала 48 месеци питање је зашто је баш сада запело да се под хитно крене и са овим радовима и да на мосту дању могу да се користе само четири траке, а ноћу свега три. Поготову што се обнавља пешачка стаза, а не цео мост. Да мука буде већа, радови су се захуктали у време „Бир феста” који сваке године захтева посебну организацију саобраћаја код Ушћа. Једина олакшавајућа околност је што је привремена сигнализација на мосту добро урађена и што су надлежни ових дана одлучили да се у смеру ка Новом Београду укине жута трака како би је што више возача користило. Ко од возача не воли да ризикује и упада у гужве, док трају радови, у зависности из ког дела града долази, паметније је да користи Мост на Ади, „Газелу”, Стари савски и Пупинов.

Али, до краја радова, по свему судећи, највише ће бити незадовољни путници који користе стајалиште „Бранков мост” у смеру ка Новом Београду, јер је оно до даљег укинуто.

Главна и Цара Душана (Земун)

Ове недеље под опсадом мајстора, али не грађевинара, већ радника „Водовода и канализације” нашли су се Главна и Трг Бранка Радичевића у Земуну. Због ових радова за саобраћај су затворене три десне саобраћајне траке у Главној, у смеру ка Батајници (на потесу од Бежанијске до Цара Душана), као и две десне саобраћајне траке на Тргу Бранка Радичевића, у смеру ка граду. Због овога опет трпи јавни превоз јер аутобуси који иду ка граду (17, 73, 45 83, 84, 703, 704, 705, 706Е, 706 и 707 и ноћни) сада делом трасе морају да круже. То значи да путници морају да рачунају на двадесетак минута дужу вожњу. Ако је Земунцима за утеху, радови у овом крају престонице требало би да буду окончани пре јесењих гужви, односно до 31. августа.

Боре Станковића

Код Храма Светог Саве проблем за возаче, пешаке и путнике јавног превоза не ствара само смањен капацитет Булевара ослобођења, већ и обнова Улице Боре Станковића која је почела половином јула, а трајаће до половине децембра. План је да убудуће ова саобраћајница има простран коловоз, тротоаре, зелени појас и нове подземне инсталације. Према речима надлежних, на ову обнову се чекало девет година. Али, како није реч о некој од централних градских улица, и овде је питање што је она морала да се ради баш сада када су раскопани Славија и булевар, а саобраћајно закрчене Макензијева, Краља Милана, Немањина и околне мање врачарске, звездарске и савсковеначке улице.

(Фото Камера МУП-а Србије)

Банатска

Јесте да није реч о улици у центру града, али с обзиром на то да су у њој радови планирани до 21. октобра, јасно је да обнова ове саобраћајнице прилично ремети свакодневне навике грађана који гравитирају ка том делу Земуна. А када се томе дода да су због ових радова промењене трасе аутобуса 85 и 612, свакако да ће ове јесени Земунцима и те како бити неопходно стрпљење.

Земљорадничка

Прилично удаљена од центра је и Земљорадничка улица, али и она спада у оне чија ће обнова заћи у септембар, када се у главни град враћа већина оних који су на одморима. Реконструкција ове улице трајаће до 15. септембра, али за разлику од осталих, ако се може веровати наводима градских отаца, то су петицијом тражили житељи Вождовца. Али, док се ти радови не окончају аутобус 406Л иде измењеном трасом: окретница „Вождовац” – Бебелова – Баштованска – Паунова – Булевар ослобођења – Булевар ЈНА – Булевар патријарха Германа и даље редовно.

Дечанска и Македонска

Ако се за неке радове може рећи да заиста нису били неопходни у овом тренутку, бар према оценама Београђана, то је обнова Платоа Милана Младеновића код Дома омладине. Гужве код Теразијског тунела су почеле да се стварају када је кренула обнова Бранковог моста. Радови код ДОБ-а сада су додатно допринели закрчењу код тунела код кога и у редовним околностима саобраћајни чепови нису реткост. Проблем је и што је врло прометно аутобуско стајалиште код Дома омладине укинуто и оно по свему судећи неће бити враћено ни после радова, већ ће бити померено за педесетак метара. Како ће то изгледати, знаће се крајем септембра за када је планирано окончање ове обнове.


Коментари3
5244f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milos
Tamanhtedoh da pitam zasto sve odjednom, kad me Bankovic podseti na izbore ! Providno !
natalija
Urbanistička "mafija" je ceo Beograd u poslednjih 30 g pretvorila u Kaluđericu....Dok nam je "staro-nova" vlast od 1990-2017 branila "obraz" od svih naroda iz bivša YU (evo otojuč od Makedonije) urbanistička mafija (rođaci, kumovi, drugovi,...bez dila s nekim iz vlasti to nije moguće) pretvoriše Beograd u ruglo (kako grad ne treba da izgleda)...evo neka svako na guglu mapama (ako ne može uživo) pogleda kako izgledaju gradovi u dva slovenska naroda znači u Češkoj, Poljskoj (ako nećete da gledate gradove Zapada)...
Боривоје Банковић
Ово је део предизборне кампање који има за циљ да покаже како радикали без беџа умеју да врше грађевинске радове и без фантомки. Али бих све нешто рекао да ће им се ово тотално расуло обити о главу.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља