среда, 21.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:12

Лук Жежељевог моста остао на сувом

Јуче је требало да почне захтевни и у исто време атрактивни грађевински подухват навлачења једног од два масивна лука моста ка средини реке, али се то није десило
Аутор: Снежана Ковачевићуторак, 22.08.2017. у 12:26
(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Поново касни изградња новог Жежељевог моста у Новом Саду, који је по првобитном року требало да буде завршен још 2013. године. Јуче је требало да почне захтевни и у исто време атрактивни грађевински подухват навлачења једног од два масивна лука моста ка средини реке, али се то није десило. Испречили су се, по незваничним сазнањима нашег листа, технички проблеми и настале су нове потешкоће, па је лук остао да лежи на петроварадинској обали.

Све то ће највероватније одложити и лансирање другог лука, који се налази на новосадској обали. Два лука иначе треба да се навуку на средишњи стуб моста који се једини налази у речном кориту Дунава и заједничка је тачка њиховог ослонца.

Лучка капетанија Нови Сад раније је већ обавестила све бродаре да ће због радова на Жежељевом мосту пловидба на делу Дунава код Новог Сада бити обустављена од 21. до 24. августа (навлачење првог лука), као и од 17. до 20. септембра (навлачење другог лука). Међутим, бродови су и јуче пловили уобичајеном трасом.

„Пловни саобраћај се нормално одвија јер је укинута обустава. Обавестили су нас да се радови одлажу”, рекао је јуче „Политици” шеф новосадске Лучке капетаније Борис Ореб, додајући да је капетанија због тога издала ново обавештење бродарима, предузећима речног саобраћаја и водопривреде и другим заинтересованим за пловидбу.

По његовим речима, захтев за нову обуставу пловидбе потребно је упутити 15 дана раније пре траженог датума. О обустави пловидбе се иначе обавештавају и међународне организације, попут Дунавске комисије.

Због поновног кашњења у изградњи моста поново се поставља питање када ће „Жежељ” коначно бити завршен. Председник покрајинске владе Игор Мировић је опрезнији у прогнозама него пре два месеца, када је заједно са потпредседницом Владе Србије, министарком Зораном Михајловић и европским комесаром Јоханесом Ханом обишао градилиште. Тада је са „великом извесношћу” говорио о новембру 2017, додуше као завршетку изградње моста само за железнички саобраћај. Аутомобили би, у тој варијанти, преко њега прелазили касније, након изградње приступних саобраћајница.

„Тешко је сада прогнозирати када ће се пустити железнички саобраћај, у дан. План је да то буде до краја новембра ове године”, казао је недавно Мировић за РТВ, наводећи да су радови „поново ушли у зону кашњења, три-четири недеље” и да су разлози за то били несрећа на градилишту, где је погинуо један радник, као и непредвиђени додатни радови.

„Треба бити објективан. У потпуној функцији, мост сасвим сигурно неће бити готов тамо до пролећа следеће године”, додао је. Стари мост, који је срушен у НАТО бомбардовању 1999. године, добио је назив по архитекти Бранку Жежељу. Грађен је четири године, од 1957. до 1961. године. Нови мост биће дугачак 474 метра. Имаће два железничка колосека, две саобраћајне траке за друмски саобраћај и са сваке стране конструкције по једну пешачко-бициклистичку стазу.

Средином августа, потпредседница владе Зорана Михајловић разговарала је у Београду са челницима шпанске фирме „Азви”, извођачем радова на мосту. Они су је обавестили да ће, према постојећој динамици радова, до средине новембра Жежељев мост моћи да се пређе пешице, а пуштање железничког саобраћаја планирано је за јануар, наведено је између осталог у саопштењу након састанка. Тада је такође речено да се до краја месеца, 21–24. августа, очекује лансирање малог лука на петроварадинској страни.


Коментари4
5b091
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jeremija
Kakav investitor, takvi i izvođači. Gde nađoše tu špansku firmu, za boga miloga?
Miloš
Za vreme Slobodana Miloševića u Novom Sadu je za kratko vreme izgrađen Varadinski most, a ovaj Žeželjev most se gradi godinama. Za to vreme je Beograd dobio tri mosta.
Miki
Greska je bila popravljati te mostove,onaj ko ih je srusio neka pravi.Nas recni i zeleznicki saobracaj je u minusu,a evo sada i u vazdusnom saobracaju zestoka kriza.Trebali smo ostati izolovani i poljoprivredna zemlja za sebe i svoje .Kome se ne svidja neka ide iz zemlje.Ovako smo prezaduzeni a i dalje nista nemamo.
Nikola Nesic
Predlog je fantastičan, ali se ne slažu političari, kažu a šta će biti sa provizijom? Dakle mora da se zadužujemo, jer ko će uzimati pare sa strane? I bombardovanje mu dobro dođe, onda mora da se gradi, a tad narod ne pita ko će da gradi i koliko će da košta, nego radi, daj. Zna sve to srpski političar i zato rado u otvaranja i razna druga kićenja i zalivanja ide, tamo su pare bez motike.
Препоручујем 38

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља