понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

До Чачка за један сат – догодине

Коридор 11 од Београда до Прељине, дуга 120 километара, неће бити завршена до краја ове године. – Кинески амбасадор убрзава радове
Аутор: А. Микавицапетак, 25.08.2017. у 21:51

Да је све ишло по плану, новим ауто-путем на Коридору 11 од краја ове године од Београда до Чачка стизало би се за један сат. Почетком новембра 2016. завршена је и пуштена у саобраћај деоница Љиг–Прељина, у дужини од 40,35 километара, што је скратило путовање од Београда до Чачка за 50 минута. Прошлог викенда министарка грађевинарства и инфраструктуре Зорана Михајловић  ненајављено је обишла деоницу од Обреновца до Уба.

Изјавила је да је разочарана како одмичу радови.

Због кашњења на овој деоници, коју гради кинеска компанија „Шандонг хајдспид група”, и догодине ће се, бар неко време, од главног града до Чачка путовати знатно дуже од једног сата. Деоница од Београда до Прељине, дуга 120 километара, требало је да буде завршена до краја ове године.

Деоница ауто-пута од Обреновца до Уба дуга је 26 километара. После три године завршено је само око половине уговореног посла.

Михајловићева је, одговарајући на новинарско питање како ће бити решен проблем са кинеском компанијом, рекла да је кинески амбасадор упутио писмо директору те компаније како би се видело да ли радови могу да буду убрзани.

– Наћи ћемо решење, као што смо га увек до сада налазили – казала је Михајловићева.

Она је рекла и да ће обилазница око Београда бити завршена за годину и осам месеци и да се чека сагласност кинеске Ексим банке за кредит који Србија први пут узима у јуанима.

Деоница од Уба до Лајковца, иако завршена још пре три године, није пуштена у саобраћај. Реч је о чувеној траси која иде из „њиве у њиву”, тако да тим готовим делом ауто-пута не може да се вози све док се на њу не надовежу деонице од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига.

Те две деонице требало је да буду готове у новембру, али радови касне.

На траси од Лајковца до Љига, два километра краћој, завршено је око 70 одсто радова.

На Коридору 11 ради се однедавно и на деоници од Сурчина до Обреновца, дугој 17,6 километара, а њен завршетак се очекује крајем 2019. године.

На деоници од Прељине до Пожеге, као и од Пожеге до Бољара, односно до границе са Црном Гором, још није почело да се гради. Намера Србије је да буде изграђен комплетан ауто-пут до границе са Црном Гором. Изградња деонице од Пожеге до Бољара је веома скупа. Према неким рачуницама, коштала би и до две милијарде евра. Марта ове године, тада у функцији председника владе, Александар Вучић је изјавио да ће ауто-пут ићи преко Златибора и Пожеге, како би наставио ка Сарајеву. Његовом изградњом економски би се подигли Пожега, Сјеница, моравички, али и део златиборског и рашког округа.

 

Укључење на Сурчинској петљи

Из Београда возачи ће се укључивати на Коридор 11 на новој Сурчинској петљи, која ће бити изграђена између Добановаца и Остружнице, код обилазнице око Београда. Ту ће се излазити на нови ауто-пут од Сурчина до Обреновца, који управо гради кинеска компанија ЦЦЦЦ са мостом преко Саве и Колубаре који ће повезати Обреновац са Сурчином, кажу у Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.


Коментари18
3c3aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
И само да додам: На овом приказу горе, види се да је прва деоница која је (одавно) завршена, деоница Уб-Лајковац, финансирана НАШИМ новцем, из Буџета Републике Србије и градила ју је НАША фирма. Писменом доста и толико!
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Као да се аутопут прави у Сибиру, па министарка не може да стигне из Москве да прегледа радове, него се сваке године (некако пред пресецање врпце) као изненади, како споро напредују радови!? То је било и прошле године, пред пуштање у саобраћај деонице Љиг-Прељина, а ево и сад. Инвеститор (Држава) поставља надзорни орган, који прати динамику и квалитет радова и о томе редовно извештава инвеститора. Зна се колико се уради за дан, седам или месец дана и ту нема изненађења. Било какво кашњење изискује од надзорног органа да о томе извести инвеститора и проблем се одмах решава. АКО СЕ НЕШТО НЕ МУВА!!! Али, што рече Шекспир ономад: "Има нешто труло у држави Данској".
Gane
1973 godine je pravljen prvi autoput u bivšoj nam otadžbini, Postojna-Vrhnika. E od onda se priča o autoputu Čačak-Beograd. Kao, ibarska magistrala opasna. Pa ne kasni mnogo. A koliko je otišlo Ćeću a koliko prduzeću, sam bog zna.
Radomir
Meni je nova deonica skratila put za 15 minuta a ne 50. Za sat vremena će se do Čačka stizati nikad.
Dane
Zasto niko ne intervjuise kinesku kompaniju, nego slusamo samo jednu stranu?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља