субота, 18.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:32

Приватне трговачке марке освајају полице

Удео ових производа у укупној трговини износи више од 30 одсто у 17 земаља Европске уније, а највећи раст забележен је у Аустрији која купцима нуди чак 45 одсто ПЛ артикала
Аутор: Јелица Антељнедеља, 27.08.2017. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Некада су биле на најнижим полицама у супермаркетима, потрошачи су их сумњиво гледали увек постављајући исто питање – да ли трговачка робна марка (ПЛ) може да буде истог квалитета као и звучни брендови. Данас је слика потпуно другачија. Популарност приватне робне марке на полицама годинама расте широм Европе. Према последњим подацима агенције „Нилсен” тржишни удео трговачких брендова је достигао рекорде у девет европских земаља – Немачкој, Италији, Холандији, Белгији, Пољској, Аустрији, Шведској, Норвешкој и Данској.

Први пут удео ових производа у укупној трговини износи 30 и више процената у 17 од 20 земаља ЕУ.

Највећи раст је забележен у Аустрији – 2,8 одсто и сада износи чак 43 процента, а у Немачкој је у односу на прошлу годину удео трговачких марки порастао 2,1 одсто, достигавши тако 45 процената. 

Ситуација је слична и на нашем тржишту. Константан раст цена и ниска куповна моћ већ годинама уназад и овдашње купце окренула је у правцу производа са логом трговине у којој се снабдевају. 

Мање соли и шећера 
„Лидл Словенија” се обавезао да ће до 2025. године смањити садржај додатих шећера и соли у производима приватне робне марке 20 одсто. Овај пројекат ће се, како саопштавају, спроводити поступно и у сарадњи са добављачима, са којима ће трговац припремити конкретне мере. Како преноси „Инстор магазин”, један од примера добре праксе овог малопродајног ланца је њихова приватна робна марка која садржи сто одсто млевено месо без икаквих додатака.

Готово да нема производа који није добио замену за познате брендове, а највећа потражња је за уљем, млечним производима, месним прерађевинама, конзервираним производима, слаткишима, соковима, кућном хемијом... Сви трговци који послују у Србији у свом асортиману имају на стотине робних марки које су јефтинија „копија” бренда. 

Разлог је свакако цена која због мањих трошкова иде и до 30 одсто ниже. Уштеде се праве тако што мали, а све чешће и велики произвођачи раде за трговачке ланце и за њих производе, али под именом трговачке робне марке. С обзиром на то да трговци брину о транспорту, пласману и маркетингу, то снижава трошкове производње и осетно смањује малопродајне цене. У трговинским ланцима наводе да они који једном купе производ одређене приватне робне марке, а задовољни су односом квалитета и цене, настављају да купују исти производ. 

У домаћим трговинама кажу да је суштина трговачке марке да се потрошачу понуди одличан квалитет по приступачној цени. Куповином 

Исти квалитет нижа цена
Прајват лејбл или приватна робна марка (ПЛ) су производи под именом бренда трговинског ланца који је по правилу јефтинији од производа других произвођача из исте робне групе. Циљ развоја ових производа који заузимају све више простора на полицама је доступност ширем слоју становништва. Производи под приватном робном марком настали су у Западној Европи крајем прошлог века као потреба уштеде кућног буџета просечног купца и могућност да велики трговински ланци контролишу своју продају и профит. 

ових производа, потрошачи добијају артикал реномираног произвођача, провереног квалитета, а који ће платити мање. То значи да не купују име и бренд, него само квалитет, који је пресудан. 

Они напомињу да данас и у свету продаја приватних робних марки расте брже од такозваних А-производа. Према подацима агенција за истраживање тржишта у Великој Британији, продаја ових производа је за само три прва месеца ове године, код десет највећих британских трговаца порасла за шест одсто, а познатих робних марки 0,6 процената. 

Статистика ће се, сасвим сигурно, променити и у Србији јер се право заоштравање конкуренције тек очекује отварањем објеката „Лидла” током следеће године. Овај ланац, први дисконтер на нашем тржишту, један је од пет највећих малопродајних ланаца у свету и познат је по изузетно ниским ценама, али и по томе што велики удео у асортиману имају управо приватне робне марке.


Коментари2
464d6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljubisa
Trgovacke robne marke ( PL- sto je skracenica od engleskih reci " private lebel" trend je trgovinskih organizacija koje ovako "ulaze" u ' proizvodne aktivnosti'. Medjutim, kljucno kod ovih artikala jeste to koja proizvodnja ( proizvodac) ' stoji' iza ' kvaliteta'. Ako je proizvodjac sa renomeom, sta god to znacilo, opredeljujem se za kupovunu; zacini, arome, dodaci -cesto su kvalitetniji po ' aktivnoj materiji' od istih artikala pod poznatim trgovinskim nazivima ( namerno izbegavam rec ' brand' zato sto je ovde ' izvikan ili izvitoperen). Ne samo trennd vec je cesto to pouzdan poslovni pristup.
Radovan
I kod nas ce polako do toga da dodje. U Beogradu malo teze,zbog monopola i raznih mucki. U unutrasnjosti je to vec krenulo. U selo gde idem (a i u obliznji grad) "vlast" preuzimaju manji proizvodjaci. Pre svega zbog cene.Kada sam u jednoj prodavnici pitao kako to da su ovde sve neki,meni,nepoznati proizvodjaci, dobio sam odgovor "pa mislite li vi da ovde narod moze da placa te vase beogradske cene"? I verovatno je istina jer je sunka 470 dinara,a i sve drugo je jeftinije negou BG. I jogurt i mleko i povrce i mnogo cega drugog je i jeftinije ,a ne verujem da je loseg kvaliteta.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља