четвртак, 21.09.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:57

Томић: Био сам менаџер године, па преварант века

Бивши директор „Колубаре” изјавио да је задатак од владе била производња потребне количине угља и да је помоћна механизација због тога морала да буде ангажована
Аутор: Д. Чарнићуторак, 05.09.2017. у 21:01
Драган Томић (други сдесна) испред Специјалног суда (Фото Д. Чар­нић)

Драган Томић, бивши директор Рударског басена „Колубара”, одбацио је у Специјалном суду у Београду све оптужбе које терете њега и још 27 особа да су злоупотребама са ангажовањем механизације приватних фирми оштетили ово предузеће за 1,1 милијарду динара.

Томић је у судницу донео ранац пун документације из које се, како је најавио, може утврдити његово законито пословање. Одбрану је, тврди, припремио у 70 тачака. На почетку излагања изјавио је да је у „Колубари” запослен од 1981. године, да је добитник више различитих признања, међу којима је и орден Светог Саве, а да је у истој години, 2007, проглашен најпре за менаџера године, а затим га је тужилаштво означило преварантом века.

– Послови су захтевали ангажовање помоћне механизације од 2004. до 2007. године. Изместили смо реку Колубару за 4,5 километра. Производња је 2004. године повећана са 20 на 30 милиона тона угља. Радили смо ванредне послове на измештању пет система на местима где су прављени путеви и где је равњано земљиште за пољопривреду. То нису била кривична дела, већ пословне одлуке – рекао је Томић.

Он је казао да га оптужница терети за период када је он са места директора „Колубаре” одлазио на функцију заменика директора ЕПС-а, у време док је више времена проводио на пословним путовањима у Немачкој и Пољској, него што је био на послу. Истакао је да су извештаји „Дилоита” показали да од 2007. до 2009. године „Колубара” није била на губитку и да јој ангажовањем приватне механизације није нанета никаква штета.

– Имао сам задатак од Владе Србије да производим потребну количину угља. Биланс производње угља за мене је био „Оченаш”. Зна се да је за један киловат струје потребно килограм и по угља и да се 56 одсто струје у Србији производи у „Колубари”. Остварили смо приход од милијарду и 118 милиона евра, радећи са својом и са изнајмљеном механизацијом. Мислим да је тужилаштво погрешно протумачило машинско вештачење, на основу чега је урађено и финансијско. Наша механизација није била довољна да задовољи потребе. Не постоји ниједан доказ да је неко од нас тражио да се пише да је механизација ангажована већи број сати. Нисам имао дилему да ли да ангажујем булдожер који кошта 100 евра на сат или да стоји систем који тиме прави губитак од 20.000 евра за сат. Ми смо само радили, а ко ради тај и греши, мада сам убеђен да нисмо ни грешили – казао је Томић, истичући да су послови у „Колубари” увек били хитни.

Према речима оптуженог, за тужилаштво је основ потрошња горива, указујући да је сва механизација „Колубаре” ангажована 24 сата дневно. Новинари га, како је рекао, често питају како је могуће да су машине радиле 25 сати дневно, како пише у оптужници.

– Заборавља се да један дан у години траје 25 часова. То је дан у последњој недељи октобра када се сат враћа и када се прелази са зимског на летње рачунање времена. Никога не занима што један дан у марту траје 23 сата – рекао је Томић.


Коментари12
bd37d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stevan
I slazem se ni po babu ni po strikanima vec po pravdi bozijoj. Ali nemojmo unapred osudjivati. Sto puta ponovljena laz u glavama mnogih ljudi postaje istina. Zao mi je ako ste se i vi upecali na to. Sedma sila je cudo kako se poigrava sa ljudskim umom. Pozdrav!
Stevan
Lepo si rekao agencija ce da naplati amortizaciju ali ti neces, ti moras da popravljas o svom trosku svoje vlastito vozilo koje je u startu izgubilo vradnost za 25 posto. To za 3 god sam navodio samo plastican primer. Desilo se vise puta da padne veliki bager tzv. Glodar i potrebno je hitno ukloniti ostatke koji se nalaze na samoj iskopini jer proizvodnja ne moze da ceka, gube se velike pare. Ti posaljes svoje vlastite masine npr.30 kom. i to se zavrsi, a onda npr. nema posla narednih 3 meseca za 15 masina i one stoje a vec sam ti objasnio da kad stoje one kostaju i ne mogu vise da vam objasnjavam. Nego imam predlog za tebe koji vec unapred osudjujes bez sudjenja, sudjenje uveliko traje i otvoreno je za javnost. Svako je nevin dok se na sudu ne potvrdi da je tako ili drugacije. :-)
Stevan
Vidi gazda da ti kazem jednu stvar, kupis auto i vozis 3 godine a onda taj isti auto prodas i izgubis vise od 30% cene koliko si ga platio, iznajmis auto na 3 godine i posle vratis agenciji: sta se vise isplati, budi realan? Ili jos gore a sto je slucaj bas ovde u kolubari, kupis auto na 3 god. i parkiras naredne 3 god. u garazu (3 god parkiran auto gubi trzisnu vrednost korodira i svasta jos nesto da ne idem u detalje) ili rentiras auto na 3 god pa vratis posle isteka 3 god. Sta je isplativije? I ko sad vredja ciju inteligenciju?
Gazda Jeremija
U realnom svetu, Englezi kazu da nisu dovoljno bogati da kupuju jeftino. U bogatijem svetu ljudi naprave metro za masovni prevoz a mi idemo u 21. vek tramvajem! Normalna drzava ima infrastrukturu, nenormalna zivi na renti gradeci infrastrukturu drugima! Zdrav razum mi kaze da ce agencija svakako naplatiti amortizaciju auta i zaraditi usput da kazemo 60% ako ne i preko 160% od pocetne vrednosti automobila. A ja bih po tvome izgubio 30% na vlastitom! Logika nalaze da Kolubara kao ziv organizam non stop funkcionise, ali po tebi Stevane, kupljene masine bi stajale 3 godine u garazi? Licno me zanima zasto branis "menadzera godine"? On je po meni u dobrim rukama, pred sudijom! Ono sto bi mi vredjalo inteligenciju i zdrav razum je da nije tako. Ja cu mirnije da spavam kad zvecnu bukagije i zalupe se resetke na kavezu svakog lopova i manipulatora. Ni po babu ni po stricevima, vec po pravdi Boga jedinog!
Препоручујем 0
Stevan
Sto se tice isplativosti, naravno da se isplati angazovati pomocnu mehanizaciju nego kupiti svoju, kao sto sam objasnio u prethodnom komentaru ako ste uopste citali posto vidim i da clanak niste procitali do kraja gde se pominje 25 sati i 23 sata nego pisete ono sto ste culi u insajderu pa ponavljate. Kao sto rekoh u toku kalendarske godine mnogo puta pomocna mehanizacija nije potrebna. Dakle vi bi kupili silne masine a govorimo o stotinama i stotinama masina i kad nema posla one bi stajale a kad stoje kostaju firmu isto kao i kad rade i naravno da je isplativije angazovati te masine, jer kad nema posla vi onda ne placate nista. Koliko to u parama iznosi bicu kratak npr: angazujete mesecno jednu masinu za 50000evra a vasa angazovana masina bi takodje vas kostala 50000evra ( u to upada gorivo koje se trosi u velikim kolicinama, odrzavanje, amortizacija, rezervni delovi itd.). Sledeci mesec nema potrebe za angazovanjem privatne masine i to vas nista nekosta a vasa mora da se odrzava.
Gazda Jeremija
Nije logicno da tudja masina radi sa istim troskovima kao vlastita. Evo razloga. Tudja masina ima vozaca koji ima menadzment i otale birokrtatske troskove koji su obicno 3 puta realni troskovi rada. Realno je da vlastita masina sa stepenom iskoriscenja od 60% postane rentabilnija od iznajmljene masine. Analogno poredjenje je rent a car agencija. Uvreda je citaocu kad mu neko namece da je jeftinije iznajmljivati auto po potrebi i nikad ne kupiti vlastiti. Tuzilastvo najverovatnije ima dobre raszloge za optuznicu. Logika zahteva teske bukagije za "menadzera godine"! Na sudstvu je da sagleda problem u celini i da obezbedi pravdu!
Препоручујем 3
Stevan
Evo ovako da vam objasnim, sto se tice 25-og sata tog dana u oktobru mesecu se prelazilo na zimsko racunanje vremena (jedan sat se pomerao unazad, to nije izmisljeno nego ustanovljeno davnih dana i pre mene i pre vas) sto znaci da je taj dan trajao 25 sati. Posto je PDRB Kolubara ziv organizam u kojoj se radi u 3 smene samo taj dan je upisan 25 sati. Postoji i dan u martu mesecu koji niko nije pomenuo zato sto im ne ide u prilog a taj dan traje 23 sata (jedan sat se vraca unapred) i taj dan je takodje bio upisan u specifikaciji masina koje su tog dana radile to mozete proveriti ukoliko vas interesuje, ali taj dan nikog nije interesovao kao sto rekoh ne ide u prilog onim ljudima koji su sastavili sve te budalastine od optuznica. Dakle radi se samo o jednom danu u godini koji traje 25 sati a neko je smislio debelu laz i ostao ziv da je zapravo takvih dana bila gomila, notorna laz. Takodje mozete proveriti na specifikacijama masina. Mislim da sam bio jasan sto se ovog famoznog dana tice.
Gazda Jeremija
Masine cu da iznajmim ali cu sluzbeni automobil da kupim. Jeftinije mi je jer radi non stop. A ni taxi nema kozna sedista i kvalitetnu klimatizaciju. Mozda treba da prodam svoj stan i da odem pod kiriju? Pretpostavljam da cu odmah po prodaji biti bogat covek! Uostalom ja u stanu provodim manje vremena nego u kancelariji i prevozu. Sto da bacam novac na stan? A kad uracunam godisnji odmor i nedelju dana van grada u kome zivim, slika postaje sarenija! Gospodo, hajdemo u planine, jer tamo nema zime!
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља