уторак, 19.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:09
ДИГИТАЛНИ СВЕТ

Реч блогера важнија од рекламе

Данас, пре него што донесе одлуку да ли ће за нешто дати новац, купац прво потражи информације о роби или услузи читајући 4,4 извора на интернету, а очекује се да ће у будућности тај број расти
Аутор: А.Ц.понедељак, 11.09.2017. у 17:20
Мини-револуција шопинга је чак прескочила десктоп рачунаре (Фото Ројтерс)

Више од две милијарде власника налога на најпознатијој друштвеној мрежи „Фејсбук” можда ће у скоријој будућности уместо вас доносити одлуку који ћете производ да купите. Без обзира да ли је то нешто за јело, технички уређај или аутомобил. Не тако давно, бројни светски произвођачи схватили су да традиционални канали комуницирања са купцима нису довољни. Уз старе методе оглашавања, све је обавезније да се буде присутан на интернету.

И ту је, међутим, уочено правило да сама присутност бренда није довољна већ да је по узору на старо правило „од уста до уста”, у 21 веку, у дигиталној форми потребно да се препорука појави на нечијем блогу, инстаграм профилу...

Више се не информише преко огласа већ се улази на нечији твитер или фејсбук налог, чита коментар шта је особа која је пре вас купила неки производ рекла о истом. Како се наводи у „Тетрапаковом” индекс извештају за 2017. годину, „живимо у времену у коме влада мобилни свет”. У развијеним земљама попут САД или Кине мини-револуција шопинга је чак прескочила десктоп рачунаре.

„Све се врти око мобилних уређаја, нарочито на тржиштима у развоју која често прескачу употребу десктоп рачунара. Кина је пример изузетно напредног тржишта. У САД поједини произвођачи су у потпуности трансформисали своју политику и сада су усмерени „само ка мобилним уређајима”, како би ишли укорак с потрошачима у покрету.

Према овом истраживању, највећи број купаца прво се информише на налогу неког од „суперлидера” купаца, који чине седам одсто укупне онлајн заједнице и који су најактивнији на мрежи. Више од половине њих (57 одсто) сваке седмице пише рецензију неког бренда или производа. Скоро две трећине (65 одсто) тврди да их на то подстиче позитивно искуство.

А више од три четвртине (78 одсто) очекује и одговоре од бренда на те оцене. Уочено је да они у току куповине барем једном потраже информације о жељеној роби или услузи, и то најчешће у периоду пре саме куповине (81 одсто), прегледајући у просеку 4,4 друга интернет извора. Ту су веб-странице али и налози других утицајних власника налога на друштвеним мрежама.

Предвиђања су, како се наводи у извештају, да ће само за пет година, то јест до 2021. године, е-трговина преузети 10 процената продаје у прехрамбеној индустрији. Нови велики играчи, попут компаније „Амазон”, најављују новитете, укључујући и испоруке дроновима што је сада у експерименталној фази у појединим државама.

Поглед на екран на паметном мобилном телефону или таблету и оцена неког попут вас биће један од пресудних корака приликом доношења одлуке да ли ће се нешто купити. Оваква промена навика омогућена развојем техничке инфраструктуре тумачи се и психолошким профилом савременог човека.

„У свету где не постоји довољно поверења у институције, потрошачи се све више окрећу ’људима сличним себи’, који деле њихове вредности, приоритете и погледе на живот.”


Коментари2
86b0f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljubisa Vukovic
Digitalizacija i ' jednosmerna korist' za ' kreatore' e-trgovine. Kao neko ko bavi istrazivanjem proizvoda to sto sto zivimo u pokretu, brzo i, mnogi, povrsno ne znaci da ce to ici glatko ( evo ja nikada ne otkrivam vlasniku proizvoda, robne marke, sve prednosti proizvoda, koje sam sagledao). Kljucno je rec; ' sagledan' ( kvalitet, atribut, ...). A sta tek sa 'nesagledanim' aspektom ( 'ima). Bice sta ce biti, digitalizacija da, ali sa ' povrsnom argumentacijom' za e-trgovinu, bojim se, nece se daleko dosegnuti. Kad, tad morace proizvodjaci i drugi entiteti ulagati za izucavanje pravih i bitnih informacija o proizvodu, preferencijama korisnika, stavovima i, posebno, motivima kupovina. Ostalo, a toga ima jos dosta, u polju potrosnje, naravno necu pominjati, " da se ne sjete" za zavrsim asocijacijon na Beckovica.
анђелка
yu tube канали су веома добро разрађени за рекламирање и дају изванредне резултате

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља