недеља, 19.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27
БЛОКАДА БЕОГРАДСКОГ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ ЧВОРА

Ни модернизација пруге не помаже кад удари гром

Путници који користе воз прексиноћ су били непријатно изненађени јер је због последица невремена био блокиран прилаз Главној железничкој станици и излазак из ње. – Дизел вуча једино решење при хаваријама на контактној мрежи
Аутор: Д. Алексићуторак, 12.09.2017. у 22:00
Струч­ња­ци „Ин­фра­струк­ту­ре же­ле­зни­це” од­мах су по­че­ли да са­ни­ра­ју оште­ће­ње (Фото А. Васиљевић)

Таман када су путници предахнули после летошњег кривљења железничких шина, које је изазивало повремене поремећаје у саобраћају на српским пругама, временске неприлике поново су београдским путницима пореметиле планове. Пре две вечери око 19.30 часова због јаког невремена и удара грома у дрво, које је пало на постројења контактне мреже код распутнице „Савски мост” дошло је до оштећења због чега је у потпуности прекинуто напајање у целом Београдском железничком чвору. Локални возови из Новог Сада и Шида саобраћали су до станице „Земун”.

Композиције из Ниша и са барске пруге до Раковице, односно Ресника. Међународни воз из Бара због ове хаварије стајао је на улазу у станицу „Топчидер”, воз из Беча у станици „Земун”, а онај из Софије у станици „Раковица”. Џабе је путницима било што се већина њих вози у модерним, климатизованим вагонима.

Јер због хаварије цела станица „Београд главна” није могла нормално да се користи све до успостављања напона у 22 сата.

Стручњаци „Инфраструктуре железнице Србије” јесу одмах почели да санирају оштећење, али је комплетни престонички железнички чвор оспособљен тек јуче у послеподневним часовима.

– Већ после сат времена откако је мрежа оштећена, у 80 одсто Београдског чвора успостављено је редовно напонско стање. Али, на потесу од око два километра, од станице „Београд главна” до Новог Београда, радови су били комплексни и трајали су све до 14.15 сати јуче када је поново успостављена електровуча – објашњавају у „Инфраструктури”.

Делу путника муке је олакшало то што су у помоћ прискочиле дизел локомотиве које су довукле путничке композиције, пре свих међународне, чија је почетна и крајња станица управо „Београд главна”.

– Не постоји другачији начин да се реши проблем када настане оваква хаварија осим коришћења дизел вуче. Она у ванредним ситуацијама, односно при хаваријама на контактној мрежи, служи за превлачење возова, како не би долазило до великих застоја пре него што се отклоне и санирају оштећења. Морамо да напоменемо и да се приликом ванредних ситуација користе сви инфраструктурни капацитети, односно сви алтернативни превозни правци, што је учињено и овом приликом – наглашавају у „Инфраструктури”.

Према речима стручњака, овакав начин решавања проблема до којих доводе временске неприлике, односно коришћење дизел локомотива уместо електро, пракса је и у земљама у којима је железничка инфраструктура знатно модернија. То значи и да, када наша инфраструктура буде додатно модернизована, дизел локомотиве неће отићи у старо гвожђе – управо због могућих хаварија контактне мреже.

У протекле три године, иначе, како подсећају у „Инфраструктури железнице Србије”, није забележен ниједан случај сличан прексиноћном у Београдском железничком чвору. Колико год овакве ситуације биле непријатне за путнике, оне се, како наглашавају у „Инфраструктури”, не могу ипак предвидети јер су проузроковане временским неприликама и на срећу не дешавају се често.

– Било каквом модернизацијом железничке инфраструктуре немогуће је предупредити овакве ситуације јер апсолутна заштита од временских утицаја не постоји – истичу у „Инфраструктури”.

И када, дакле, старе шине буду замењене новим, када све композиције буду савремене, удобне и климатизоване, а главна станица буде модеран „Београд центар”, овакве сцене могле би опет да се десе. Временске неприлике могле би да закомпликују ствари и возу који би, како је најављено, у не тако далекој будућности, савременом српском пругом од Новог Сада до Београда требало да стигне за пола сата уместо садашња два. Јер, ако опали гром и падне неко ново дрво на контактну мрежу, могло би да се деси да тај воз мање времена потроши од „српске Атине” до престонице него између две станице у главном граду.


Коментари5
ec705
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Мирослав
Treba smeniti direktora.
Митрашиновић Угљеша
Кривљење пруга...као да су од маслаца.
Dragoslavic
Eh, da je Tesla ziv pa da izmisli gromobran!
Nikola Vidic
@doc Tesla je izmislio gromobran, covece. Jos u Smiljanu, a Bendzamin Frenklin mu je ukrao izum kada je otisao u SAD. Pa zar niste nikada o tome citali?
Препоручујем 0
doc
Gromobran je izmislio neko drugi dok Tesla nije bio ni rodjen.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља