недеља, 19.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27

Ко ће ремонтовати „мигове 29”, Срби или Руси

Изјава министра одбране Александра Вулина да ће ови авиони стићи „ремонтовани и офарбани” нови je моменат у саги о испоруци руских летелица, што би могло да значи да неће бити сређивани код нас
Аутор: Милан Галовићсреда, 13.09.2017. у 22:00
Фото Википедија

Српска војна авијација добиће дуго чекано појачање у виду шест „мигова 29” до краја године – још једном је потврђено. За разлику од краја прошле и почетка ове године, званичници упознати са динамиком овог посла више не одлажу период испоруке.

Министар одбране Александар Вулин у уторак је, на седници Одбора за одбрану и безбедност у Дому Народне скупштине, потврдио да ће толико чекани „мигови” бити у саставу Војске Србије.

– „Мигови” су наша насушна потреба и питам се због чега они свих ових година нису набављени. Авиони „миг 29” стижу до краја године ремонтовани и офарбани – истакао је Вулин, чије је речи у званичном саопштењу пренело и Министарство одбране.

 

Управо ова друга његова реченица привукла је пажњу свих који мало пажљивије прате сагу о испоруци „мигова 29”. Наиме, минулих месеци званичници Министарства одбране су били изричити у томе да ће „мигови 29” бити ремонтовани у Србији, уз учешће и надзор руских стручњака. Иако би било логично и несумњиво квалитетно решење да се ремонт заврши у земљи произвођача, опредељење да се то обави у Србији тада је оправдавано руским прописима.

Наиме, у тренутку предаје авиона у њихов ремонтни завод, они би практично постали власништво Србије. Пошто би се радови обавили код њих, авиони би морали проћи и кроз техничка испитивања у Русији, а њихово превожење на аеродром у Батајници било би о трошку Србије.

Најава ремонта у Ваздухопловном заводу „Мома Станојловић” у Батајници представљена је и као изазов за домаће стручњаке који до сада нису самостално ремонтовали „миг 29” – претходни ремонт авиона овог типа из састава Војске Србије обављен је у Русији.

Испорука ремонтованих авиона била би несумњиво сјајан догађај, будући да би се ти авиони практично одмах могли укључити у систем борбеног дежурства. Такозвана дежурна пара (два ловачка авиона) мора да у сваком тренутку буде спремна за полетање са аеродрома у Батајници у случају нарушавања ваздушног простора Србије.

„Политика” је послала питања Министарству одбране како би се разјаснило да ли ће испоручени авиони бити ремонтовани или не. Међутим, што је иначе реткост у комуникацији наше редакције са овом институцијом, усмено нам је речено да на наша питања неће бити одговорено.

Да ли је још једном дошло до промена у детаљима испоруке ових шест авиона? Да ли је можда министар одбране погрешио у изјави пред народним посланицима? Пошто званичног разјашњења нема, о томе сада може да се само нагађа.

Војска Србије тренутно располаже са свега четири авиона „миг 29”. Са шест летелица из руске донације било би их укупно десет. Та ескадрила, састављена од „наших” и „руских” авиона, модернизованих и опремљених савременим радарима и ракетама, Србију ће коштати 185 милиона евра, раније су објашњавали званичници Министарства одбране.

Руске авионе који су у летном стању, повучени директно из њихове јединице из Астрахана, Србија добија бесплатно, а поменута цена односи се на ремонт, модернизацију и наоружање за свих десет „мигова”. Између осталог, ови авиони требало би да буду наоружани ракетама ваздух–ваздух великог домета.

Када (једном) „мигови 29” буду стигли, биће то најважније занављање у ратном ваздухопловству још од 1987. године када је СФРЈ набавила авионе истог типа. Без обзира на проток времена, ремонтовани и модернизовани „мигови 29” и даље су и те како употребљиви. Осим Русије и низа земаља, користи их и НАТО – ваздухопловства Бугарске, Румуније, Словачке и Пољске опремљена су авионима овог типа набављеним још у време Варшавског пакта.

Што се саме руске донације тиче, иако је повод за полемике, нема сумње да је реч о изузетно важној ствари за Србију. Ваздушни простор мора бити безбедан не само због војних разлога већ и због цивилног ваздухопловства. Држава која није то у стању да учини, мора за тај посао ангажовати туђу војну авијацију.
 


Коментари43
03e3f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vortex
Ovo se pretvorilo u paradu umišljenih vazduhoplovnih experata. Pametuje se o onom o čemu se nema pojma. Ljudi liječe fustacije! Hajde zgubidani ljopatu u ruke i radite ono što znate.
uskršnje jaje
Imam utisak da nas sve kolektivno neko farba. Hajde da termin pomerimo do Uskrsa; ako do tada ne stignu Migovi mozemo barem jaja da farbamo!
Baki
Budimo srećni što smo i to dobili. To su odlični avioni, posebno remontovani i sa savremenim radarom i raketama. Ko ne veruje neka pita NATO.
Nesa
Ti Migovi nikada nece stici ....taman cemo u medjuvremenu da udjemo u EU , NATO i kupovacemo F35, THAAD, Patriot, Apache i Black Hawk helikoptere....imacemo jaku i respektabilnu vojsku.
gari
Eskadrila ima 16 aviona, a ne deset !!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља