среда, 18.10.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:41

Николић и даље за изградњу канала до Солуна

понедељак, 18.09.2017. у 12:58
Са састанка Томислава Николића и Зоране Михајловић (Фото Танјуг)

Председник Националног савета за сарадњу са Кином и Русијом Томислав Николић је у разговору са министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић истакао да није одустао од идеје изградње канала Морава-Вардар до грчке луке Солун.

Он је рекао да има подршку Кине за тај пројекат, уколико се с њим сагласе Македонија и Грчка, и додао да ће на томе радити да званичницима у Скопљу и Атини. Николић је истакао да ће врло брзо и Михајловићевој, као и Влади Србије, доставити нову студију изводљивости тог пројекта.

Како је саопштило Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Николић је рекао да то министарство има највише послова са Кином и Русијом и да му је жеља да тимским радом са Националном саветом тих послова буде још и више.

Михајловићева је казала да је Србија изабрана за центар за инфраструктуру свих пројеката који се спроводе између Кине и 16 земља централне и источне Европе у оквиру глобалног пројекта „Један појас, један пут”.

Она је, наводи се у саопштењу, добила подршку Николића за предлог да до краја године у Београду буде одржан Самит министара саобраћаја и инфраструктуре Кине и 16 земаља централне и источне Европе. (Бета)


Коментари50
26feb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божидар
Reply Трифуне, ја у свом коментару уопште нисам споменуо транспорт. Он може бити само једна од многих димензија пројекта у питању. Вама се изгледа привидео само транспорт и од њега не видите пољопривреду, индустрију, елекртроенергетику, водоснабдевање, туризам, спорт, рекреацију, животну средину и остале демензије ове врсте пројекта.
Trifun
@Божидар Sami ste se ,kao djak GSTS(kako kazete) upustali u komentarisanje sporosti transporta vodenim putem(kanal D-M-V-S),a ja sam vam odgovorio da postoje robe(ogroman broj) za koje nije najvaznija brzina nego povoljna cena,da bi se dopremile do kupca..Da li napr.ima smisla rude,ugalj,sljunak transportovati avionom ili kamionom(na duze relacije)?
Препоручујем 3
Milisav
Ako je tehnicki izvodljiva kod gibratara brana duzine 27 km. i visine oko 300 m. sa temeljima sirine 2,5km.za sta postoji studija stara skoro jedan vek,naravno da je tim pre izvodljiv i ovaj projekat.Zatvaranjem Sredozemnog mora dobila bi se obradiva povrsina od oko 500.000 Ha i elektricna energija dovoljna za citavu Evropu,i pruga do juga Afrike. Do sada nisam nigde uspeo da procitam,osim da ce se koristiti zatransport brodovima od Baltika do Egeja,koji su tehno-ekonomski pokazatelji ovog projekta.
Aralsko jezero opominje
Pade mi na pamet Aralsko jezero koje je zbog mudrih politicara za 50 godina izgubilo 80% svog volumena i postalo jedno od najvecih svetskih ekoloskih katastrofa! Imam utisak da bi planirani kanal ostao bez potrebne vode i postao kloaka juznog Balkana.
Imaš utisak ?
Ti imaš utisak a kinezi duže od pola godine ispitivali svaki detalj i napravili studiju izvodljivosti. Ja imam utisak da neki ljudi su protiv čak i ako je na štetu samo da naude onima koje oni nevole.
Препоручујем 5
Ana
Velika Morava je potpuno zapuštena, ona zbog prevelike eksplatacije peska nema dovoljno vode, u isto vreme imate poplave, vodu u njivama koja kiseli zemljište. Kanal rajna-Majna -Dunav je tako napravljen da sprečava poplave, da akumulira višak vode i da zatim pušta vodu iz rezervoara u sušnim periodima. Kanali se i prave jer priroda nije uvek na našoj strani. Sadašnje stanje je grozno. Kanal donosi mogućnost navodnjavanja i sređivanja toka.
Препоручујем 16
posao milenijuma
Kako bi bilo da Kinezi usput isprave krivu Drinu?
Marija Bruštulin
Od ovog projekta najviše koristi bi imali komarci i kajakaši.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља