среда, 27.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 25.09.2017. у 09:27

Весић: Уговор о партнерству за депонију Винча до краја месеца

Депонија у Винчи (Фото Д. Јевремовић)

Предлог уговора између Града Београда и француско-јапанског конзорцијума који је победио на тендеру за депонију у Винчи је најважнија тачка која ће се наћи на дневном реду сутрашње седнице Скупштине града, рекао је градски менаџер Горан Весић гостујући на ТВ Пинк.

Он је додао да ће уколико овај предлог буде усвојен, уговор бити потписан до краја месеца.

„Реч је о највећем јавно-приватном партнерству које се икада догодило у Србији, у вредности од 300 милиона евра. Ту се од седамдесетих година депонује отпад који се сада већ налази на дубини од 70 метара, скупљају се гасови због чега често долази до пожара. Ово је једна од најнеуређенијих дивљих депонија у овом делу Европе. Страни партнер ће прво санирати депонију, што је огроман посао”, рекао је Весић.

Он је нагласио да се у овом конзорцијуму нашла и једна домаћа компанија - „Енергопројект”.

Према његовим речима, после санирања кренуће се са изградњом читавог низа постројења за прераду отпада.

„На ову депонију неће стизати отпад који може да се рециклира, јер ће за рециклирање отпада град у наредних неколико година на свакој општини урадити по једно рециклажно двориште. Овде ће се из тог отпада производити струја, гас и у тој индустрији која ће нићи на депонији биће неколико стотина нових радних места, углавном за житеље Гроцке”, рекао је Весић.

Он је додао да се очекује да ће до краја следеће године почети посао на санацији депоније, а град је свој део обавеза завршио, а то је решавање имовинских питања и припрема свега што је потребно да се реализује ова инвестиција од 300 милиона евра.

Говорећи о јавном партнерству у изградњи подземних гаража, градски менаџер је најавио да ће на сутрашњој седници бити донета одлука о покретању тог процеса.

„Позваћемо заинтересоване компаније да граде гараже, реч је о четири, на Тргу републике, Студентском тргу, Косанчићевом венцу и у Косовској улици. Те гараже су нам важне јер се налазе у самом центру града, где недостаје око пет хиљада гаражних места. Свака модерна престоница има пешачку зону, па ће тако и Београд очистити центар од аутомобила”, рекао је градски менаџер.

Говорећи о радовима, Весић је истакао да град мора да се уреди јер то није рађено деценијама, а када се раде велики радови, они трају.

„Наш је циљ да они трају што краће, да буду урађени на време и да буду квалитетни. На предстојећој седници ће зато бити и предлог мастер-плана развоја саобраћајне инфраструктуре у Београду. Када говорим о овој инфраструктури, говорим о обилазници, унутрашњем магистралном прстену, новом мосту код Аде Хује, о мосту који ће се налазити на месту старог Железничког моста на Сави, и тим планом понудићемо визију Београђанима како ће изгледати саобраћај у наредним деценијама”, рекао је Весић.

Он је нагласио да ова градска власт у последње три године решава проблем по проблем и има јасну визију како град треба да изгледа.

Говорећи о предстојећим градским изборима, он је истакао да ће ова власт на изборе изаћи са својим резултатима који су више него импресивни.

„Подсећам да смо затекли пре три и по године дуг од 1,2 милијарде евра, што значи да је сваки грађанин Београда био задужен за хиљаду евра. Тај дуг је смањен за 500 милиона евра. Тим средствима смо могли да изградимо 250 обданишта, исто толико и школа, обновимо све улице првог приоритета, односно хиљаду и по километара улица, пет хиљада фасада, 40 јавних гаража, пет фабрика за прераду отпада, сву недостајућу канализацију”,навео је он, преноси Беоинфо.

Затечен је дуг према трудницама и породиљама у износу од око 500 милиона динара, а данас ништа не дугујемо, затекли смо око 40 градилишта, а данас их има преко хиљаду, рекао је Весић. (Танјуг)

Коментари2
b6920
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihailo Vuković
Dokle će da se protura neistina da u Beogradu ,, decenijama ništa nije rađeno ''. Pa kada su naprevljeni mostovi na Adi , i Pupinov most . Rekonstruisan bulevar , Požeška , Nemanjina , Vojvođanska i stotine manjih ulica . Zaduživanje je neophodno i jačim ekonomijama , ali one mnogo racionalnije investiraju .
Sinisin Mali
"Ово је једна од најнеуређенијих дивљих депонија у овом делу Европе..." i ni manje ni vise nego u Vinci. Jos od sedamdesetih godina... E divnih li godina za napredak Srbije...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља