четвртак, 19.10.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:04

Отворена изложба „112 година кинеског филма"

понедељак, 25.09.2017. у 22:52
(Фото Танјуг)

Изложба „112 година кинеског филма” Кинеског музеја филма отворена је у Југословенској кинотеци

Церемонија је започела пресецањем врпце у изложбеном простору у приземљу новог здања Кинотеке, где је изложено 80 плаката и других експоната.

Врпцу су заједно пресекли представник амбасаде НР Кине у Београду Тиан Ишу, помоћник министра културе Србије за развој дигиталне истраживачке инфраструктуре у области културе и уметности Дејан Масликовић, заменик директора Кинеског музеја филма Ванг Цјен и директор Југословенске кинотеке Југослав Пантелић.

Отварање изложбе настављено је на последњем спрату Кинотеке, где је заменик директора Кинеског музеја филма Ванг Цјен истакао да „иако су Србија и Кина географски удаљене земље, ипак пријатељство два народа је дубоко и дуго”.

Цјен је подсетио да је прошле године, приликом посете председника Кине Си Ђинпинга и сусрета са тадашњим председником Србије Томиславом Николићем, успостављена блиска културна сарадња и подстакнут правац учвршћивања кинеско-српског пријатељства.

Он је додао да су сада дошли са изложбом „како би учинили да филм постане унутрашњи глас два народа и нит која повезује заједничка осећања”.

„Данас смо дошли у Србију, да у прелепом Београду који има богату и дугу историју и културу, одржимо изложбу о историји кинеског филма, прикажемо пројекције најбољих кинеских филмова и одржимо предавања о кинеском филму. Верујемо да ће српска публика још боље упознати Кину, кинески народ и да ће се кинеско-српско пријатељство у народу још више учврстити”, поручио је Ванг Цјен.

Он је Кинотеци поклонио фигуре од свиле које приказују сцене из првог кинеског филма „Битка на Дингјуншану” и из југословенског филма „Мост”, док је Амбасади Кине у Београду даровао модел са свиленим фигурама које приказују сцену „Марш добровољаца” и „Игру сенки”.

Ишу је рекао да ће изложба представити 112 година дуг развој и напредак кинеског филма, као и значајне установе и изванредне личности из различитих периода историје. Он је приметио да упоредо са разменом у области политике, економије, продубљује се сарадња Кине и Србије и у области културе.

„Ова изложба представља стратешки концепт иницијативе 'Један појас - Један пут' који је предложио председник Си Ђинпинг, којом се подстиче свеобухватно продубљивање и развој кинеско-српских односа, јача културна размена, а циљ изложбе је да ојача међусобно разумевање и размену дарова наше две земље. Верујем да организовањем културних манифестација можемо даље унапредити пријатељство Кине и Србије, размену идеја и подстицати међународну наклоност”, оценио је Ишу.

Масликовић је констатовао интензивну и плодотворну сарадњу Кине и земаља Југоисточне Европе, где Србија има велику улогу и оценио да „пријатељство наших народа треба стално помињати и истицати”.

„Данашња изложба плод је активне и веома развијене сарадње два министарства надлежна за културу и две националне институције задужене за чување аудиовизелног наслеђа пре свега филма и изузетна је част за Србију да смо се овом сарадњом придружили и пажљиво изабраним светским културним престоницама у којима је изложба гостовала у Русији, Белорусији, Швајцарској и САД”, истакао је Масликовић.

Он је подсетио да филмска индустрија у Србији има дубоке корене и представља значајан фактор културне политике, културних индустрија и представљање српске културе у свету и додао да су поносни што је Кина препознала квалитет српске кинематографије и што сарадња Кине и Србије у области филмске индустрије постаје део комплексне и свеобухватне сарадње.

Пантелић је рекао да је изложба ауторке Ванг Хунхуе подељена у две велике целине: први део представља историјат кинеског филма, а други је омаж партизанским филмовима из бивше Југославије.

Историјат кинеског филма представљен је на плакатима (двојезично - кинески и српски), а посетиоци ће бити у прилици да добију објашњења о традиционалној изради тих плаката чија је основа од свиле.

У витринама су изложене фигуре, такође израђене од свиле, као и скулптуре од глине, које представљају сцене: „Игра сенки” из доба кинеске династије Хан, сцена из првог кинеског филма Битка на Дингјуншану и настанак кинеске химне „Марш добровољаца”.

Директор Југословенске кинотеке подсетио је да кинеска публика изузетно воли југословенске филмове и додао да ту љубав треба и даље неговати и представити им нове српске ауторе и њихова остварења.

Пре отварања изложбе, која се може погледати до 8. октобра, у Свечаној сали Кинотеке приказан је нови кинески филм „Кунг-фу Јога”, са Џеки Ченом у главној улози.

У истој сали сутра ће бити приказани филмови „Краљ мајмуна” (1963), „Тибетанска љубавна прича” (2010), „Припадао сам теби” (2016) и „Операција Меконг” (2016), а о историјату кинеске кинематографије говориће професорка Руо Јиан Пан из Института за филм у Пекингу. (Танјуг)


Коментари0
ba28d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља