четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43
ДАНИМА ГУЖВЕ НА СТАНИЦАМА И У ПРЕВОЗУ

„Погурај то мало ка средини”

Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 05.10.2017. у 11:49
Уређење Славије спустило се готово до половине Немањине (Фото Д. Јевремовић)

Шта нема места, погурај то мало ка средини - усмеравао је у недељу увече остале путнике декица на стајалишту „Палата Србија” док се свом снагом лактао да уђе у аутобус 75 који је ишао ка Зеленом венцу.

„Господине, па где више, видите дa смо као сардине, човек преко човека”, добацила је госпођа која се на средини аутобуса једва ухватила за рукохват. „Ако има места за све вас, биће још за нас двоје, троје”, није се предавао декица.

Расправа је трајала два, три минута. Таман када би возач помислио да су се сви некако „напаковали” и покушао да затвори врата, не вреди. Или штрчи лакат или нечија нога...

Да је проблем био само аутобус 75, некако би се и издржало, али слика препуних стајалишта и крцатих аутобуса се данима може видети у свим деловима града. Надлежни јесу најавили да ће овај зимски ред вожње, због великих инфраструктурних радова на саобраћајницама, почети са мање возила него прошле године (око 1.270 уместо прошлогодишњих близу 1.320), а да ће се број возила повећавати како се они буду завршавали. Али, субјективни осећај Београђана говори да је возила знатно мање. 

Данима уназад дешава се да двадесет и више минута путници чекају аутобус или трамвај на некој линији, a онда наиђу два-три у истом тренутку и сви препуни. Највећа мука je у соло возилима, која су и најмањег капацитета, али ништа боље није ни у зглобним аутобусима, ни у трамвајима.

У то су се уверили и наши репортери у различитим деловима града. Више од 20 минута није било ниједног трамваја на линији 7 код Ташмајдана, а онда су један за другим за мање од минут наишла три. Већина путника, у нади да ће више места бити у другом или трећем, пропуштала је први трамвај. Али, рачуница им није била добра, јер и у наредна два – човек преко човека.  

– Морала сам са Душановца да одем на Нови Београд. На стајалишту на Душановцу 20 минута сам чекала аутобус 17, који иде директно, да би ми девојка на станици рекла да је проверила и да је удаљен чак осам станица. Онда смо ушли у неки 38, који не знам ни где иде. Потом сам ухватила 70, што је опет нека нова линија, али некако сам се довукла до Новог Београда. Наравно, дебело сам каснила – пожалила нам се Вождовчанка Марина Видовић.

Крцата стајалишта могу да се виде пре свега у самом центру града, на Палилули, Звездари, Старом граду, Савском венцу...

– Е, ово је још мало па као деведесетих. Нема возила, а онда кад дођу гурај се брале ако ’оћеш да уђеш. Брука! – гунђао је средовечни суграђанин на стајалишту аутобуса 26 на Тргу републике пре неколико дана.

Многи људи су се због непланираног губљења времена зато одлучивали да напусте аутобусе и до одредишта наставе пешака. Наравно, уз изливе незадовољства. Тако је као корзо пре неколико вечери изгледала Светогорска.

Због радова у неколико великих улица у центру, трпи не само саобраћај, већ и рад хитних служби. Пре неколико вечери у Улици Здравка Челара ватрогасној екипи, због саобраћајног чепа у том делу града, требало је доста времена да стигне до зграде у којој је био пожар.

Тренутно лошу ситуацију у саобраћајној крвној слици главног града додатно компликују и возачи, нервозни због бројних затварања улица и преусмеравања, улећу једни другима у траке, пресецају путању других возила, па и хитних служби, успоравају ионако отежан јавни превоз. Надлежни поново апелују – када се види интервентно возило да се остали учесници у саобраћају склоне најбрже што могу.

– Свакодневно обилазим улице у граду. Више пута. Има гужви, нарочито у јутарњем шпицу. Али управо тада се примећује да је пуно приватних возила са по једном особом. А возила јавног превоза у том периоду су полупразна – истиче Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредне ситуације, комуникацију и координацију односа са грађанима.

Колико год деловало да коришћење алтернативних праваца одузима доста времена, у пракси није тако. Подсећа Главаш да, на пример, ако неко са Звездаре хоће на Нови Београд, обилажењем преко Северног булевара и Богословије, а онда и преко Бранковог моста, одузима свега два, три минута више него да се иде уобичајеном трасом кроз центар и гужве.

Градски секретар указује да би саобраћајна ситуација ускоро требало да буде боља због окончања радова у делу Рузвелтове, на Славији и у Булевару ослобођења.

Рузвелтова, од Булевара краља Александра до Краљице Марије, после неколико одлагања, прекјуче је коначно отворена за аутомобиле, а јуче и за јавни саобраћај. На шине су се вратили трамваји 2, 5 и 9Л, а на окретницу код Вуковог споменика и електробуси ЕКО1.

Прве слике поручују да ће ове деонице и те како допринети растерећењу булевара и делимичној нормализацији јавног саобраћаја, пре свега трамвајског. Прилична нормализација саобраћаја на Славији очекује се за око две недеље, када би добар део радова на њој и у Булевару ослобођења требало да буде окончан.

Пуне руке посла за таксисте

„Покушајте касније, тренутно нема возила!”, последњих дана редовна је порука такси диспечера. Због гужви, многи суграђани се одлучују, како објашњавају таксисти, да све више користе њихову услугу, па је то разлог што нема довољно возила. Али, иако имају пуне руке посла, ни таксисти нису претерано срећни.

– Незамисливо је да у једној престоници у истом трену буде раскопано толико улица и да се, мало-мало, убацују и додатне измене. У недељу су целог дана и вечери били затворени Теразије и Коларчева. Измене се не праве тако у оволиком граду – пожалио се таксиста из једног од већих градских такси удружења.

 


Коментари3
adbff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovan
Dekica i bakica koji nemaju ko da ih vozi ili da im plati taxi ? Pa šta su radili ceo život da vode glavnu reč po gradskom prevozu. Ili im je dosadno kući pa došli da se zabave sa narodom koji nije iz njihovih zlatnih vremena. Često vidim kako se podsmevaju omladini i komentarišu jedni drugima, šta ćete nisu živeli u naše vreme pa se tiho smejulje. A sede i još se podsmevaju. Onako tiho i slatko.
Jana
Ma nema veze, vazno da nam je grad okicen sa novogodisnjim ukrasima.
Кристина
Дозволите Убер -ионако људима треба посао. А народу јефтинији и једноставнији превоз.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља