субота, 22.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:46

„Ер Берлин” лети у историју

Очекује се да авионе купе „Луфтханза” и „Изиџет”, али је неизвесна судбина 8.600 запослених
Аутор: Ненад Радичевићуторак, 10.10.2017. у 22:00
Слетање на берлински аеродром „Тегел”: авион „Ер Берлина” (Фото: Ројтерс/Ф. Беншч)

Од нашег дописника
Франкфурт, Хајделберг – Други по величини немачки авио-превозник до краја овог месеца дефинитивно одлази у историју, док ће се после сутрашњег завршетка  преговора са „Луфтханзом” и „Изиџетом” знати да ли ће и шта од „Ер Берлина” купити немачки авио-гигант и британска нискотарифна авио-компанија. Тада ће моћи да се наслути и колико ће од 8.600 запослених у „Ер Берлину” успети да задржи посао, премда синдикати већ сада наговештавају да ће најмање 1.400 радника до краја октобра добити отказ.

Након што је „Етихад” као највећи појединачни сувласник „Ер Берлина” саопштио да више не може да га финансијским инјекцијама одржава у животу, немачка влада је одлучила да несолвентном авио-превознику, који има дугове од 1,2 милијарде евра, позајми још 150 милиона евра како би пословао све док не пронађе купце.

Немачки добро обавештени дневни листови „Билд” и „Берлинер цајтунг” сазнају да кредитори очекују да се од продаје имовине „Ер Берлина” добије само између 250 и 350 милиона евра.

Директор „Ер Берлина” Томас Винкелман одлучио је да преговара једино са немачким гигантом и британском нискотарифном компанијом, а да ће преговори са осталим понуђачима наступити само ако не буде постигнут споразума о продаји. „Луфтханза” је заинтересована за до 93, а „Изиџет” за 27 до 30 летелица од укупно 140 авиона.

Државни секретар у немачком министарству економије Матијан Махниг каже да је уверен да ће преговори бити завршени споразумом, а у то је изгледа уверено и руководство „Ер Берлина” које је саопштило да ће, након потписивања споразума о продаји делова компаније, она обуставити летове најкасније до 28. октобра.

За разлику од функционера, немачки медији истичу проблеме у преговорима. Према сазнањима „Берлинер цајтунга”, постоји проблем са тим што је „Изиџет” своју првобитну понуду од 50 милиона евра смањио, док су са „Луфтханзом” актуелна спорења око права слетања на аеродромима у Диселдорфу и Берлину. У разговору за радио Дојчланфунк стручњак за авијацију Хајнрих Гросбонгарт истиче да је у питању „покерашка игра” те да је „Луфтханзи” важно да и „Изиџет” купи део флоте „Ер Берлин”.

„Ако ’Луфтханза’ узме целокупну флоту ’Ер Берлина’, а не и неко други, то сигурно неће добити дозволу ни немачке комисије за борбу против картела, нити европских тела”, истиче Гросбонгарт додајући да може да замисли да је наводна пропаст преговора са „Изиџетом” заправо само њихова тактика у преговорима.

Што се тиче тога колико ће од 8.600 радника задржати свој посао, овај стручњак истиче да је то велико питање будући да још није одређена судбина дела фирме који се бави одржавањем авиона, као и да се не зна колико ће особља преузети купци авиона. „Луфтханза” планира да ангажује до 3.000 нових радника за проширење рада своје нискотарифне компаније „Јуровингс”, која је већ огласила конкурс за 1000 нових пилота и чланова кабинског и земаљског особља.

Иако је у септембру рекао да ће до 80 одсто запослених наћи посао у „Луфтханзи” и „Изиџету”, Винкелман сада „снажно подстиче” раднике да потраже нови посао, а наредног викенда им организује сајам запошљавања са потенцијалним новим послодавцима – немачким хемијским гигантом БАСФ и железничко-транспортним предузећем „Дојче бан”.

Према изјавама представника синдиката, око 1.400 запослених превасходно у администрацији и земаљско особље „Ер Берлина” добиће отказ до краја овог месеца, док ће они који су неопходни за летове остати на послу до краја фебруара следеће године.

И док се жељно ишчекује резултат преговора, све више критичара криви немачку владу да је цео поступак „скројила” за стварање „Луфтханзиног” монопола. Најпре су се на то пожалили директор ирске нискотарифне компаније „Рајанер” Мајл Олери и оснивач аустријске авио-компанија „Ники” Ники Лауда, да би то сада учинио и баварски богаташ Ханс Рудолф Верл, који је дуго у авио-индустрији а понудио је за „Ер Берлин” пола милијарде евра.

„Овде је по среди скандал. ’Луфтханзин’ монопол биће цементиран”, рекао је он за пословни дневник „Ханделсблат”, претећи да ће тужити владу због њене улоге у овоме.


Коментари9
cda4c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stanko
A imace Er Srbija i slicnu sudbinu kao ova nemacka kompanija. Samo da ovi odu sa vlasti i da se prestane prikrivanje gubitaka.
Miki
U Britaniji je prosle nedelje otisao u stecaj jedan niskobudzetni avio prevoznik (Monarh) a Rajan Er najveci niskobudzetni prevoznik je u haosu te je cini se niskobudzetnim avio kompanijama odzvonilo jer taj biznis model vise ne radi.
Lale
Nije u pitanju biznis model već je kapitalistički sistem koji je podrstrekivao tržišnu borbu prevoznika do međusobnog istrebljenja. Taj biznis model može da funkcioniše bez problema, samo je potrebno uvesti bolja pravila igre.
Препоручујем 2
Vesa D
...sta su pak troskovi jedne avio kompanije u odnosu na cenu karte putnika odnosno cena avio vozarine 1 kg tereta i nekako bi se i uklopilo da se rentabilno posluje ali povisoke aerodromske takse su pogubne i da li je u medjuvremenu neki medjunarodni civilni aerodrom u svetu bankrotirao ili kontrola letenja nije nego se jos i hvale sa automatski pisuarima i mermernim patosima..
BayernWisn
Aerodromske takse, naravno , da nisu nadanje za sve prevoznike! Zavisno od volumena, staža etc. Protestantska logika iz "Ländle", inače govorno ne baš intelektualnog dela zemlje, ne važi ovde. I dobro je tako.
Препоручујем 2
Beogradjanin Schwabenländle
Не знам да ли сте бар Ви разумели Вашу прву реченицу, ја нисам. Аеродромске таксе су једнаке за све авиопревознике у нормалним правним државама. Било је доста аеродрома по свету који су морали да се продају због великих губитака и неспособних руководилаца. Контрола летења не може да банкротира, видим да немате баш велико знање о цивилном саобраћају.
Препоручујем 8
Milojka
Er Srbija ima istog mentora kao Er Berlin!!!
Рајковић Ненад
Тако је Милојка, само што у наш .Ер. паре упумпава Србија.
Препоручујем 15
dr Slobodan Devic
Aero Srbija nije nisko budgetna (privatna) kompanija vec drzavna (suvlasnik je drzava Srbija) tako da odnosi sa i prema Etihadu nisu isti.
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља