среда, 24.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:56

Застој у плаћању преко „Пеј-пала”

Купци који наручују робу са „И-беја” и других сајтова већ неколико дана не могу да плате рачуне преко „пеј-пал” налога, већ само дебитним и кредитним картицама
Аутор: Јелица Антељ / Ивана Албуновићуторак, 10.10.2017. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Роба наручена из Србије преко „И-беја“ или неких других сајтова већ неколико дана не може да се плати преко „Пеј-пала“, а купцима се као могућност нуди плаћање кредитном или дебитном картицом. Систем у другом правцу за сада функционише, дакле сви они који у Србији продају робу на неким од ових сајтова уредно примају уплате на своје „пеј-пал” налоге. Проблем је настао пре десетак дана, а према незваничним информацијама и подацима до којих су дошли корисници ових услуга, плаћање робе преко овог система је укинуто наводно због проблема са роковима испоруке пошиљака у Србију. Зашто?

Сајтови попут „И-беја“ у оквиру своје политике заштите и купаца и продаваца поставља рокове у којима пошиљка мора бити испоручена купцу. Уколико се то не догоди купац, који је робу уредно платио, а његов новац стигао на „Пеј-пал“ има право да тражи рефундацију уплате чим истекне овај рок.

– Застој је код нас. Наручио сам робу из Немачке и преко трекинг или броја преко  кога могу да пратим пошиљку у сваком тренутку, видео сам да је она из Немачке изашла већ четвртог дана, а да на нашој царини стоји већ три недеље. Распитивао сам се и рекли су ми да је велика гужва и да будем стрпљив. Када царина заврши свој део посла, пошиљка иде у пошту која одговара за њу до испоруке – прича наш саговорник и додаје да он неће тражити да му се новац врати чак и ако рок испоруке буде пробијен, али да има право на то.

Према подацима до којих је дошао „Потрошач”, управо то је разлог што је дошло до блокаде према Србији. Наводно, повећан је број захтева за повраћај новца због тога што пошиљке према Србији једноставно не могу да стигну на време. Купци из Србије то очигледно користе и често добијају и новац и пошиљку која стигне са закашњењем. 

Купци се жале на могућност плаћања картицама које им је понуђено уместо „Пеј-пала“.

– Тренутно може да се плаћа само кредитним или дебитним картицама, а то подразумева да се уносе подаци рачуна, као и друге информације о купцу. У том случају, нема никаквих гаранција „Пеј-пала”, зато што једноставно уплата не иде преко њих, па се у том случају не може тражити ни повраћај новца, уколико пошиљка не стигне у предвиђеном року од 30 до 45 дана – каже наш саговорник који тргује преко интернета и користи ове сервисе плаћања већ неколико година. 

На „Фејсбуку”, у групи „Пеј-пал“ Србија, и јуче се полемисало о томе како је најлакше плаћати робу која се купује преко ових сајтова. Једна од корисница је објавила преписку са представницом „Пеј-пала”, која је, у одговору на питање зашто систем плаћања из Србије не функционише, рекла да она не види проблеме са налогом ове кориснице. Објаснила је да такође не постоје ни покушаји плаћања од 3. октобра и упутила је на „И-беј“, односно на сајт преко кога је наручила робу, тврдећи да је можда реч о проблемима на њиховом сајту. Редакција „Потрошача” је такође послала питања овом сервису, али до закључења овог броја нисмо добили одговор на питање зашто корисници из Србије не могу да плате робу користећи свој „пеј-пал” налог.

 

НБС: Немамо сазнања да систем не функционише

У Народној банци Србије кажу да немају никаква сазнања о проблемима у функционисању „Пеј-пал” сервиса.

– Подсећамо да је Народна банка Србије створила регулаторне услове за пословање ове компаније још у 2012. години на основу измена и допуна Закона о девизном пословању. На основу тога, компанија „Пеј-пал” је у Србији 2015. године увела опцију пријема новца за резиденте Србије код прекограничних плаћања, поред раније уведене могућности слања новца – кажу у НБС за „Политику”. Према њиховим речима, „Пеј-пал” се налази на листи страних институција електронског новца, коју објављује НБС, а осим ове, још пет таквих компанија је обавестило Народну банку Србије о томе да ће пружити услугу обављања платног промета са иностранством резидентима Србије и за сада нисмо обавештени ни о каквим проблемима у њиховом пословању с резидентима Србије.

Време царињења од пет до седам дана

Од царинске испоставе „Пошта Београд” добили смо информацију да, што се царињења поштанских пошиљака тиче, нема апсолутно никаквих застоја, кажу за „Политику” у Управи царина. 

Од увођења „Пеј-пал” сервиса за плаћање путем интернета, број пошиљака из иностранства расте из године у годину. Тако је у 2012. години било 7168, а у 2016 114.716 пошиљака. 

Како кажу у Управи царина, од почетка 2017. године до сада обрађено је готово 73.000 пошиљака и наплаћено око 80 милиона динара дажбина које су се слиле у државни буџет.

– Упркос сталном порасту броја пошиљака, просечно време царињења траје између пет и седам дана, а уколико пошиљка не подлеже царињењу бива испоручена најкасније следећег дана, кажу наши саговорници. 


Коментари10
728cc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Suzana Sevic
Nama je Ebay taj trenutak blokirao opciju za placanje Pay Pall-om, verovatno zbog velikih potrazivanja refunda putem PayPalla, da nebi izgubili svoj "rating" na tom platnom procesoru. Iako je pravi probem nastao upravo kod carine, robu pratimo trakingom iz Kine do nase granice gde iz nepoznatih razloga dolazi do zastoja. (Cekam jednu isporuku vec tri meseca, iako sam prethono dobivala robu na kucnu adresu u roku od 15 dana, a posle te narudzbe.) Ebay svakako i dalje garantuje za povrat novca ukoliko roba nije isporucena ali se refund dogovara direktno sa prodavcem, osim ukoliko to nije moguce trazi se posredovanje Ebay-a. Znaci, kao kupci smo zasticeni na tom sajtu bez obzira na nacin placanja. U svakom slucaju, trebalo bi ustanoviti gde to nestaje ili zastaje roba koja dodje na nasu carinu.
Željko Joksimović
Krupnim koracima unazad
Зоран Кукољ
Није истина за дајнерс, у Грчкој у 98% радњи стоји плакат дајнерс не примамо.
Јоле
Царина бато и ДХЛ! Из Шангаја ми прелетела пошиљка пола Планете, слетела у Немачку па дошла у Мађарску, све за два или три дана ако се добро сећам...е онда је ауто део пошиљка - дошао у руке наше царине...... Тражена документа а има их гомила, сам обезбедио за 15 мин, и три дана сам молио и МОЛИО, да одраде свој посао на истом и да платим даџбине и порез држави и ДХЛ-у. Молим државу да јој платим!! Онда ме ухвати викенд - 5. дан ми се смиловали и 6 дан ми је стигао део.Укупно 9 дана или 10 дана. Још смо ми у филму Три карте за Холивуд. Али није свет у том филму.
Vesa D
..Diners je jedino propao u Serbia u ostalih dvesta zemalja neposustaje ..šanse za pay pala dal do zore ili belog dana neizumre biće čuda samo za džudže..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља