среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:05

​Млад певач жели прво да се докаже у свом граду

Сопран Душица Бијелић, у свету већ препозната као велики таленат, наступа први пут у Народном позоришту у суботу увече као Адина у Доницетијевом „Љубавном напитку”
Аутор: Биљана Лијескићчетвртак, 12.10.2017. у 22:00
Душица Бијелић (Фото: лична архива))

Време пред нама биће њено, а таленат који има препознат је у свету, тврде зналци. Љубав домаће публике стекла је захваљујући концертима и опери „Сутон”, изведеној у „Мадленијануму”, на прошлом Бемусу. Сопран Душицу Бијелић британски „Индипендент” пре три сезоне је уврстио у осам највећих младих талената на свету. Ми ћемо је први пут видети на сцени Народног позоришта у Београду, као Адину, у целовечерњој Доницетијевој опери „Љубавни напитак”, у суботу у 19.30 часова.

Откад је приступила Програму за младе уметнике у Краљевској оперској кући у Лондону, Душица Бијелић заиграла је у „Набуку”, „Дон Карлосу”, „Парсифалу”, „Жени без сенке” и „Фигаровој женидби”. Тумачила је и улогу Бланше у опери „Разговори Кармелићанки” у режији Роберта Карсена, под руководством диригента Сајмона Ретла. Иза ње су и улоге Татјане у „Евгенију Оњегину”, Лизете у „Ластавици”, Микаеле у опери „Кармен” и Маргарете у „Фаусту”.

После десетогодишњег иностраног усавршавања, за стални боравак Душица Бијелић је изабрала Београд, због најважније животне улоге – маме. За сада се склад пословног и приватног код наше уметнице одвија без грешке. У разговору за „Политику” о београдском наступу у суботу Душица Бијелић каже:

- У Србији сам наступала углавном у концертним пројектима, али не и у Народном позоришту. Улогу Адине сам до сада певала само у Трсту, у Театру „Верди”, а млад певач увек жели да се докаже прво у свом граду и својој националној опери. Моја база је сада у Београду, супруг Француз, оперски певач, такође се уклапа у нашу средину. У Доницетијевом

„Љубавни напитак” поново у Београду
После две и по године паузе на сцени Народног позоришта биће изведена Доницетијева комична опера „Љубавни напитак”. Поред гошће, сопрана Душице Бијелић која дебитује ролом Адине, наступиће тенор Дејан Максимовић у улози Неморина, Владимир Андрић, баритон, као наредник Белкоре, бас Михајло Шљивић као др Дулкамара, а сопран Татјана Митић као Ђанета. Диригент је Ђорђе Станковић. Режију потписује Пламен Карталов. Сценограф је Борис Максимовић, костимографкиња Љиљана Орлић, кореограф Владимир Логунов, док је асистенткиња редитеља Ивана Драгутиновић Маричић.

„Љубавном напитку” бићу готово два сата на сцени. То није лако. Свиђа ми се ово Доницетијево дело, захтева младалачку енергију. Ипак, колико год да је комедија лака, сви знамо да је људе тешко насмејати. Уживам, али није ми лако.

У протеклих годину и по дана Душица Бијелић је гостовала у Пекингу и Нанђингу где је одржала мастер клас са својим некадашњим сарадником, пијанистом Дејвидом Гоуландом који је уметнички директор „Јанг артист” програма у Ковент гардену.

– Ако сте једном били део овог програма увек можете да се вратите и тамо бесплатно спремите концерт или улогу, шта год вам затреба. Користим то колико могу, једном или два пута годишње. Са Гоуландом сам одржала мастер клас и у Београду, у марту. Од априла гостујем у оперети „Бајадера” у ХНК у Осијеку, а Марко Митановски, наш модни креатор који је радио са Леди Гагом и са другим великим уметницима, урадио је величанствене костиме за Осијек. У међувремену наступала сам у Њујорку и у Тоскани – чули смо од уметнице.

О томе какав репертоар је погодан за њу, чије савете поштује, ко су јој узори, рекла је за наш лист:

– Моја жеља је да певам главне улоге, а да неке мање послове не морам да прихватам само због новца. Белканто је репертоар у ком бих требало да растем, то су Доницети, Белини и Росини. Волела бих да њихова дела прво отпевам на домаћој сцени. Свакодневно вежбам и учим. Кад дођете на прву пробу морате бити већ спремни. Од сваког може да се научи о овом послу, од колеге или хорског певача. Узор ми је моја професорка Људмила Грос Поповић, увек максимално професионална и посвећена својој соло каријери и педагошком раду, без обзира на околности. Драго ми је да сам са њом била од почетка. У свету ме је пуно певача позитивно изненадило, радила сам и са Анђелом Георгиу. То је била велика част. Са Домингом, такође. Узор ми је и Жељко Лучић. Волела бих да оставим печат у виду снимака, нарочито кад је реч о српској соло песми. Реч је о композиторима почев од родоначелника српске соло песме Јосифа Маринковића до савремених аутора. Тај пројекат ће се догодити под покровитељством СОКОЈ-а, а учествоваће уз мене и пијаниста Дарио Хумењук.


Коментари6
ef6e8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Emigrant X
Brava, Dusice!!! Ne obaziri se na lokalne zavidljive tipove. Cela poenta ovog clanka je da se najavi predstava, pa se nadam da je poseta bila dobra. Komentari nisu vazni, vazno je da se cuje tvoj divan glas!
Miloš Bulatović
Gosp. Srbo, i Vi ste dosta stvari napisali tačno. Moj odgovor Vama nije prepirka, već razmena mišljenja. Prvo ćemo se složiti sa latinskom izrekom:"De gustibus non est disputandum". Gosp. Bijelić sam i gledao i slušao. Par puta na TV, a jednom i na proslavi Kolarčeve zadužbine. S obzirom da se pomalo razumem u pevanje, njeno pevanje bih ocenio kao "korektnu konfekciju", i ništa više od toga. Razumem da se svako bori za svoje "parče kolača", ali sva medijska lobiranja i ovaj članak, nemaju nikakvo umetničko realno pokriće. Moje pisanje o izvikanoj primadoni je bilo paradigma o providnosti medijskih manipulacija, a ne da bih potcenio gosp. Bijelić, ali onome ko je kvalitetan, nisu potrebni čak ni ovakvi providni članci. Bijelić je nežan lirski sopran, a na zapadu se plaća i ceni samo "teška kategorija", znači: Tosca, Aida, Norma, Violetta, Amelia, Odabella, Lady Macbeth, Leonora, Turandot...te uloge Bijelić nikad neće pevati, pa zato i nije čudno da živi na adresi na kojoj joj kuva mama.
Срба
Наравно да о укусима не вреди расправљати. Мећутим, и даље износите гомилу стереотипних генерализација. Обзиром на репертоар и улоге које помињете, стичем утисак да је ваше знање о опери и оперско искуство грађено искључиво на београдској опери и, можда још понекој бивше југословенској оперској кући, где се управо и врти тај извикани и испрани вердијанско-пучинијевски репертоар за који многи (ако не и сви) у београдској опери мисле да могу и треба да певају. Госпођа Бијелић јесте лирски сопран, али изузетно технички коректан лирски сопран веома пријатног тембра који зна како да води сопствени глас и каријеру (за разлику од извиканих и неспособних београдских примадона које у најбољем случају отпевају по једну представу месечно и при том парају уши публици фалширањем или тремолом у распону од две октаве. Супротно вашем мишљењу, напољу се изузетно плаћају СВИ који својим квалитетима докажу своје способности- јер ту су и Моцарт и Доницети и Белини и Росини и гомила барокних композитора-
Препоручујем 4
Miloš Bulatović
Pre par godina, jedna naša mlada pijanistkinja, pred svoj naduvano medijski reklamiran solistički koncert, izjavila je po meni istorijsku rečenicu, koja glasi:"Ako me nema stalno u medijima, ja sam umetnički mrtva". Fascinantna izjava te devojke, najrealnije odslikava razmišljanja i relativno nerealne, pa čak i patološke ambicije ogromnog broja onih koji se bave muzikom, a gordost i sujeta su kod takvih fiksne kategorije. Koliko znam, pevači tu prednjače. Tako čitamo hvalisanje jedne pevačice o njenim "fenomenalnim nastupima po inostranstvu". Priča ona o Kenedi centru, objašnjava koliki je broj fotelja u nekoj maloj sali Karnegi hola, a sve se svodi na par koncerata za osoblje naših ambasada i desetak ljudi iz dijaspore. Prati je pijanista koji na koncertima više svira harmoniku od klavira, a ona se od kastanjeta i daira ne odvaja. Tamo je sve skupo i neizvesno, pa je adresa mnogih koji se tako hvale, ona na kojoj im u Beogradu kuva mama. Zato je sociološki, ovaj članak veoma tužan.
Срба
Пуно тога што сте написали је веома тачно, али- само из разлога што је у извођачким уметностима конкуренција огромна и тешко се долази до сталних ангажмана. Напољу једино квалитет и издржљивост пресуђују. Уколико стално нисте у жижи јавности, заиста је као и да не постојите. А, у ово глобализовано време, уз доброг агента и везе преко којих добијате аудиције и ангажмане, можете живети и у Србији и путовати кад затреба. Не знам да ли сте г-ђу Бијелић икада чули/гледали, али, ако ово упућујете директно њој- нисте у праву. Због свог доказаног талента и квалитета она НИ У КОМ случају не може бити стрпана у исти кош са том извиканом, самозваном примадоном са кастањетама и хармоникашком пратњом која од себе прави медијски циркус већ годинама. Као што ни не може бити стрпана у исти кош са оним вокалним шкартом у опери НП-а у Београду где већина “певачица” или има озбиљне вокално-техничке фелере, или пада у несвест кад не може да пева, или јури прилике за богату удају и бесомучно експонирање.
Препоручујем 3
Sasa Trajkovic
Kompliment mladoj operskoj divi ali i Politici što prati i afirmiše kulturu i umetnost u Srbiji. Nadam se da će osim svetske imati i svoju karijeru u Beogradu, nebo NE zna za granice.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља