среда, 18.10.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:04

Струка бира трасу ауто-пута кроз БиХ од Сарајева до Београда

Уколико стручњаци предложе трасу прихватљиву свима унутар БиХ, у причу о изградњи ауто-пута били би укључени званичници Србије, рекао Исмир Јуско
Аутор: Младен Кременовићпетак, 13.10.2017. у 12:50
Коридор 5Ц у БиХ (Фото: Архива Јавног предузећа „Аутоцесте Федерације БиХ”)

 Од нашег сталног дописника

Бањалука – Траса ауто-пута или брзог пута од Београда до Сарајева у делу који пролази кроз БиХ могла би, како се најављује, бити позната до краја новембра.

То је најновији рок који су себи задали надлежни у три ресорна министарства саобраћаја у БиХ, у ком треба да одреде оптималну трасу пута кроз БиХ. Око тога се већ месецима споре ентитети.

Ресорни министри су уверени како би институције, на бази предлога струке о коначној траси, требало да се усагласе у наредних тридесетак дана.

Министри саобраћаја већ наредне седмице очекују формирање тима стручњака који би у року од тридесет дана анализирао деонице и предложио закључке, а Исмир Јуско, министар транспорта и комуникација БиХ, за „Независне” образлаже да би након тога закључци били презентовани на заједничком састанку министара и премијера. „Уколико би постигли договор, онда би у причу о изградњи брзог пута од Сарајева до Београда били укључени и званичници Србије”, каже Јуско.

Београд је изразио спремност за улазак у овај посао, након што се о траси договоре унутар БиХ. Турски председник Реџеп Тајип Ердоган је приликом посете Србији изјавио да би тај посао требало што пре реализовати. Ипак, унутар БиХ постоје најмање три визије. 

У Бањалуци као најповољнију тачку спајања будућих путева виде Вишеград, на траси пута која би требало да иде преко Рогатице и Сокоца, то јест општина које су у РС. Таква путна веза оптимално је решење и по Мирку Шаровићу, заменику председавајућег Савета министара БиХ.

С друге стране, у Федерацији БиХ су били сагласни са тим да Вишеград буде тачка додира, али под условом да траса иде преко Горажда. То јест већим делом преко територије тог ентитета, а не преко Републике Српске.

Федерални парламент касније је као најповољнију ипак одредио сасвим другу трасу, то јест ону преко Зенице, Жепча, Тузле, па преко Брчког и Бијељине. Овај су предлог пре неки дан подржали и начелници Бијељине, Брчког и Тузле.

То би, дакле, била траса која иде преко територија оба ентитета. Она се уједно делимично подудара и са плановима које неретко истичу власти у Бањалуци, где постоји опредељење за повезивање Добоја са Бијељином, преко Брчког, како би се на тај начин ауто-путем увезали Бањалука и Београд.

Деоница коју заговара ФБиХ поклапа се у делу од Брчког до Бијељине и са трасом која би требало да повеже Бањалуку и Београд.

Ту трасу као најповољнију одраније преферира и Денис Звиздић, председавајући Савета министара БиХ, који је пре око месец дана рекао да „једнострана решења нису могућа”, обећавши да ће грађанима ускоро бити понуђена коначна траса.

Неђо Трнинић, министар саобраћаја и веза РС, поновио је да по стратешким документима РС постоје три правца која би требало да повежу коридоре 5Ц и 10, односно Сарајево и Београд. „Једна рута као брзи пут повезала би Источно Сарајево, преко Пала и Рогатице до Вишеграда, друга од Вукосавља преко Брчког са заобилазницом око Бијељине и трећа која би од Добоја ишла преко Тузле затим до Зворника и даље према Лозници”, рекао је Трнинић.


Коментари12
19fef
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dejo
Razilaženja oko pitanja trase ovog auto-puta pokazuju koliko su besmisleni i štetni bili ratovi koje su Srbi i Srbija vodili 1990ih.
miroslav
Ko plaća bira trasu. Ako je grade Srbi, pa zar nije normalno da ide RS. Ovi iz Sarajeva neka se priključe ako imaju interes i pare. Pošteno bi bilo tako, ali politika mešetari, pretvara se, zaboravlja, seća se, izigrava ko zna šta i ko zna za koga. Kao da je Broz vaskrsao a sa njim i tz bratstvo i jedinstvo, kada će mo se mi opametiti i izbrisati Brozove podvale i prevare?
Pale
Sto mi ne povezemo Pale sa Beogradom a onda do Sarajeva nije problem.
Mustafa Golub
pa povežite, al' bez Turaka, ako možete. "Drumovi će poželjet Turaka..."
Препоручујем 0
Branko Bob
Izgradnja tog auto puta je ekonomski neisplativa, da ne kažem glupa (preskupa, mali broj vozila male kupovne moći). Pričanje o toj temi služi samo u dnevno političke svrhe. Narod to zove mlaćenjem prazne slame. Pozdrav.
Trifun
R Srpska treba biti jedinstvena i insistirati na trasi autoputa preko Visegrada.ZASTO?Istocni krak R Srpske je zapostavljen i mnogo manje razvijen od njenog severnog kraka.A strateski je bitan za R Srpsku(granica sa Srbijom),jer bez njega nema ni R Srpske.Prolaskom autoputa kroz taj kraj bi se aktivirali nesumnjivi privredni potencijali i doziveo bi preporod.Trenutno,taj deo Srpske je devastiran,a stanovnistvo se masovno iseljava..Dalje,perspektivno,je otvaranje kraka autoputa prema Trebinju(Hercegovini) i otvaranje prema svetu i tog dela R Srpske..Za Srbiju je,takodje,znacajno povezivaje i otvaranje prema svetu nerazvijenog jugozapada Srbije(Raske oblasti) i bolje iskoristenosti tkz.'koridora 11" prema CG...Za Tursku,koja bi ucestvovala,davanjem povoljnosti(jos nedefinisanih),kao i za Bosnjeake iz Raske jer je to najkraca veza sa Sarajevom,ali i Podgoricom..Na severnom kraku R Srpske se vec rade autoputevi i mogu se samofinansirati. Za istok R Srpske ovo je jedinstvena sansa..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља