среда, 21.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 13.10.2017. у 18:44 Д. Алексић

Трамвај „један” протутњао градом

Реплика је по нацртима оригиналног трамваја рађена од марта до јуна када су приређене пробне вожње (Фото: Д. Алексић)

Возило чији повратак на шине многи годинама сентиментално прижељкују, трамвај број један, коначно је, иако само привремено, поново протутњао престоницом. Житељи главног града били су у прилици да накратко осете дух Београда с краја 19. века јер је од Ташмајдана до Вуковог споменика прошао трамвај на коњску вучу – реплика првог возила, које је пре 125 година управо у октобру проласком од Славије до Калемегдана означио почетак функционисања београдског јавног превоза.

Поносити предводници ревијалне вожње од Таша до Рузвелтове били су коњи Соко и Цезар. Овај двојац је, као да је то њихово стално, а не привремено задужење, маневрисао Булеваром краља Александра као да су иза њих бројни пређени километри на челу трамваја. Сивкастобели лепотани добили су и заслужене награде – коцке шећера, шаргарепу и друге посластице, а овековечени су и камерама бројних суграђана.

– Историја развоја ГСП-а представља и део историје нашег града. Те 1892. године Београд и ГСП били су лидери у трамвајском саобраћају. Прошле године, када смо набавили пет електричних аутобуса, били смо први град са линијом којом саобраћају возила на електропогон. То је потез којим отварамо нову страницу у историји нашег града – истакао је градоначелник Синиша Мали после ревијалне вожње, на свечаном пријему у Старом двору.
Мали је подсетио и да се тренутно сређује ГСП-ов погон „Космај”, да је већ сређен погон „Централа”, али да су од свега најважнији људи који раде у ГСП-у.

– ГСП је жила куцавица нашег града и наша је обавеза да запосленима омогућимо што боље услове за рад, као и да Београђани добију што квалитетнији јавни превоз јер је он слика и прилика престонице – указао је Мали.

Помоћник градоначелника Борко Милосављевић рекао је да ће ГСП у следећој години бити приоритет у јавном сектору.

– Задатак нам је да ГСП убацимо у линију позитивног пословања и да на тај начин направимо историјски успех, а то је да сва јавна предузећа у Београду позитивно послују – казао је Милосављевић.

Коментари4
f3b06
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nedjo
Mogli bi tzv. Beogradjani da se prisete kako je taj grad nekada bio cist i umiven.
Валтер
@mikula И они се подразумевају, него написах Динара мислећи на динарце уопште.
mikula
@Walter - Ma vise sa Durmitora i Lovcena, nego sa Dinare.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља