субота, 18.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:32

У Пекингу прва метро линија без возача

недеља, 22.10.2017. у 13:13
Фото Јутјуб

ПЕКИНГ - Пекинг ће почетком 2018. добити прву метро линију без возача, која ће на 14 километара дугој траси имати осам станица, а извештач Танјуга имао је прилику да се на тој линији провози.

Била је то пробна вожња, не целом линијом, разуме се, али - без возача.

Кад проради ова линија, главни град Кине придружиће се Шангају, Паризу и Дубаију, где овакви метро возови већ превозе путнике.

Иначе, у суботу је, рецимо, метро у Пекингу превезао до 13.30 часова чак 11,5 милиона путника, само на првој линији готово 1,2 милиона путника.

Готово девет милиона композиција је јуче до пола два пошло у вожњу линијама пекиншког метроа.

У диспечерском центру прати се у сваком тренутку стање на свим линијама, па је тако екипа Танјуга могла да се увери да је станица на Тргу Тјенанмен затворена, због одржавања 19. националног конгреса КП Кине, а да је на другој линији испробавана опрема за локализовање пожара.

Колико је сигурност и праћење ситуације на линијама градског метроа важна ставка у животу Пекинга може да се објасни и чињеницом да је реч о мрежи од 19 линија или 574 километра шина, или 54 станице на којима се оне укрштају.

До 2020. власти у Пекингу планирају да мрежа метроа достигне 1.000 километара, а до краја ове године да пређе 600 километара. (Танјуг)


Коментари10
b5d6b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nela Ilic
Vancouver u Canada ima completno automatizovani sistem bez vozaca jos of 1983. San Francisko takodje.
Vladija Sarac
Ne zvuci kao novost. Jos 1994 sam se vozio na tokijskom aeodromu sa vozom bez masinovodje, a i ispod Pariza sam video takav voz 2013 u punoj upotrebi. Ovaj kineski voz ce "mozda mozda" krenuti 2018. Valjda jos nisu iskopirali sve delove koji se prave u razvijenijim zemljama. Na osnovu onoga sto sam video u Kini, da tamo nema fabrika koje su podigle svetske firme (u svojoj pohlepi), jos bi im volovska zaprega bila jedino prevozno sredstvo.
Милча Петринсћи
Овакву аеродинамичну линију имао је воз "Летећи београђанин". Само пола века после првог воза на српским пругама, појавио се "Летећи београђанин". Парна локомотива је произведена у Берлину, али су јој наши стручњаци променили првобитни изглед и дали аеродинамички облик, попут овог воза са слике. На пробној вожњи 1937. године на прузи Београд-Загреб "Летећи београђанин" је постигао за то време фантастичну брзину од 146 километара сат, чиме је сврстан у ред европских суперекспресних парних локомотива. Не знам како ће у америчким градовима возити дилижансе шестопреге без возача са бичем у руци? Шта ако се коњи ускописте или не желе да трче толиком брзином?
Ivan
Nije to nista, mi vec dugo, dugo nemamo metro-masinovodje... znate vec sta hocu da kazem
Jovan Milanovic
Mogao bi da bude i bez putnika.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља