уторак, 20.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:57

Поново пешице преко Жежељевог моста

Два лука грдосије се у петак додирнула с грешком од неколико милиметара. – Радови до пролећа. – Овде ће већ за коју годину тутњати возови преко 150 километара на сат
Аутор: Снежана Ковачевићнедеља, 22.10.2017. у 22:00
(Фо­то Танјуг/Јарослав Пап)

Нови Сад – Од јуче Новосађани могу пешице да пређу преко новог Жежељевог моста, чији су лукови спојени на средини Дунава у петак, у 17 часова и 25 минута. Вицепремијерка Зорана Михајловић је јуче прошетала пешачком стазом у друштву председника покрајинске владе Игора Мировића и шефа делегације ЕУ у Србији Сема Фабриција и поручила да је овај мост пут Србије у будућност.

Зорана „мушки” гурала
Игор Мировић је рекао да је потпредседница Владе „гурала, онако мушки” пројекат изградње моста у Новом Саду. „Ваљда нисам прекршио кодекс родне равноправности”, упитао је. То је област, подсетимо, којом се министарка Михајловић такође бави, али судећи по њеној реакцији, није имала замерки на то што покрајински премијер, како је објаснио, није нашао бољи израз.

Политичаре који су у шетњу мостом кренули с новосадске стране, на средини су дочекали радници главног извођача радова, компаније „Азви”, као и подизвођачи, а министарка им је поделила поклоне. Мада ће радови на мосту, који се гради више од пет година, потрајати још барем до пролећа, река је на том месту поново премошћена након 18 година од НАТО бомбардовања земље и рушења старог моста који се звао по архитекти Бранку Жежељу и који је такође имао два лука.

Напоменувши да више не жели да говори о роковима и новцу, проблемима који су га пратили, истакла је да Жежељев мост за њу представља нешто што „спаја прошлост и отвара простор за лепу будућност”.

„Не можете да се не сетите”, казала је, „и 1999. године и 23. априла, када је мост срушен, и свих 78 дана бомбардовања које је наша земља претрпела у том периоду. У петак у 17.25 сати је мост спојен, тог тренутка је престало, практично, бомбардовање Новосађанки и Новосађана. Тако ја то видим.”

По њеним речима, после 18 година имамо мост који ће у фебруару имати железничке пруге и који ће месец-два након тога имати приступне путеве.

„Врло брзо овим мостом ће се возити преко 150 километара на сат, ако говоримо о железници”, казала је министарка, напомињући да је то траса Коридора 10, као и траса из пројекта модернизације пруге Београд–Будимпешта, те део глобалног пројекта „Један појас, један пут”.

Председник покрајинске владе Игор Мировић рекао је да је спајањем лукова премошћен Дунав и да је то велики дан за Нови Сад, Војводину, Србију.

„Овде ће већ за коју годину тутњати возови у новој реконструисаној траси пруге од Београда до Новог Сада – у првој фази, у другој – до Будимпеште. Када људи буду путовали од Новог Сада до Београда четрдесетак минута, тек ћемо онда, претпостављам, у пуној мери схватити значај овог вашег и нашег заједничког посла”, додао је Мировић, захваљујући извођачима радова.

Два лука, како је напоменуо, додирнула су се с грешком од „свега неколико милиметара или сантиметара”, али то је „за ову грдосију неважно”.

Спајање лукова моста представља „значајну прекретницу у реализацији овог пројекта”, оценио је шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици који се захвалио учесницима у овом „феноменалном архитектонском подухвату”. Европска унија, подсетио је, помаже изградњу овог моста још од почетне, пројектантске фазе, а за цео пројекат је дала 34 милиона евра. По његовим речима, мост је део нове транспортне политике Србије, а та политика је део процеса приступање Србији ЕУ.

Целокупна инвестиција за сада износи око 51.709.000,94 евра, изјавила је Анита Димовски, директор пројекта изградње новог Жежељевог моста.


Коментари7
8912f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kojic D Brana
Onaj koji srusi most ili ucestvuje u tome nije mogao da ponovo izgradi most. Zato je trebalo cekati promenu vlasti u Vojvodini... Most je izuzetno vazan jer je predhodni bio rekord kao lucni most , a njegov konstruktor inz Zezelj je pronalazac Svetskog ranga za kotvu u prednapregnutim betonima...
Verica Jugovic
Branko Žeželj je gradjevinski inženjer i konstruktor,ne arhitekta,dao je najveci doprinos gradnji mostova u Jugoslaviji.
Miloš
Istina je ovaj most Žeželjevom mostu nije ni blizu. A kada ćemo mi sa sremske strane moći da pređemo na bačku stranu kolima, to se ne zna, za godinu, dve. Dotle ćemo čekati da prođe voz, upali se zeleno na semaforu i podigne rampa na željezničkom mostu pozajmljenom iz Mađarske. Još će čekati i pešaci. Most će za pešake biti otvoren u novembru, ovo je bilo samo za slikanje naših političara.
Milan Mićić
Niakad srećni nikad zadovoljni,lepo je onaj u Bosni napisao pored kafane:Bože teško tebi sa nama kakvi smo.
Препоручујем 8
boban
Zbilja nije previse impresivno sto nam je trebalo 18 godina da zamenimo unisten most, narocito kad EU placa veliku vecinu troskova. Ali to je ipak najzad ucinjeno, sto jeste za hvalu. Iako ne cenim karijeriste i politicke preletace, moram priznati da ova ministarka Mihajlovic ostvaruje konkretne rezultate u pogledu izgradnje infrastrukture. To je narocito vidljivo kad se uporedi sa "rezultatima" nekih drugih ministara u vladi, recino raspevanog Dacica, mladog 5:0 Djurica ili tetkino dete Vulina. Svaka joj cast -- nije lako ostvariti ista u takvom drustvu.
Balsa Vukoja
Gospodjo, U nekoj zemlji bi ovakav most sagradili za 18 meseci a ne godina, za mnogo manje novca i na kraju mozda i kvalitetnije. Problem je samo sto mi nismo ta zemlja zbog" rupa "koje je nemoguce zapusiti ni apetita koje je moguce zadovoljiti. Tako da se donekle slazem sa vasom izjavom, fantasticno dostignuce.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља