среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:01

Твитер: Русија – понуда која се не одбија

Иако је глобална друштвена мрежа претходно нудила РТ да се за три милиона долара оглашава током америчких избора, данас одбија да објављује њене огласе – због наводног утицаја на изборни процес
Аутор: Биљана Митриновићпетак, 27.10.2017. у 22:00
Да ли је РТ са 275.000 долара изабрао Доналда Трампа (Фото: Спутњик/Екатерина Чеснокова)

Да ли постоје дубоке предрасуде према Руској Федерацији или су Руси постали толико вешти да утичу на много ствари у свету, па и на избор америчког председника – више није важно. Ствари су отишле много даље, а руска пропаганда је постала само повод за економске, војне и политичке кораке које Запад повлачи према званичној Москви.

Глобална друштвена мрежа „Твитер” у четвртак је забранила рекламе са налога руских медија РТ и Спутњик као одговор на „закључке америчких обавештајних служби да су ти медији покушали да шире лажне информације током председничких избора у САД 2016. године”.

У четвртак је компанија „Твитер” саопштила да није лако донела одлуку о забрани реклама и нагласила да ова два руска медија и даље имају дозволу да користе платформу.

Председавајући Комитета за спољне послове руског Савета Федерације Константин Косачев вероватно је само прва особа која је у знак протеста и солидарности са руским медијима угасила свој налог на овој америчкој друштвеној мрежи. Што свакако неће бити крај руског одговора нити последњи амерички потез да смањи руски маневарски простор.

Док ФБИ и Конгрес истражују наводно мешање Русије у америчке изборе и везе америчког председника Доналда Трампа са Москвом, овај америчко-руски рат води се за сада на нивоу портпарола и медијских кућа, док се високи званичници држе по страни. О томе сведочи и изјава портпаролке руског министарства спољних послова Марије Захарове која је рекла да је блокирање рада руских медија још један агресиван корак који је резултат „притиска дела америчког естаблишмента и обавештајних служби”.

Према њеним речима, приступање приватних корпорација, попут „Твитера”, кампањи поменутих служби сведочи о „невиђеном нападу америчких безбедњака на медије”, као и да ће уследити реципрочне мере. Једна врста одговора уследила је одмах: РТ је обелоданио да је прошле године америчка социјална мрежа „Твитер” за велики новац нудила постављање великог броја рекламних огласа на платформи овог медија, чиме би „проширила утицај међу бирачима”.

У септембру су представници „Твитера” говорили на затвореним саслушањима у Одбору за обавештајне послове Сената САД о мешању Русије у политику земље и раду РТ-а у америчком сегменту друштвене мреже.

Главна уредница Спутњика и РТ Маргарита Симоњан је на свом твитер налогу у четвртак написала: „Надам се да Џек (директор ’Твитера’ Џек Дорси) неће заборавити да саопшти Конгресу (на сведочењу идуће недеље) како је ’Твитер’ понудио порталу РТ-а да потроши велики новац на рекламну кампању за изборе у САД”, написала је Симоњанова.

РТ је на својој интернет страници објавио делове понуде „Твитера” из априла прошле године у којој се тој руској телевизију нуди да уложи милионе долара у оглашавање. Као и да је ова телевизија и портал – одбила да то учини. Понуда америчке мреже, зване још и 140 карактера (колико може да стане у поруку), коштала је три милиона долара, а РТ је навео да је одбијена због превисоке цене и недостатка вере да ће кампања служити интересима ове руске медијске куће.

Заменик главне уреднице РТ-а Кирил Карнович Валуа навео је да су током преговора у априлу 2016. директори за маркетинг компаније „Твитер” изложили медијску стратегију за емитера у специјално прилагођеној презентацији о предностима њихове платформе.

Представник РТ-а тврди да је „Твитер” подстицао овај медиј да уложи новац у своју платформу и прошири свој утицај међу бирачима. „Твитер” је обећао РТ-у низ погодности, укључујући и прилагођене емотиконе хаштагове за повећање видљивости бренда РТ, прилагођену аналитику и истраживања, ексклузивно затворено бета-тестирање нових функција „Твитера”, па чак и посвећени тим који би емитеру помагао у прилагођавању садржаја и стратегије.

Валу је навео да је ова медијска кућа „Твитеру” учинила услугу да не објављује ниједан поверљиви финансијски детаљ овог предлога, нити имена особа укључених у предлог, али је објавио „скриншот”„изјаве о мисији” коју је написао „Твитер”, којом се позива РТ да „достави непристрасно гледиште о изборима у САД са предностима коришћења моћне технологије ’Твитера’ за дистрибуцију порука у реалном времену”.

Руски медиј тврди да је одбио ову понуду и прошле године потрошио 275.000 долара на „конвенционално оглашавање” својих новости на „Твитеру”. Валуа је навео да је само мали део тога заправо отишао на „покривање” избора у САД. У овој години РТ је прекинуо своје оглашавање на „Твитеру”, наводећи да је незадовољан резултатима из претходне године.

С друге стране, „Твитер” је навео да ће 1,9 милиона долара, колико је РТ платио за оглашавање од 2011. године, поклонити за истраживање о дометима коришћења „Твитера” у подизању грађанске свести о изборима.


Коментари0
2e4f6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља