понедељак, 12.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 06.11.2017. у 22:21 Дејан Алексић
ФАРБАЊЕ АУТОБУСА ГСП-а

И „солариси” се пресвлаче у црвено

Највећи градски превозник тражи најповољнијег понуђача за фарбање у црвено 200 пољских зглобних возила која су у гарантном периоду и 55 домаћих „икарбуса”
(Фото Р. Крстинић)

Аутобуси марке „Соларис”, једни од најмодернијих у возном парку ГСП-а, ипак ће бити пресвучени у црвено. Иако су прошле зиме из највећег градског превозника за наш лист поручили да они неће бити префарбани због гаранције каросерије, ГСП је расписао тендер на коме се тражи најповољнији понуђач за фарбање у црвено 200 пољских зглобних „солариса” који су у гарантном периоду и 55 домаћих „икарбуса”. Тендер је подељен у две партије, а као критеријум за доделу уговора важиће најнижа понуђена цена.

Градско саобраћајно предузеће је, када је реч о фарбању „солариса”, још пре пуне две године од произвођача добило сагласност да боја може да се промени, али под условом да се сав посао ради према њиховим спецификацијама. На основу тендера може се закључити да ће све и заиста бити организовано под диригентском палицом Пољака. „Солариси” ће морати да се фарбају према технологији коју је одредио произвођач и уз помоћ фарбарског и потрошног материјала који је он одобрио.

Али, и за „соларисе” и за „икарбусе” важи да ће све трошкове транспорта аутобуса од погона ГСП-а до локације на којој ће се она фарбати, као и назад, сносити градски превозник. Радионица за префарбавање и једних и других аутобуса неће смети да буде удаљена више од 50 километара од адресе седишта ГСП-а у Кнегиње Љубице. Понуђач ће морати и да испуни услов да је у претходних пет година префарбао најмање 50 аутобуса, али и да достави доказ да има минимум по три лимара – бравара и лакирера, али и најмање једног дипломираног (мастер) машинског инжењера – дипломираног (мастер) технолога, а који су ангажовани пре објављивања јавне набавке.

Иницијатива за униформисање возног парка ГСП-а, али и приватног конзорцијума покренута је у лето 2015. Тада су градски челници најавили велике промене у јавном превозу, од којих већина није заживела до данас, али међу њима је била и та да ће сва возила имати исту боју. После краћег анкетирања суграђана, на тада за већину Београђана још недовољно познатом сајту Дирекције за јавни превоз као будућа боја возила изабрана је црвена. Почетком 2016. за приватног партнера у јавном превозу на десет година изабран је Конзорцијум приватних превозника.

Он је као један од услова морао да испуни и то да до краја те године цео возни парк офарба у црвено. Приватници су кроз циљ прошли на време, за разлику од ГСП-а. Њему и данас град толерише шароликост возила, вероватно због прилично скупог подухвата, а ГСП је један од два највећа градска губиташа. А како су још у лето 2015. за наш лист проценили у ГСП-у, мењање боје возила по комаду ће, у зависности од врсте и старости, коштати између 1.800 до 2.500 евра.

Оно што је још тада било извесно јесте да ће сва нова возила која се буду наручивала бити црвена, али и да боју сигурно неће мењати жути аутобуси из јапанске донације. У међувремену су из ГСП-а поручили да префарбавање неће важити чак ни за трамваје и тролејбусе, иако су у лето 2015. тврдили супротно. Исто тако, у међувремену обзнањено је и да ово градско чедо, за разлику од приватника ипак нема рок за окончање префарбавања – „због техничке комплексности и због захтевности посла”.

У децембру прошле године одговор ГСП-а је гласио – тренутно се користи 650 аутобуса, а у црвено је офарбано 30 одсто. Тада је као просечна цена за фарбање по возилу навођен износ од 2.500 до 3.500 евра (у зависности од тога да ли је соло или зглобно возило). Какав је тренутни пресек нисмо сазнали јер на постављена питања за дневни текст нисмо добили тражене одговоре. Тако се не зна ни процена колико ће по комаду коштати фарбање „солариса”. Али, како су то зглобна возила, а прошле године су у ГСП-у као максималну цену наводили 3.500 евра, она би тако за 200 „пољака” могла бити и 700.000 евра.

Суграђани негодовали због префарбавања

Да је фарбање можда непотребан потез у тренутку када многа возила јавног превоза нису репрезентативна, сугерисали су грађани још у лето 2015. Они су као пример наводили много богатије престонице чија су возила шарена, али пре свега сређена и удобна. Ако су већ морала да буду једнообразна, предлагао је део Београђана, примат је требало да добије жута боја, која је те 2015. била главна боја аутобуса у јавном превозу. У ГСП-у су тврдили супротно, да је црвена добар избор јер је то боја већине трамваја.

Ко се пријавио за фарбање – знаће се 17. новембра

Понуде ће бити отворене 17. новембра у 10 сати, а одлука о најповољнијем понуђачу требало би да буде донета у року од 25 дана од отварања понуда. Изабраним понуђачима „солариси” за префарбавање ће бити испоручивани у 13 тура, а „икарбуси” у 11. На испоруку прве туре префарбаних солариса ГСП ће чекати 15 дана, а за остале туре месец дана. За „икарбусе” по свакој тури ће рок испоруке префарбаних возила бити 35 дана. То значи да ће овај посао највероватније заћи и у 2019. годину. 

Коментари18
301b3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар М
ala trljaju ruke kumovi i rođaci!!!
Petar M
Суграђани негодовали због префарбавања Да је фарбање можда непотребан потез у тренутку када многа возила јавног превоза нису репрезентативна, сугерисали су грађани још у лето 2015. Они су као пример наводили много богатије престонице чија су возила шарена, али пре свега сређена и удобна. Ако су већ морала да буду једнообразна, предлагао је део Београђана, примат је требало да добије жута боја, која је те 2015. била главна боја аутобуса у јавном превозу. У ГСП-у су тврдили супротно, да је црвена добар избор јер је то боја већине трамваја.
Zoran R.
Poručio bih Vesiću i Maliju da nikada nije kasno za robiju i da će sigurno dočekati taj dan.
Milosav
Pa ljudi ko je ovde lud??? Prefarbavaju nove autobuse, a grcaju u dugovima. Pa GSP je najveci gubitas u Beogradu. Da prefarbaju boju preko boje dace 2500 evra po autobusu!!! Bas me zanima ko ce dobiti taj posao.. Ali sigurno ce biti po zakonu. Strasno!!!
Beogradjanin Schwabenländle
Па ?, Па ? , кратко питање, где сте Ви учили српски језик ? Свакодневно видим да ми који смо давно напустили бившу државу, комунистичку Југославију, још увек владамо добрим или одличним српским језиком. Они коси су отишли 1999 и после, су исто тако напрасно заборавили српски језик.
putnik
Ovo je LUDOST. Posle privatnih vozila ovo su najbolja vozila u gradu zasto farbaju nova vozila???? Tuzicemo ih Strazburu jer nas prave ludima!!!!!!!!!!!
Razbiće se krčag
Ovi nas stvarno farbaju...koštaće ih to skupo,na sledećim izborima...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља