субота, 17.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 07.11.2017. у 22:15 Дејан Алексић
РЕАКЦИЈЕ НА ФАРБАЊЕ „СОЛАРИСА”

Чему нова боја ако су аутобуси прекривени рекламама

Неким аутобусима поскидане су гуме и не користе се иако немају ни пет година (Фото СОС синдикат)

Расписивање тендера за фарбање у црвено 200 зглобних пољских „солариса” и 55 „икарбуса” из возног парка ГСП-а поново је, као и пре две године када је први пут најављено униформисање возила јавног превоза, покренуло питање колико је то заиста неопходно. Као и тада, и сада су се суграђани запитали колико нових возила може да се купи за око милион евра, колико се процењује да ће коштати промена боје на 255 аутобуса.

– Овај намет који се спрема на буџет Београђана мислим да је потпуно непотребан. Београђани се возе старим аутобусима, доста линија је оптерећено и неопходна су додатна возила. Зато Београђани треба да се изјасне да ли је неопходно фарбање ових готово нових аутобуса ради унификације или је паметније купити нове. Београд има више од два милиона становника и тај број се стално повећава, па хајде да реално проценимо стварност – оценио је пензионер С. В. у електронском писму послатом „Политици”.

Да фарбање аутобуса тренутно не би требало да буде приоритет сматра и део синдикалаца у највећем градском превознику.

– Само ако се баци поглед на улице, лако се уочава да су бројна наша возила прекривена рекламама. Једино предњи и задњи део возила остаје црвен. Чему онда инсистирање на фарбању – пита се Никола Антић, председник СОС синдиката ГСП-а.

Он указује да се даје новац за фарбање у тренутку када, како каже, радницима који одржавају возила недостају шрафови, матице, сијалице за фарове, пнеуматици, кубуре са „ћелавим” гумама...

– Сваки други фар не ради, као ни сигнализација, а за набавку тих делова треба знатно мање новца него за фарбање јер кад се они купују на велико добија се и попуст. То је смешан новац у односу на оно што се издваја за фарбање. Писали смо инспекцији да интервенише у вези са фаровима и гумама – тврди Антић напомињући и да са релативно новим „соларисима” ситуација није много боља.

– Делу ових возила у два погона где се они тренутно налазе, на Карабурми и Новом Београду, поскидане су гуме и не користе се у саобраћају иако та возила немају ни пет година – истиче Антић оценивши да ГСП није губиташ како се годинама у јавности описује.

– Свуда у свету се градски превозник дотира. Зато ни ГСП није губиташ, али се свакако нерационално троши. А ово фарбање је један од тих примера – каже Антић.

Било предлога да се фарба у ГСП-у

Председник СОС синдиката ГСП-а, који је у још у јуну замерао што град највећем јавном превознику дотира 28 милиона динара за фарбање, тврди да је тај синдикат предлагао да се фарбање, ако је заиста неизбежно, ради у оквиру ГСП-а.

– Предлагали смо да се опреми простор за фарбање јер би то било јефтиније, опрема која би се набавила остала би ГСП-у, а осим тога имамо квалитетне мајсторе који тренутно немају посла. Али, наш предлог је одбијен као скупа инвестиција. Уместо тога расписују се скупи тендери на основу чијих услова можемо да претпоставимо ко ће их добити. На све то, када посао буде додељен, у истом тренутку, због фарбања, неће моћи да се користи чак 21 аутобус – изричит је Антић.

 

Коментари13
2503a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko
Molim vas učinite nešto po ovom pitanju. Ne mogu da verujem da se ovako nešto zapravo dešava. Izdvaajti grdne pare na tako apsurdnu stvar. Bolje kupiti još koje novo vozilo ili uložiti pare na opremanje već postojećih. Toliko je detalja koji se u GSP - u mogu ispraviti i čekaju da budu ispravljeni, a njima je do prefarbavanja autobusa. Hoće li neko učiniti nešto po ovom pitanju?
vlada
Zasto stati samo na autobusima.Sva vozila javnih preduzeca,drzavnih organa itd. takodje ofarbati u crveno,narod je tako odlucio.
pitalica
Bahatost i bezobrazluk gradske vlasti treba da se kazni na izborima. Starija vozila drnadaju, kroz vrata duva, hladna, ovi solsris su pored privtnih jedina svetla tacka u GSP. Zasto se kao nekada ne objavljuje koliko vozila ide u saobracaj?
milica
1. Gradjani birali boju novih tramvaja, toliko skupo plaćeni, prelepi novi tramvaju s kojim pravom su poceli da se oblepljuju reklamama ???? 2. Prevoz katastrova...autobusi prepuni, redukovan broj vozila, kao u 90-tim ceka se i po 20 minuta da dodje prepun autobus ili tramvaj i onda nema ulaska jer je pun, bedno. 3. Stara istrošena vozila kao ( u kojim bruji ko na traktoru i smrdi na naftu,rupe i zakrpie) Sve u svemu sramota, a Vi razmisljate da spiskate novac na farbu....pa nas ne mozete ofarbatiii
Jeremija
Mali, šta radiš? Dođi na kafu. Ne mogu, gletujem masu! A majko moja, kako "oni" ocjenjuju narod blesavim!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља