среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:12

Путници „Ер Берлина” закинути, а директор прима милионску плату

Компанија је платила осигурање да њен генерални директор прима зараду у случају несолвентности фирме, али такво осигурање није платила за своје путнике
Аутор: Ненад Радичевићсреда, 08.11.2017. у 22:00
Приземљење некад моћне флоте (Фото: Ројтерс/А. Шмит)

Од нашег дописника
Франкфурт, Хајделберг – То што им правници објашњавају прописе по којима им купљене карте не могу бити одмах рефундиране јер су их купили пре него што је „Ер Берлин” 15. августа прогласио стечај, тешко може да утеши најмање 100.000 путника чији летови су отказани, а они тешко могу да очекују обештећење.

Када им стручњаци доказују да рефундацију добијају само путници који су купили карте после проглашења стечаја, многи од путника не могу да не закључе да су закинути, будући да из медија сазнају да ће генерални директор „Ер Берлина” своју милионску плату примати до 2021. године.

„Повериоци ће распарчати компанију и поделити плен, а ми потрошачи, који једва да имамо новац да купимо карту да би за Божић посетили своју фамилију, остављени смо без ичега”, рекао је за локалне немачке медије Рикардо Сантос, који је планирао да за Божић са својом супругом Немицом и двогодишњим сином отпутује у САД како би својој остарелој мајци довео унука, којег је видела само једном.

Како би набавио најповољнију карту, Сантос је авионске карте купио у јулу а да неће доћи у ову ситуацију уверавало га је тада у саопштењу руководство „Ер Берлина” тврдњом да ће „Етихад”, као највећи појединачни сувласник, омогућити функционисање компаније наредних 12 месеци. Два месеца пред Божић, његов лет је отказан, он не може да добије обештећење, док су авионске карте прескупе па он нема довољно новца да цела породица оде до Америке.

„За ’Ер Берлин’ 1.400 евра је ништа, док је за мене и моју породицу то огромна свота новца”, каже он, а слични су ставови више од 100.000 путника од којих су многи били принуђени да сносе велике додатне трошкове како би стигли на жељено одредиште или да се одрекну сусрета са својим најмилијима.

Оно што их додатно љути јесте сазнање да су они последњи у реду за обештећење, док ће актуелни генерални директор „Ер Берлина” Томас Винкелман своју годишњу плату од 950.000 примати најмање још пуне три године. Наиме, компанија је платила осигурање да њен генерални директор прима плату у случају несолвентности фирме, али такво осигурање није платила за своје путнике.

Путницима сада представници ове посрнуле авио-компанија, као и бројни правници, у бројним медијима објашњавају какво је то правно питање, те да је онима који су купили карте после проглашења стечаја компанија морала да понуди обештећење јер нико не би хтео да купи карте ове компаније за летове који су обављани све до 27. октобра. Око 100.000 путника, који су раније купили карте, могу да поднесу захтев за повраћај новца који се ставља на дугу листу поверилаца „Ер Берлина” те ће можда добити тек један мањи део цене карте коју су платили, и то на крају стечајног поступка који ће трајати годинама.

Немачки медији преносе бројне случајеве људи који нису успели да наплате ни то што су им отказани летови и пре него што је проглашен стечај, иако „Ер Берлин” на то обавезују правила Европске уније.

С друге стране, најбоље су прошли купци свега највреднијег у банкротираном некада другом по величини немачком авио-превознику. Највећа немачка авио-компанија „Луфтханза” договорила је да за 210 милиона евра преузме контролу над 81 од укупно 144 „Ер Берлинових” авиона, као и да ће у својој нискотарифној кћерки компанији „Јуровингс” запослити око 3.000 запослених у „Ер Берлину”. У склопу овог договора, немачки гигант ће преузети заправо најздравији део власништва „Ер Берлина” – аустријску нискотарифну компанију „Ники” и регионалну компанију „ЛГ Валтер”. Први човек „Луфтханзе” је најавио да ће они уложити милијарду и по евра како би откупили до 80 одсто некадашњег националног ривала.

У до краја неизвесним преговорима, нискотарифни авио-превозник „Изиџет” је договорио да за 40 милиона евра узме у закуп 25 авиона А-320 и купи део „Ер Берлинових” права и временске оквире за слетања и узлетања са берлинског аеродрома „Тегел”. Осим тога, ова компаније да ће ангажовати и до хиљаду запослених банкротиране компаније.


Коментари3
6a21f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

maja
Volim kada Politika objektivno izvestava o narusavanju prava gradjana drugih drzava. Nadam se da ce tako neselektivna biti I prema srpskim institucijama.
Дуле
Извршни директори потписују уговоре на одређено време и радно право за њих је у Немачкој другачије. Шта год да је било у том уговору то мора да је дебело ишло на корист тог извршног директора чим нико преко суда или договора не помишља да смањи његову "плату".
Zlatko S P
Kao,da niste culi za; Zlatni Padobran. Osiguranje imas,kao Izvrsni-Direktor, kod Osigurajuce Firme ,za tvoja zagarantovanja primanja za jednu il deset godina il zivota! Sto vas cudi?? Pa Politicari To Imaju,a evo I Direktori su se toga dosetili!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља