среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Ауто-путем од Обреновца до Чачка тек догодине

У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре сумњају да је штета на деоници Уб–Лајковац много већа и да је све извесније да ће морати изнова да се ради свих 12,5 километара
Аутор: Ивана Албуновићчетвртак, 09.11.2017. у 22:00

Отварање ауто-пута од Обреновца до Љига, дужине око 60 километра, који је требало да буде пуштен у саобраћај до краја новембра – касниће око годину дана. До одлагања ће доћи због афере око уграђивања глине у асфалт на парчету пута од Уба до Лајковца, процењују у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Ситуацију додатно компликује и то што је већ извесно да до краја новембра неће бити завршене ни деонице Обреновац–Уб и Лајковац–Љиг.

Како сазнајемо, радови на ове две локације на којима су ангажовани Кинези су при крају, али је већ извесно да неће бити готови у предвиђеном року, односно до краја новембра.

– Ради се пуним темпом и ако их послужи време могли би да заврше до краја године. То чак и није спорно, али је проблем што ће „исправљање” грешака на делу пута од Уба до Лајковца моћи реално да почне тек на пролеће. Тако ћемо, практично, имати завршене две велике деонице али комплетан пут, од Обреновца до Љига, неће моћи да буде „пуштен” у саобраћај – кажу у министарству.

Министарка Зорана Михајловић је пре два дана рекла да се и на „кинеским деоницама” дешавало да се угради неадекватан материјал, али се одмах реаговало и рушени су насипи на тим деоницама. „Држава ће на сваку нову деоницу обезбедити додатну врсту надзора да нам се случајно у будућности сличне ствари не би десиле”, поручила је Михајловићева.

Подсећамо, око 4,5 километара деоница ауто-пута на Коридору 11 од Уба до Лајковца, чија је укупна дужина 12,5 километара, мораће поново да се ради, што ће државни буџет коштати по садашњим проценама најмање 1,07 милијарди динара. Саобраћајни институт ЦИП је недавно на основу извештаја „Путева Србије” урадио анализу дела те деонице која је показала да је у основу ауто-пута уместо чврстог материјала уграђивана глина. Министарство саобраћаја због тога је поднело кривичну пријаву Тужилаштву за организовани криминал против 14 одговорних особа. Међу њима су одговорни из тадашњег министарства саобраћаја између осталих и бивши министар Милутин Мркоњић као и директори предузећа ПЗП „Београд”, „Планум” и „Путеви Ужице”, са којима је закључен уговор о градњи. Кривичне пријаве су поднете и против органа надзора из Института за путеве, „Коридора Србије” и Саобраћајног института ЦИП.

У елаборату ЦИП-а предложено је да се скину делови коловоза. Међутим, надлежни страхују да је штета много већа и да је све извесније да ће морати изнова да се ради свих 12,5 километара на овој деоници. Према незваничним информацијама, вероватно ће бити рађена и нова анализа стварног стања на тој деоници, али овога пута ће коначан извештај сачинити нека независна фирма.

– Проблем је што је пут пукао без икаквог притиска, на њему нема саобраћаја. Ако је ЦИП, који је био надлежан да се све то спречи, изашао са таквом анализом, страхујемо да је реално стање још горе. Сумњамо да ће морати комплетно да се ради цео тај потез – наводи саговорник „Политике” из Министарства саобраћаја.

 Подсетимо, ова деоница никада и није пуштена у саобраћај будући да иде из њиве у њиву. Да би се користила неопходно је да буде завршен део Коридора 11 између Обреновца и Уба и између Лајковца и Љига. Она је прва саграђена зато што је на том делу трасе била већим делом завршена експропријација.

Око овог случаја свакодневно испливавају нове информације. Најновија је да су чак три државне установе надзирале радове на деоници Уб–Лајковац али ниједна није регистровала пропусте. Контрола је најпре била поверена Институту за путеве и ЦИП-у. Вредност уговора за надзор била је 91,94 милиона динара.

По истеку уговора тај посао преузимају „Коридори Србије”. За стручни надзор ова фирма била је ангажована од 31. 3. 2013. до 30. 11. 2015. Међутим, на градилишту током прва три месеца 2013. није било никакве контроле. У кривичној пријави наводи се да се Милутин Мркоњић терети за злоупотребу службеног положаја јер у буџету није обезбеђен новац за ангажовање фирме која би радила стручни надзор. Према незваничним информацијама, надлежни сумњају да је управо у том периоду, спрегом извођача радова и овлашћене лабораторије, глина уграђена у асфалт.

Министарка Михајловић је изјавила да, после свега, неко мора да сноси одговорност за јавашлук и то што ће сада огроман новац бити утрошен за поправку ове деонице ауто-пута чија је изградња коштала око 70 милиона евра. Милутина Мркоњић већ се изјаснио да није одговоран за евентуалне пропусте, да је као министар био одговоран за стратешке одлуке али да „министарство не гради, већ надзире, а граде предузећа”.

Требало би подсетити да је управо министарство на чијем је челу био Мркоњић и расписало тендер и у овом случају се појавило као инвеститор.

Уосталом и министарка Михајловић је пре два дана рекла да је потписник целог посла на деоници Уб–Лајковац је било Министарство грађевине и бивши министар Мркоњић.


Коментари10
e35a7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dane
Nadlezni, ako imate malo stida, stidite se. Verovatno vam se i vasa deca smeju...
Kojadinka
Deca ce da placaju dugove a ,,nadlezni,, se zabavljaju sa pevacicama.
Препоручујем 11
Deka Zvonce
Ово нису пропусти него саботажа!
Nikola Nesic
Priličan raskol kod naših građevinara, možda zato što se investicije koriste više za političke prilike, nego za ono čemu realno treba da služe. Slušamo o putevima godinama, a sever sa jugom zemlje ne možemo nikako da spojimo. Sa druge strane zeleni potez jedinstven u Beogradu od Zemunskog Keja do Ušća je zaposela mehanizacija, koja gradi silne asfaltne staze u širini auto-puta. Duž pomenute trase ruglo od splavova (verovatno bespravnih) gde neki na Savskoj strani dobijaju i treću etažu. Popločavanje Zemnsku pijace ulazi u drugu godinu, bez tragova završetka. Na Ušću, javnoj zelenoj površini posluje ekonomat sa tucetom pasa, guskama i ograđenim površinama. Kej sa igraonicama, ograđenim utvrdama. Potpuno građevinsko ludilo, koje katkad politički vrh aminuje presecanjem vrpce. Sem obećanja i lova na veštice, bi trebalo samo malo više razuma, pravde i poštovanja zakona, i manje politike.
Miki Beric
Halp, sta je sa garancijama vodje nam velikog? On ne laze, mi ne cujemo, Ne razumemo. Gluvi smo i slepi. Zato aplauz za velikog vodju. Ako nema puta, ima stranputice, zavrsena u roku. Idemo tuda.
Zivojin
Nasa nesposobnost da bilo sta sprovedemo u delo je kolosalna.
Dragan Dubonjac
Nije u pitanju NASA nesposobnost vec pohlepa tadasnjih odgovornih u Ministarstvu Gradjevinarstva uzeli su pare i zazmureli ma javasluk gradjevinara Graditi Autoput na glinenoj osnovi je isto kao graditi kucu na livadi i posle se cuditi zasto tone i propada... to je idiotizam koji sebi ravnog trazi!!!
Препоручујем 8
geras
naša ? mi samo plaćamo sve - poreze, takse, doprinose, penzijsko , zdravstveno, pdv, kazne...sve do struje po trobojnoj tarifi. odgovornost je ISKLJUČIVO njihova.
Препоручујем 41
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља