петак, 24.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:40

Мајстори у јурњави са временом у Рузвелтовој

Аутор: Дејан Алексићнедеља, 12.11.2017. у 16:18
Убрзано се ради на Славији и у околним улицама како би све било завршено убрзо (Фото Д. Јевремовић)

Шта мислиш, хоће ли она Рузвелтова бити готова на време? Мени нешто не делује, сва је раскопана, још ни шине нису стављене, а камоли асфалт - питала је пре десетак дана једна суграђанка која свакодневно пролази саобраћајницом која је под опсадом мајстора од краја маја.

„Ма наравно да хоће! По цену да се ради дан-ноћ”, био је одговор. „У праву си, не би било чудно. Често видим мајсторе и после поноћи”, узвратила је она.

Ко је пролазио Рузвелтовом пре десетак дана, и то на потесу од Краљице Марије до Светог Николе, тешко да је могао да поверује да ће посао бити завршен на време, односно до 16. новембра. Не само да су недостајали асфалт и шине, него и плоче на тротоарима и саобраћајна сигнализација.

Али, последњих дана слика се знатно променила. Сада су дуж целе Рузвелтове постављене шине, нов асфалт, а преко њега је већ свеже исцртана хоризонтална саобраћајна сигнализација.

У добром делу деонице од Краљице Марије до Светог Николе и даље се постављају коцке на тротоару. Тако се и у петак Рузвелтовом од раног јутра ширио звук машина које секу бетон. А за њима, вредне продавачице у околним радњама марљиво су уклањале трагове прашине са степеништа и излога.

„Мајсторе, хоће ли то бити готово наредне недеље?”, довикнуо је у пролазу средовечни Београђанин. „Хоће, хоће! Не сме да не буде!”, узвратио је мајстор док је постављао плоче на страни улице на којој се налази Ново гробље.

Преко пута, осим што је друга група мајстора радила исти посао, финиширало се и на шинама. Групица радника подмазивала је делове трамвајске пруге којом би ускоро поново требало да протутње трамваји 3 и 12.

А како се рок за напуштање овог градилишта неумољиво приближава, мајстори ће нарочито наредних дана морати да дају све од себе. Јер већ су стигле најаве да ће Рузвелтова, Славија и Булевар ослобођења можда бити отворени који дан пре коначног рока.

Али, ко пита мајсторе. Они ћуте и марљиво раде како би ове најаве постале стварност за неколико дана. А онда по обичају следи суд јавности на квалитет радова и оцене да ли је могло брже, боље, квалитетније...

Пешачка зона шира од краја јануара


Поплочавање на углу Краља Петра и Грачаничке (Фото Беоинфо)

Камене плоче, каскадно шеталиште, нови дрвореди – све оно што се ради у другој фази ширења централне пешачке зоне, Београђанима ће бити доступно од краја јануара. У првoj фaзи урaђeнa је пeшaчкa зoнa нa Oбилићeвoм вeнцу, а у другој њој се придружују Крaљa Пeтрa, Цaрa Лaзaрa, Грaчaничка и Никoлe Спaсићa. Прoширeњe пeшaчкe зoнe зaпoчeтo је прe три гoдинe уређењем Улице Вукa Кaрaџићa. Радови су онда уследили код „Црвeног пeтла”, у Дeлиjској, на Oбилићeвим вeнцу, па у Цaрa Лaзaрa и Крaљa Пeтрa. Ширeњe зoнe пoдрaзумeвa и сaдњу стотинак стaбaлa у цeнтру грaдa. Зa oбe фaзe радова издвojeнo готово три и пo милиoнa eврa.
 


Коментари6
bb33b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slavica cosovic
kod vuka sve je ostalo isto samo je asfvalt presvucen invalidi ne mogu da udjuu spanac .razdaljina ista
stari doktor
Iz porodičnih razloga često odlazim na Novo groblje i to sam činio tokom cele rekonstrukcije Ruzveltove ulice snalazeći se po onim urvinama kako sam umeo uz razumevanje i pomoć pri preskakanju od strane ljubaznih radnika. Veliki je posao urađen, ali je tokom rekonstrukcije zaboravljeno goruće pitanje za posetioce, naročito nas stare: gradska vlast se nije setila da odredi jedan deo prostora za parking posetilaca, pa je tako N.G. i dalje ostalo kao verovatno jedino evropsko memorijalno groblje bez parkinga. Naravno da se ljudi snalaze kako znaju i umeju i parkiraju svuda po okolini, što je za gradsku vlast bio dobrodošli prisilni izvor prihoda od kazni "za pogrešno parkiranje" (5.000 dinara, a ako platiš "u roku od 8 dana" imaš "popust" od 50%). Tako sam i ja za ovih nekoliko meseci pomogao gradsku vlast od svoje umanjene penzije sa 4 x 2.500 dinara. Nije mi jasno da planeri nisu imali ideju da je parking neophodan i to ide "na dušu" vlastima, jer ne vode računa o svojim građanima.
Pavle Petrovic
Da, bice zavrseno u rekordnom roku (posle duzeg vremena sa malo progresa), ali kakav ce biti kvalitet tog posla? Mozda slican kao i kvalitet onog trotoara kod doma Omladine, gde su se odmah pojavile ogromne pukotine. Moja nastavnica geografije bi rekla "sve sto je brzo je kuso".
Шта мислиш...
Шта мислиш, хоће ли она Рузвелтова бити готова на време? ***** Šta misliš, hoće li se ikada razjasniti kome pripada Ruzveltova ulica: Teodoru Ruzveltu ili Franklinu Ruzveltu - oboje su bili predsednici USA... Kako bi bilo da se raspitate kod srpske ministarke da li to ona uopste zna?!
Petar
Da su tako radi od pocetka , zavrsili bi pre mesec dana. Prolazio sam tuda tri puta nedeljno i gledao sam kako se radi. Jos da prodje tehnicki prijem.
Manojlo
Tehnički prijem?
Препоручујем 10

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља