понедељак, 20.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:56

Салмонд у улози звезде руске телевизије

Бивши шкотски премијер и заговорник независности од Уједињеног Краљевства водиће политички ток-шоу на телевизији РТ
Аутор: Љиљана Вујићпонедељак, 13.11.2017. у 07:30
Емисија бившег премијера биће емитована сваког четвртка (Фото: Ројтерс/ Пол Хакет)

Телевизијска кућа РТ, раније позната као Русија данас, представила је на раскошном коктелу у Лондону своју нову звезду. Виђеним званицама поклонио се бивши шкотски премијер Алекс Салмонд који ће сваког четвртка, почев од 16. новембра, на утицајном каналу блиском Кремљу водити политичку емисију. РТ наводи да је Салмонд обећао „опуштени, неформални стил” у програму који ће покрити политику, спорт и бизнис.

Искусни шкотски политичар разговараће с људима „који имају идеје и начине за њихову реализацију”, али ће га више од особа које ће угостити интересовати, примећује Би-Би-Си, личности које стоје иза њихових јавних позиција. Човек који се кретао ходницима моћи широм света радује се јер ће након 30 година у политици прећи с друге стране стола како би актуелна дешавања видео из друге перспективе.

Салмонд је због одлуке да приступи друштву које функционише под покровитељством Кремља поздрављен аплаузом на пријему и жестоким критикама у јавности која га је већ прозивала јер често гостује на РТ који важи за ударни Путинов пропагандни алат.

Салмонд је због наводне спреге с „меком моћи” Кремља био у клинчу са шкотским торијевцима. „Национал”, лист који подржава шкотску независност, пише да су торијевци објавили у „Хералду” да су Салмонд и чланови Шкотске националне партије коју је предводио готово 50 пута ове године гостовали на РТ-у и Спутњику који има базу у Единбургу.

Салмондов глас ићи ће у етар с најмоћније руске телевизије у тренутку када Брисел прозива Кремљ да је његова „мека моћ” све утицајнија у Европи  

Критичари, штавише, не пропуштају да подсете и да је пре две године у чувеном интервјуу РТ жестоко критиковао Би-Би-Си назвавши га „пиштољем торијевске пропаганде”. Говорио је о наводној пристрасности водећег британских медија, поготову током извештавања о референдуму за независност Шкотске од Уједињеног Краљевства у којем је био најистакнутија фигура. Салве критика упутио је и тадашњем британском премијеру Дејвиду Камерону због неспособности да одговори на мигрантску кризу у Европи.

Спутњик преноси да је том приликом оценио да „постоји земља у Европи која се с овом кризом бори горе од Камерона, а то је Мађарска”.

И сада ће Салмондов глас, који позива на други референдум о независности Шкотске, док Брисел подстакнут примером Каталоније апелује да се не потпирују сецесионистичке побуде, ићи у етар с најмоћније државне руске телевизије. Само што ће бивши премијер бити с друге стране руских камера у тренутку када Брисел оптужује Кремљ да је руска „мека моћ” изразито утицајна у Европи.

Његов глас чуо се и 1999. године, када је био међу малобројнима који су се противили бомбардовању Југославије. На светској политичкој позорници био је утицајан наредних 15 година, али је поднео оставку након што је септембарским референдумом 2014. године Шкотска рекла „не” независности.

Ипак, свет још није видео и чуо све од Алекса Салмонда.

Још се није премијерно појавио у улози водитеља, а већ је изазвао нервозу своје наследнице, шкотске премијерке Николе Стерџон. Она је осудила његову одлуку да потпише уговор с пропагандним каналом Кремља и навела, пише „Хералд”, да се од овог чина дистанцирала и партија. Али, шкотски торијевац Колин Кларк контроверзни улазак у руску радиодифузну кућу сматра природним следом политике бившег премијера. Лист пише да Кларка весели Салмондов прелазак у новинарство и верује да постоје бројне позиције у руским медијима које ће моћи да попуне и други политичари Шкотске националне партије.


Коментари2
11d7d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранислав Станојловић
Ко је следећи на РТ? Пуђдемон? А на Јенки ТВ? Тачи?
Максиме
Зашто да не? А Тачи никада неће бити дозвољен да улази у руску телевизију. Мислим да је тако.
Препоручујем 6

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља