петак, 24.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:28
ЈЕСЕН НА БЕОГРАДСКОЈ ЖЕЛЕЗНИЦИ

Руси завршавају пругу од Ресника до Ваљева

Кинези почињу деоницу од „Прокопа” до Старе Пазове. – Брзина на деоници „Београд центар” – Батајница биће подигнута до 120 километара на сат
Аутор: Д. Алексићнедеља, 12.11.2017. у 21:41
Ускоро радови на станици Нови Београд (Фото:Д. Жарковић)

За неколико дана од Ресника до Ваљева возови би требало коначно да возе брзином од 120 километара на сат. Радови на овој прузи, коју обнавља компанија „РЖД интернешнал”, како наводе у „Инфраструктури железнице Србије”, изводе се по плану и очекује се да буде завршена у року што је, према ранијим најавама, 14. новембар.

– Прва фаза, деоница од Ресника до Вреоца, завршена је 15. јула, а 9. септембра почели су радови од Вреоца до Ваљева. Вредност модернизације 77,6 километара деонице Ресник – Ваљево је око 80 милиона долара, а радови се финансирају из руског кредита – подсећају у „Инфраструктури”.

Када мајстори напусте ову деоницу иза њих би, као резултат, требало да остане модернизована грађевинска и електротехничка инфраструктура, обновљени горњи строј колосека, два тунела и 17 мостова, контактна мрежа… Већ су саниране све нестабилне косине од Ресника до Ваљева, а урађена је и заштита челичних мостовских конструкција.

Врло брзо после завршетка ових радова, у другом делу града почеће реконструкција пруге од „Прокопа” преко Батајнице, све до Старе Пазове. Модернизација ове пруге предвиђена је Пројектом модернизације пруге Београд – Суботица – државна граница (Келебија), а у оквиру изградње брзе пруге Београд – Будимпешта.

– Брзина на деоници „Београд центар” – Батајница биће подигнута до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат. На деоници од Батајнице до Старе Пазове предвиђена је изградња још два колосека како би се одвојили колосеци за путнички и теретни железнички саобраћај – објашњавају у „Инфраструктури”.

Према комерцијалном уговору потписаном новембра прошле године у Риги, предвиђене су три фазе извођења радова – прва од „Прокопа” до Земуна, друга од Земуна до Батајнице и трећа од Батајнице до Старе Пазове. Прво ће се изводити радови у првој и трећој фази, а тек онда они у другој. Пројектом је предвиђено и да се уреде потходници, перони и надстрешнице на стајалиштима „Тошин бунар”, „Камендин” и „Алтина”, да се све то уреди и у станици Земун, а биће адаптиране и станичне зграде у Земун-пољу, Батајници, Новој и Старој Пазови. Потходник и надстрешница биће сређени и у станици Нова Пазова. У оквиру ових радова биће уграђен и видео-надзор, денивелисани сви путни прелази, а станице ће бити прилагођене потребама особа са инвалидитетом. Промене ће претрпети и станица Нови Београд.

– Радови на станици Нови Београд требало би да се обаве у оквиру прве фазе реконструкције пруге „Београд центар” – Стара Пазова. Комерцијални уговор за модернизацију прве деонице брзе пруге од Београда до Старе Пазове вредан 319 милиона долара потпредседница владе Зорана Михајловић потписала је новембра прошле године на централној церемонији самита шефова влада Кине и 16 земаља централне и источне Европе са „Инфраструктуром железнице Србије” и конзорцијумом кинеских компанија „China Railway International” и „China Communications Construction Company” – наводе у „Инфраструктури”.

„China civil engineering construction corporation” већ ради и деоницу пруге Распутница „Г” – Раковица – Ресник, дугу 7,5 километара, која би требало да буде окончана наредног пролећа. Реконструкција ове железничке деонице специфична је по томе што је прва на територији наше земље коју сређује једна кинеска компанија.

Крађа бакра и горива довела у питање рокове

На железничкој деоници Ресник – Ваљево крајем октобра догодило се неколико великих крађа. Прво је између станица Лазаревац и Вреоци подизвођачкој компанији АТМ украдена тона возног вода у коме се налази бакар, а „РЖД интернешналу” 280 литара дизел горива. Онда су лопови у станици Лазаревац, претећи оружјем радницима обезбеђења, украли још 330 литара горива. Иако у „Инфраструктури” наводе да ће рокови за завршетак посла на овој прузи бити испоштовани, у „РЖД интернешналу” су после ових крађа истакли да се може десити да рокови буду пробијени. Реконструкција пруге од Ресника до Ваљева почела је у јулу 2016.

Због радова редукција „БГ воза”

У пролеће 2018. требало би да буде покренута друга линија „БГ воза” од Ресника до станице „Београд центар”, а предуслов је завршетак радова на прузи од Раковице до Ресника. А због почетка радова од „Прокопа” до Старе Пазове баш на пролеће биће редуковани поласци на првој линији „БГ воза” од Батајнице до Овче. План је да у току радова возови иду на сат времена. Неће бити потпуне обуставе саобраћаја јер ће се радити један па други колосек. Радови би требало да трају 16 месеци.


Коментари2
ffadc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Данило
Када Јапанцу кажеш да је потребно девет сати од Београда до Косовске Митровице возом, он помисли да је Србија већа од Кине :)
Milorad Mrdja
A od Resnika do Beograda, pola sata vožnje.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља