Путари су спремни за зимско одржавање 14.896 километара мреже државних путева, у периоду од 15. новембра до 31. марта, изјавио је данас в.д. директора Путева Србије Зоран Дробњак.
Ове зимске сезоне биће ангажовано 24 путарска предузећа који ће одржавати путеве из путних база и пунктова којих има 164.
У периоду од 15. новембра до 31. марта биће расположива 724 путарских возила и камиона, 330 машина, 1.126 радника - путара, 162 техничара, 330 машиниста и 724 возача, у једној смени.
Путеви Србије наглашавају да ангажованост механизације, може бити и већа у случајевима појаве елементарних непогода и степена њихове јачине.
„Путари су спремни, тај посао већ годинама радимо. Тренутно имамо 25.000 тона соли и до 15. децембра ћемо имати још око 43.000 тона, тако да ћемо укупно имати на располагању 68.000 тона за посипање путева”, навео је Дробњак.
Обезбеђена количина соли са резервама износи укупно 68.561 тона, каменог агрегата и ризле укупно 102.000 тона, хладне асфалтне масе за санацију ударних рупа око 1.500 тона.
Дробњак је рекао да Путеви Србије имају одличну сарадњу са МУП-ом током зиме и позвао возаче да поштују саобраћајне прописе и буду нарочито у зимским условима због појаве поледице на коловозу.
Помоћник начелника Управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић је рекао да МУП и ове године наставља успешну сарадњу са Путевима Србије. Он је најавио да ће саобраћајна полиција појачати контролу коришћења зимске опреме.
Извршни директор Сектора за одржавање државних путева првог и другог реда и руководилац Штаба зимске службе у Путевима Србије Зоран Стојисављевић је рекао да је за то јавно предузеће већ рутински посао, да су све припреме на време завршене у свим базама.
„Ове године смо мало повећали средства и број расположивих људи, с обзиром да имамо још 37 км аутопута за одржавање”, навео је он.
Присуство механизације у путним базама на аутопутевима је непрекидно 24 часа, на осталим путевима 16 или осам часова, а по потреби и дуже. Одржавање се спроводи по приоритетима. Први приоритет - коловоз се чисти и посипа чистом соли.
Други приоритет - коловоз се чисти и посипа само ризлом или шљунком. Трећи приоритет - са коловоза се само уклања снег и тиме омогућује проходност, али тек након извршеног чишћења путева првог и другог приоритета. (Танјуг)