понедељак, 23.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:39

Следећег лета почиње уређење Карађорђеве улице

Карађорђева деценијама била ругло Београда, почели смо да је уређујемо тако што смо обновили фасаде. Сада хоћемо да средимо коловоз који је пун рупа. Стара железничка пруга око Калемегдана биће измештена крајем 2018. године, каже Милутин Фолић
четвртак, 16.11.2017. у 10:59
Трамвајске шине у Карађорђевој улици (Фото Драган Јевремовић)

Уређење Карађорђеве улице почеће следећег лета, реконструкција ће имати две фазе, а радови би требало да трају око 180 дана, најавио је за „Новости” главни урбаниста Милутин Фолић.

Центар Београда са пешачком зоном коначно се спушта на две велике реке. Један коридор иде од Калемегдана преко нове пасареле код Бетон хале. Други прилаз биће од Сава променаде преко реконструисане Карађорђеве улице, нагласио је Фолић.

Главни урбаниста је подсетио да је Карађорђева деценијама била ругло Београда.

Почели смо да је уређујемо тако што смо обновили фасаде. Сада хоћемо да средимо коловоз који је пун рупа. Стара железничка пруга око Калемегдана биће измештена крајем 2018. године. Железнички тунел ће постати простор за јавне, културно-уметничке и комерцијалне садржаје - прецизирао је Фолић, преноси Беоинфо.

Мрачан парк уз пристаниште биће урађен по светским стандардима, а мрачна улица од Бранковог моста до Калемегдана добиће ново, јаче јавно осветљење. Трамвајске шине померају се ка реци, као и комплетна улица.

Планирано је да тротоари поред зграда буду проширени од четири до пет метара, поплочани гранитним плочама, као и да се оживе локали у приземљу зграда, који су сада празни.

На страни уз Косанчићев венац биће дрворед. Баштице се поплочавају каменим коцкама, а град ће из својих средстава наставити обнову фасада.

Фолић је подсетио на туристички значај уређења Карађорђеве јер сви страни туристи који крузерима дођу у Београд, први утисак о нашем граду стичу у кварту око пристаништа. Приликом реконструкције водиће се рачуна да туристички аутобуси имају свој кутак. Они ће имати резервисана паркинг места уз улицу.

Шеталиште уз Саву биће ослобођено саобраћаја. Прошириће се капацитети за двоточкаше. Повезаћемо постојеће бициклистичке стазе на пристаништу са оном која треба да се изгради дуж Црногорске улице. Поставићемо нове клупе, дечје игралиште, простор за скулптуре, а Споменик лучком раднику биће премештен на позицију на којој ће бити видљивији, у правцу силаза са великих степеница на реку, закључио је Фолић.

У складу са већ усвојеним просторним планом пројекта „Београд на води”, десна саобраћајна трака, која обилази стуб Бранковог моста, постаће двосмерна саобраћајница продужена ка Савском амфитеатру.

Уз реконструкцију Карађорђеве улице обухваћено је и уређење јавних зелених простора уз реку. Пројекат такође обухвата и уређење платоа исред великог степеништа и његово даље повезивање са Савским шеталиштем. Функционалан изглед кварта који се граничи са Пристаништем, Калемегданом, Косанчићевим венцем и Београдом на води осмислио је познати архитекта Борис Подрека. (Танјуг)


Коментари10
e4369
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Baki
Vreme je da se neko pozabavi i mostom preo Ade. Pojavile su se na mostu dve velike rupe kada se vozi iz pravca Novog Beograda. Ne mogu da verujem da je kvalitet gradnje puteva i mostova u Srbiji "nerešiv problem". Treba samo videti visoki kvalitet gradnje puteva i mostova u našem okruženju, pa se zapitati u čemu je "štos". Zašto Srbija ne može tako.
Sotir Gardačić
Nadam se samo da ce gradski oci usloviti izvođaca da izvodi radove i nocu cime bi se duplo smanjio rok a i građani sacuvali nerve. Tako se radi u svetskim metropolama!
Dragan
i u Majamiju.
Препоручујем 0
Petar Amer
@Zorane, zaguglajte "Howard Stern Bill" i videcete da je odgovor u Nju Jorku!
Препоручујем 5
Прикажи још одговора
Саша
Не измештајте пругу, нико паметан то не би урадио. То је готова (постоји траса, неколико денивелисаних прелаза, пруга) и ПОТРЕБНА саобраћајница. Уклонити ту пругу је бацање готовог новца у ветар.
Саша Бг
Наравно да не треба да том пругом иду вагони с опасним теретом, још мање неком другом пругом кроз град. Та пруга има потенцијал у превозу грађана, а може да има и туристички потенцијал. Као градска железница којом се може брзо и удобно - уместо кроз центар преко гребена загушеним градским улицама са семафорима - стићи од Панчевачког моста све до Сајма, а с мало улагања и до Аде Циганлије. Не треба метро. Огромна уштеда у односу на метро, а служи као једна линија метроа. Кроз БнВ може да се плитко укопа у земљу, то није велики трошак за тако корисну ствар.
Препоручујем 17
Дарко
Нико паметан не би пругу којом иду теретни вагони са опасним материјама оставио скоро у центру града, ово је требало склонити много раније.
Препоручујем 13
Ljubomir Sindzirevic
Iza ledja "Ribara" (spomenika na pristanistu) nalaze se neke od najstarijih fasada u Beogradu, ukljucujuci i najstariju zgradu u gradu! O tome nista ne govori gradski arhitekta i gradska vlada... Tu je ziveo ujak moje mame, koji je bio loc (specijalna vrsta kapetana na recnim brodovima) u Becu. Kod njega smo videli prvi put televizor, u drvenom ormaricu, sa nogicama, skoro okruglim ekranom. I prvi tranzistor - Blaupunkt! U zgradu se ulazilo kroz desetak metara dugi "tunel", koji vodi u tipicno tursko dvoriste, sa doksatom na spratu, odakle se ulazilo u sobe, pretvorene u stanove. Drvene stepanice i podovi su stanari prali vodom i sapunom, jos pamtim miris vlaznih dasaka... Ta kuca je sada potpuno ruinirana, sve drveno je istrulilo i plafoni i podovi su se urusili (stanje od pre 4-5 godina). Bila je pored i, za mene, najbolja, staaara pekara... Miris hleba i testa jos uvek osetim kada prodjem, bez zaustavljanja, tom ulicom. Posle ljudi, i grad tu nestaje, umire i bespovratno se urusava.
Драган П.
Нека ме неко исправи ако грешим, али зар најстарија зграда у Београду није она у Душановој 10? У њој се такође налази пекара...
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља