Пешаци на Славији ових дана концентрисани су на то како да што једноставније пређу преко недовршених тротоара. Мало ко обраћа пажњу на плато код Народне банке, на коме је знатно више мајстора него на тротоарима. Суграђани који и баце поглед на плато док скакућу по недовршеном плочнику, евентуално промрмљају: „Нема шансе да ово буде скоро, па плато је скроз раскопан”.
Али, према најавама градског менаџера Горана Весића, ова површина оивичена Немањином, Краља Милутина, Краља Милана и Славијом биће завршена већ 4. децембра. Уместо киоска са брзом храном и тезгама са књигама, што су годинама била обележја платоа, њега ће убудуће красити зеленило, модерни мобилијар, а ту ће бити смештена и биста Димитрија Туцовића.
Весић је оценио и да је саобраћај на кружном току Славија, који је за возила отворен прошле недеље, бољи и проходнији, као и да се возила крећу без застоја јер има више трака.
– Возачи се полако прилагођавају новој хоризонталној сигнализацији. Постоје две жуте траке, једна за трамваје и друга за тролејбусе и аутобусе. Возачи сада морају да се навикну да када уђу у своју траку морају да се крећу њом до изласка из кружног тока, али очекујем да ће се брзо навићи – казао је Весић за РТС нагласивши да посебно возачи јавног превоза морају да поштују жуте траке како би се смањиле гужве.
Градња гараже у Кнеза Милоша поново је померена – уместо на пролеће 2018, она би према најновијим најавама требало да почне тек 2019.
Градски менаџер подсетио је и да ће следеће године бити потпуно обновљене улице Џорџа Вашингтона, Краљице Марије и Цара Душана. Ипак, у очи пада да ће озбиљни радови у Кнеза Милоша бити пресељени у 2019. Мајстори ће наредне године, истакао је Весић, бити у овој улици, али радиће само тротоаре, а тек 2019. градиће се подземна гаража са око 450 места – главна новина у плановима за реконструкцију Кнеза Милоша.
Преуређење ове улице, које укључује и градњу гараже, најављивано је за ову годину, али је одложено за следећу због пропалог прошлогодишњег тендера за Славију и Булевар ослобођења.
Прошле године када је и први пут обзнањен план за ову гаражу очекивања су била да ће грађевинска дозвола бити издата до августа 2016. Дозвола за изградњу гараже, која ће се простирати од Вишеградске до Немањине, издата је тек почетком августа. Тада је указано да ће градња гараже почети на пролеће 2018. и да ће вредети око седам милиона евра.
Савремено подземно паркиралиште простираће се на 12.100 квадрата и према идејном решењу „Паркинг сервиса” имаће двоструко више места него што их је сада над земљом у улици која није зонирана. Половина од укупног броја места у гаражи требало би да буде намењена станарима околних зграда по повлашћеним ценама, а двадесетак ће бити резервисано и за особе са инвалидитетом. Сама улица, која сада има пет коловозних трака, после обнове добиће још једну што би требало да утиче на бољу проточност возила кроз њу, а план је и да се испод Кнеза Милоша уради и колектор односно „соба” у којој ће бити смештене све инсталације. Замисао надлежних у граду је да убудуће Кнеза Милоша буде савремен булевар, налик авенијама у Барселони са густим дрворедима, бициклистичким стазама, разделним острвом са зеленилом, пространим тротоарима.
За две године градња тунела код садашње Аутобуске станице
До 2019. требало би да увелико почну обнове Трга републике, као и четири подземне гараже – у Косовској, на Тргу републике, Студентском тргу и Косанчићевом венцу.
– Почећемо да радимо мост на Сави, уместо садашњег трамвајског, где ће бити четири саобраћајне траке и простор за трамваје. Када то завршимо, 2019. почиње и градња тунела на месту садашње Аутобуске станице који ће излазити готово код Панчевачког моста што ће омогућити да се за 14 одсто смањи број возила у центру града – рекао је Весић додавши да ће се наредне године расписати тендер за тунел испод Топчидерског брда.
Питање је колико ће бити испоштована најављена динамика и шта ће од свега овога бити урађено ако се зна да су, осим најновијег померања радова у Кнеза Милоша, већ померени и неки раније најављени инфраструктурни пројекти. Градоначелник је лани за ову годину најављивао почетак реконструкције Старог савског моста па је накнадно одлучено да се тај посао помери, али да се промене и идеје. Уместо дуго најављиване реконструкције тог моста, која је подразумевала савремену саобраћајницу на два нивоа и са старим луком, ове године одлучено је да се ради потпуно нови мост, а да стари лук добије нову адресу.
Исто тако, и озбиљни радови на новој аутобуској станици у Блоку 42 најављени за крај ове године по свему судећи неће почети пре пролећа 2018. Како је почетак градње померен, питање је да ли ће она бити готова, како је летос најављено, до лета 2019. Ако се пробије рок, то значи да ће се и стара БАС-ова станица на нову адресу преселити касније. Зато то и доводи у питање последње најаве за почетак радова на тунелу који ће повезати Савску и Дунавску падину.