среда, 21.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 23.11.2017. у 11:45 Дејан Алексић

Славија комплетна за десет дана

Нови плато испред здања Народне банке биће завршен 4. децембра када се после шестомесечне обнове мајстори повлаче са најпрометнијег саобраћајног чворишта
(Фото: Д. Јевремовић)

Пешаци на Славији ових дана концентрисани су на то како да што једноставније пређу преко недовршених тротоара. Мало ко обраћа пажњу на плато код Народне банке, на коме је знатно више мајстора него на тротоарима. Суграђани који и баце поглед на плато док скакућу по недовршеном плочнику, евентуално промрмљају: „Нема шансе да ово буде скоро, па плато је скроз раскопан”.

Али, према најавама градског менаџера Горана Весића, ова површина оивичена Немањином, Краља Милутина, Краља Милана и Славијом биће завршена већ 4. децембра. Уместо киоска са брзом храном и тезгама са књигама, што су годинама била обележја платоа, њега ће убудуће красити зеленило, модерни мобилијар, а ту ће бити смештена и биста Димитрија Туцовића.

Весић је оценио и да је саобраћај на кружном току Славија, који је за возила отворен прошле недеље, бољи и проходнији, као и да се возила крећу без застоја јер има више трака.

– Возачи се полако прилагођавају новој хоризонталној сигнализацији. Постоје две жуте траке, једна за трамваје и друга за тролејбусе и аутобусе. Возачи сада морају да се навикну да када уђу у своју траку морају да се крећу њом до изласка из кружног тока, али очекујем да ће се брзо навићи – казао је Весић за РТС нагласивши да посебно возачи јавног превоза морају да поштују жуте траке како би се смањиле гужве.

Градња гараже у Кнеза Милоша поново је померена – уместо на пролеће 2018, она би према најновијим најавама требало да почне тек 2019.

Градски менаџер подсетио је и да ће следеће године бити потпуно обновљене улице Џорџа Вашингтона, Краљице Марије и Цара Душана. Ипак, у очи пада да ће озбиљни радови у Кнеза Милоша бити пресељени у 2019. Мајстори ће наредне године, истакао је Весић, бити у овој улици, али радиће само тротоаре, а тек 2019. градиће се подземна гаража са око 450 места – главна новина у плановима за реконструкцију Кнеза Милоша.

Преуређење ове улице, које укључује и градњу гараже, најављивано је за ову годину, али је одложено за следећу због пропалог прошлогодишњег тендера за Славију и Булевар ослобођења.

Прошле године када је и први пут обзнањен план за ову гаражу очекивања су била да ће грађевинска дозвола бити издата до августа 2016. Дозвола за изградњу гараже, која ће се простирати од Вишеградске до Немањине, издата је тек почетком августа. Тада је указано да ће градња гараже почети на пролеће 2018. и да ће вредети око седам милиона евра.

Савремено подземно паркиралиште простираће се на 12.100 квадрата и према идејном решењу „Паркинг сервиса” имаће двоструко више места него што их је сада над земљом у улици која није зонирана. Половина од укупног броја места у гаражи требало би да буде намењена станарима околних зграда по повлашћеним ценама, а двадесетак ће бити резервисано и за особе са инвалидитетом. Сама улица, која сада има пет коловозних трака, после обнове добиће још једну што би требало да утиче на бољу проточност возила кроз њу, а план је и да се испод Кнеза Милоша уради и колектор односно „соба” у којој ће бити смештене све инсталације. Замисао надлежних у граду је да убудуће Кнеза Милоша буде савремен булевар, налик авенијама у Барселони са густим дрворедима, бициклистичким стазама, разделним острвом са зеленилом, пространим тротоарима.

За две године градња тунела код садашње Аутобуске станице

До 2019. требало би да увелико почну обнове Трга републике, као и четири подземне гараже – у Косовској, на Тргу републике, Студентском тргу и Косанчићевом венцу.

– Почећемо да радимо мост на Сави, уместо садашњег трамвајског, где ће бити четири саобраћајне траке и простор за трамваје. Када то завршимо, 2019. почиње и градња тунела на месту садашње Аутобуске станице који ће излазити готово код Панчевачког моста што ће омогућити да се за 14 одсто смањи број возила у центру града – рекао је Весић додавши да ће се наредне године расписати тендер за тунел испод Топчидерског брда.
Питање је колико ће бити испоштована најављена динамика и шта ће од свега овога бити урађено ако се зна да су, осим најновијег померања радова у Кнеза Милоша, већ померени и неки раније најављени инфраструктурни пројекти. Градоначелник је лани за ову годину најављивао почетак реконструкције Старог савског моста па је накнадно одлучено да се тај посао помери, али да се промене и идеје. Уместо дуго најављиване реконструкције тог моста, која је подразумевала савремену саобраћајницу на два нивоа и са старим луком, ове године одлучено је да се ради потпуно нови мост, а да стари лук добије нову адресу.

Исто тако, и озбиљни радови на новој аутобуској станици у Блоку 42 најављени за крај ове године по свему судећи неће почети пре пролећа 2018. Како је почетак градње померен, питање је да ли ће она бити готова, како је летос најављено, до лета 2019. Ако се пробије рок, то значи да ће се и стара БАС-ова станица на нову адресу преселити касније. Зато то и доводи у питање последње најаве за почетак радова на тунелу који ће повезати Савску и Дунавску падину. 

Коментари3
bd79e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Popić Milenko
Predlažem Gradonačelniku /ne gradskom menadžeru, jer on mora, u ime datih obećanja, da bude"gonič robova"/ da 11. put /tvrdi na tv, ja mu vjerujem, da je 10 puta bio sa radnicima i da neke od njih zato poznaje/ na dan okončanja radova, posjeti tranzicione ostatke bivše radničke klase i počasti ih pivom i, ne pecivom iz Trpkovićeve pekare prekoputa, već, pečenim, jagnjetom sa Kosmaja.
Marko
Sve ce to biti zavrseno za dve godine.Nista ih ne kosta da slazu, makete postoje tako da je alibi tu za krsenje rokova.
Бранислав Станојловић
Све је то лепо и красно, али зашто се не сруши она страћара на почетку Макензијеве, па да се та улица прошири и направи трака за скретање у Београдску? Не би ништа шкодило да се скреше Митићев плац и да се омогући скретање у Краља Милана! Послушајте некога ко је рођен у Крунској, одрастао у Смиљанићевој и има 55 година возачког стажа!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља