субота, 17.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 23.11.2017. у 18:37 Д.А.

Београд тражи пелцер за јавни превоз од Буенос Ајреса

Челници Београда обишли Одељење за саобраћај у аргентинском главном граду
Челници Београда обишли Одељење за саобраћај у аргентинском главном граду (Фото Беоинфо)

Челници Београда ових дана траже добар пелцер за јавни превоз, ни мање ни више него у латиноамеричкој престоници „доброг ваздуха”. Делегација је обишла Одељење за саобраћај у Буенос Ајресу и са представницима задуженим за јавни превоз разговарала о начину његовог функционисања, као и о решењима која би била примењива код нас.

– Буенос Ајрес је вишемилионски град у којем су интегрисане све врсте саобраћаја. Осим подземне железнице, у Буенос Ајресу постоји и метробус. Он подразумева аутобусе који се кроз ужи центар града и кроз густо насељено језгро крећу заштићеним и посебним тракама, без задржавања и укрштања са другим видовима саобраћаја. Тиме се умногоме побољшава проток градског превоза кроз најуже делове града – истакао је Никола Никодијевић, председник Скупштине Београда, један од модела превоза који се допао нашим челницима.

Он је додао да управо јавни превоз пружа бројне могућности за сарадњу Београда и Буенос Ајреса.

– Имали смо прилике да видимо како у историјском, урбаном језгру Буенос Ајреса, које је старо више стотина година, данас изводе радове како би задржали то старо језгро, али и омогућили брзи проток саобраћаја. То нам je веома интересантно јер је у Београду веома тешко ширити саобраћајнице у ужем делу града – казао је Никодијевић.
Помоћник градоначелника Борко Милосављевић је као добар модел аргентинске престонице препознао и начин валидирања карата.

– У Буенос Ајресу сваки путник који користи аутобус мора да уђе на предња врата где се поред возача налази валидатор. Аутобуси не крећу док се сви путници не валидирају, чиме се обезбеђује стопроцентност наплате превоза. Уколико желимо да имамо ефикаснији јавни превоз, пракса у Београду мора да се промени и да сви који га користе морају и да га плаћају – навео је Милосављевић.

Ваља подсетити да овакав начин уласка у возила и валидирања није новост за Београд. Нешто слично у нашем јавном превозу постојало је и у време власти Драгана Ђиласа, али је због отпора суграђана брзо укинуто.

Систем наплате паркирања бољи у српској престоници

И Београд, према наводима наших градских челника, има чиме да се подичи. Наша престоница, како су истакли, у предности је у односу на Буенос Ајрес када је реч о систему наплате и организовања паркирања. У аргентинској престоници се и даље користи систем плаћања посредством аутомата, па су званичнике Буенос Ајреса посебно интересовала наша искуства у тој области.

 

Коментари8
ac306
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
За време Св. првенства у ногомету сам боравио 3 недеље у Буенос Аиресу, касније десетак година само био још једном ,недељу дана. Постоји SUBTE, подземна железница, Metrovias са 5 или 6 линија, настарија у Јужној Америци. Постоје аутобуске линије, COLECTIVOS, свака компанија вози за свој грош и никоме није одговорна, али функционише одлично, већина линија вози 24 сата. И постоји још приградска и градска железница, наравно и такси услуга. Чуди ме да они отишли даље, него само до веома лепог града, можда најлепшег града Јужне Америке. После тога шопинг и " кратки излет " је завршен. Летели су бизнис класом, свако може да нађе цену на интернету колико хиљада долара је коштала карта, а трошкови за хотел , храну и остало рачунајте са најмање 1.000 $ дневно.
Сале Земунац
Не рекоше да ли и у Аргентини једна фирма вози, а друга наплаћује?
Nenad
Dovoljno je bilo da obidju Prag ili ako bas mora malo dalje, Stokholm. Tamo javni saobracaj funkcionise savrseno, a i jeftiniji put. Samo to jeftino je izgleda problem...
aleksa
METRO nama treba.
deda Bane
Mudro, mudro. Nakon ovoga gradski oci i kumovi mogu da nastave na Dominikanu da pokupe pelcer za uredjenje Savskog jezera i Lida. O nasem trosku, naravno, oni to rade za nase dobro :)

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља