понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:55

Кинеске фирме градиће ауто-пут Чачак–Пожега

Потписан уговор за изградњу дела Коридора 11, протокол о извозу говеђег меса у Кину, уговор о изградњи топловода Обреновац–Београд и споразум за завршетак фабрике за пречишћавање отпадних вода
Аутор: Маријана Авакумовићпонедељак, 27.11.2017. у 13:16
(Фото А. Васиљевић)

Будимпешта – Комерцијални уговор за изградњу ауто-пута од Чачка до Пожеге на Коридору 11, вредан 450 милиона евра, потписан је јуче у Будимпешти на самиту Кине и 16 земаља централне и источне Европе.

Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, и Сун Зиу, потпредседник кинеске „Чајна комуникејшнс констракшн компани”, потписали су уговор за пројектовање и грађење 30,9 километра ауто-пута од Прељине до Пожеге.

Тај ауто-пут требало би да повеже Србију и регион, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд–Сарајево. Од Пожеге преостаје изградња још око 60 километара до границе са БиХ.

Нови ауто-пут биће велики изазов за кинеске и српске градитеље, који ће такође учествовати у овом пројекту, јер ће скоро трећину трасе чинити мостови и тунели. Ова компанија, која спада у једну од највећих кинеских корпорација, већ је присутна на српском тржишту. Њена кћерка фирма „Чајна роуд енд бриџ” саградила је Пупинов мост, у близини кога ће саградити и индустријски парк, у коме ће бити отворено 10.000 радних места. Она гради и на Коридору 11, а биће ангажована и на прузи Београд–Будимпешта.

Ауто-пут ће се простирати од Прељине до Пријевора, дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве. Од Пријевора до Лучана требало би асфалтирати 15,51 километар и изградити 20 мостова. Пројектован је и тунел „Лаз”. Од Лучана до Пожеге протезаће се траса на седам километара, на којој би требало да буду изграђена три моста, тунел, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.

Та деоница, чија изградња почиње следеће године, представља наставак изградње ауто-пута Београд – Јужни Јадран, укупне дужине 258 километара.

На Коридору 11 у саобраћај је 2016. пуштено 40 километара ауто-пута Љиг–Прељина, а средином наредне године требало би да буде завршен и цео потес од Обреновца до Прељине у дужини од 102 километра.

На тој траси је деоница Уб–Лајковац, коју су пре две године изградили домаћи извођачи, али ће морати поново да се ради због пуцања асфалта.

Кинеска компанија „Шандонг хај спид” тренутно гради делове између Обреновца и Уба и Лајковца и Љига. Урађено је око 75 одсто посла. Премда је требало да све буде завршено овог месеца, до одлагања је дошло због пропуста у пројектној документацији, геолошких истраживања и накнадне експропријације. Тако ће у саобраћај бити пуштена у јулу следеће године. Ове деонице финансирају се из кинеског кредита од 334 милиона долара.

Кинеска компанија „Чајна роуд енд бриџ” гради и ауто-пут од Сурчина до Обреновца, који ће бити завршен 2019. За њега је добијен кинески кредит у износу од 198 милиона долара.

Србија и Кина имају заједничке пројекте у вредности од око шест милијарди долара.

Реализација једног почиње управо данас – обнова пруге Београд–Будимпешта, на делу између српске престонице и Старе Пазове. Радиће кинеске компаније, а вредност уговора је 350 милиона долара.

Пројекат модернизације пруге Београд–Будимпешта први је прекогранични у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. Укупна вредност радова у Србији је око две милијарде долара. Возови би на овој траси требало да се крећу брзином до 120 километара на сат, а на појединим деловима и до 200 километара на сат, тако да би од Београда до Будимпеште требало да се стиже за око три сата. Део ове пруге између Старе Пазове и Новог Сада финансиран је из руског кредита и поверен је „Руским железницама”.

На Самиту је јуче потписан и протокол о извозу говеђег меса у Кину. Српски извозници, иначе, већ имају дозволу за извоз јагњећег меса.


Коментари9
1c785
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Гага
@Миња, разумео сам јако добро на шта циља Радош својом малом дозом сарказма. Гужве у саобраћају су у великим градовима нормална појава, па тако и у Београду. Стални прилив становништва у Београд, повећани број возила, радови на обнови улица, понегде и лошија сигнализација, а такође, зашто не рећи, несналажење и непознавање града од стране многих возача, су све чиниоци из којих произилазе свакодневне гужве, а са тиме и повећано време одласка од тачке А до тачке Б. Изградњом нових и обновом постојећих саобраћајница се полако стање доводи у ред.
Саша Јовановић
Ако сам добро разумео то су "кинеске домаће фирме". Важно је да мислимо на нашу грађевинску оперативу.
branko
od banata prema sremu!
Jovan Markovic
Pa zar ne treba da se koridor 11 spusta u Boljare? A ne da ide ka Pozegi.
Sotir Gardačić
Da li ce Banat i Istocna Srbija da dobiju auto-put u 21. veku?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља