петак, 15.12.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27

Михајловић: Спремни да градимо аутопут било којом трасом

четвртак, 07.12.2017. у 17:11
Зорана Михајловић (Фото Бета)

Србија је спремна да гради аутопут ка Сарајеву и повеже се са БиХ било којом трасом коју одреди БиХ, када се договоре између себе, изјавила је данас Танјугу потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Каже да би тај аутопут могао да се гради кроз Србију преко Котромана, али и преко Сремске Митровице.

Министарка је изразила наду да ће се у првој половини 2018. године знати траса којом ће тај аутопут ићи кроз БиХ.

Михајловић је подсетила да су разговори о том пројекту започети са БиХ још прошле године на састанку свих чланица Западног Балкана и ЕУ.

„Оно што би сада могао да буде наш закључак, јесте да је Србија спремна да се повеже са БиХ, где год то БиХ буде рекла да је њена рута. Ми смо за сада мислили да иде преко Котромана и да када завршимо деоницу Коридора 11 Прељина - Пожега завршимо и 62 км до границе и да се ту повежемо са БиХ”, навела је Михајловић.

Министарка грађевине је рекла Танјугу је Србија спремна и за градњу нашег дела преко Сремске Митровице, уколико се БиХ можда одлучи за ту руту.

„Ми смо спремни и за то, чак је та траса преко Сремске Митровице за око 14 км краћа”.

Михајловић истиче да Србија за пројекат градње аутопута Београд - Сарајево има потребне просторне планове и да ће већ радити и идејни пројекат.

„Ми се надамо да би, ипак, негде у првој половини следеће године требало да знамо куда би могао тај аутопут да иде, да би могли да кренемо са пројектно - техничком документацијом, као и да почнемо да разговарамо о уговору о финансирању”.

Михајловић је рекла да су јуче са члановима Председништва БиХ вођени разговори, на шта Србија такође чека већ дуже време, о потписивању међудржавних споразима у Савету министара БиХ за реконструкцији свих 11 мостова између Србије и БиХ.

Србија је издвојила шест милиона евра за ту намену и потребна документација са наше стране је углавном готова.

„Али, ми не можемо да почнемо да радимо док Савет министара БиХ не буде усвоји тај међудржавни споразум”.

Михајловић је рекла да је разговрано јуче и о мосту на Дрини Љубовија - Братунац, који је Србија завршила у предвиђеном року, али да БиХ треба да изгради заједнички гранични прелаз.

„Ми и ту чекамо споразум у Савету министара БиХ, који ће омогућити да направе један гранични прелаз (како би мост могао да се користи)”, додала је Михајловић. (Танјуг)


Коментари9
1d7ee
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Istočna trasa
Trasi Požega-Višegrad-Sarajevo treba dati prednost, to je van svake sumnje. Dionica Sarajevo-Višegrad treba ići dolinom (ili po kanjonu) rijeke Prače, jer je najkraća, a tako se zaobilazi prevoj preko Romanije koji je poznat po zastojima tokom zimskog perioda.
Александар Поповић
Амбициозна г-ђа Михајловић би да гради ауто-пут онако како одговара БиХ. Исто важи и за “пут мира” до Тиране, од чега ће профотирати Албанија, да лакше “дође у Европу”, а успут да се Албанци сместе по Србији са јасним освајачким циљем. Стога, уместо што нас министарка “засипа” неупитним идејама, Влада би морала јасно и конкретно да увери јавност да су њени транспортни планови пре свега у интересу нас грађана Србије.
Trifun
Srbija treba insistirati na najlogicnijoj trasi autoputa Bg-Sa(via Visegrad),koju podrzava i Turska(koja hoce da pomogne izgradnju)..To je logicni,zapadni krak koridora 11(u izgradnji) koji ce doprineti vecoj iskoristenosti(isplativosti) tog koridora.Za Srbiju je znacajan,jer u sistem autoputeva ukljucuje "zapadnu Srbiju" radi boljeg iskoristenja komparativnih prednosti(od privrede do turizma)..Za Republiku Srpsku je to najbolja opcija,jer otvara prema svetu "istocni krak" RS(podrinje i istocnu Hercegovinu) sa svim potencijalima."Istocni krak" RS je mnogo manje razvijen od "severnog kraka",a i te kako ima strateski znacaj za R Srpsku(oslanja se na Srbiju)."Istocni krak" RS ima svoje neiskoristene i privredne i turisticke potencijale koje treba staviti u funkciju i zaustaviti praznjenje stanovnistva te regije.."Severni krak" RS je ekonomski mnogo jaci i ,perspektivno,vlastitim sredstvima RS(i Srbije) se moze izgraditi i taj autoput.Za "istocni krak"RS ovo je jedinstvena razvojna sansa..
dipl. agronom
Ide Zorka preko Romanije...!!! Samo da primeni iskustva sa pruge Samac-Sarajevo,u poglavlju do Pazove...!!!
Banja
Šta je to sa nama i putevima, pa gradimo kosmodrome. Putevi i čisti toaleti, te dve stvari i Srbija je prešla polaputa ka normalnoj državi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља