уторак, 12.12.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:30

Панчевци остају без „Беовоза”

Квалитетнија понуда превоза могућа уз договор Панчева и Београда, док у супротном новим редом вожње град на Тамишу губи приградски статус
Аутор: Олга Јанковићчетвртак, 07.12.2017. у 22:00
(Фото: О. Јанковић)

Панчево – Панчево је пре више од годину дана добило пружни колосек новог моста преко реке Тамиш којим се може и преко 100 километара на сат, али ће ових дана остати без железничких композиција које би требало да јуре новом пругом. Наиме, 10. децембра престаје саобраћање возова од станице Панчево Војловица, преко стајалишта Стрелиште ка Овчи, што је практично укидање последњег трага прстена који је некадашњи „Беовоз” правио око града, а којим Панчевци ка Београду путују преко две деценије. Разлог оваквог развоја догађаја из „Србијавоза” објашњавају чињеницом да возови на релацији Овча – Панчево Војловица – Овча нису обухваћени ОЈП коју утврђује Влада Републике Србије, због малих прихода којима се нису могли покрити трошкови покретања возова.

Тако ће новим редом вожње који ступа на снагу за неколико дана знатно бити смањен број полазака, па ће путницима који из Панчева желе да стигну до престонице бити на располагању, и то без преседања, пет пари возова из Вршца и два из Зрењанина.

 

„Мени је, право да вам кажем, свеједно у чији ћу воз да уђем, зрењанински или вршачки, важно је да пређем Дунав, али видим да су нешто проредили, а срамота је како овде седимо у леденој и прљавој чекаоници, ево ја више од сата”, говори један од три путника која су се затекла на главној железничкој станици у Панчеву.

Скоро ће 10 часова, ово троје је већ обавило куповину на панчевачкој робној пијаци „Аеродром”, па онако с ногу и уз једнодушну потврду да је страшно хладно, али и прљаво и запуштено да се седи и чека, додају да журе у Београд. Тако изгледа станица – стајалиште којим све ређе пролазе возови, а ни железничари нису баш били на мукама да преброје тек неколико десетина путника који су се у новембру возили на релацији Београд Дунав – Панчево Главна.

Већи број полазака возова, по речима надлежних, захтева додатна финансијска средства и учешће локалних управа у планирању и финансирању превоза путника железницом, док у овом случају заинтересоване локалне управе са подручја Јужнобанатског управног округа нису имале примедбе на понуђени ред вожње и нису показале интересовање за учешћем у финансирању превоза путника железницом.

Квалитетнија понуда превоза могла би се достићи постизањем договора града Панчева и града Београда, док у супротном, новим редом вожње и укидањем последњих трагова „Беовоза”, Панчево губи путнички приградски статус, који највише дотиче запослене, студенте и ученике из града на Тамишу.

Да ствари нису једноставне потврђује и пример аутобуског саобраћаја два града који такође запиње. Наиме, Панчево има потписан споразум са Београдом о изради студија изводљивости за повезивање два града аутобуском линијом 108 која своју последњу станицу има непосредно пред улаз у град, што је многима који путују из Београда сметало, јер су морали пешке око два километра и преко старог тамишког моста да би ушли у Панчево. Сва је прилика да и тај проблем неће бити лако решен, јер слово закона прописује да локалне самоуправе могу да се удружују ради обављања комуналне делатности, али не и када је реч о градском и приградском превозу, чиме се удружени проблеми са превозом путника с ове стране Дунава само настављају и постају сложенији.

 


Коментари4
74a1b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slavkone
U vreme sankcija i pruge koja nije bila remontovana vozili smo se iz Pančeva na svakih 45 minuta do Batajnice ili Resnika. Svaki pokušaj objašnjenja sadašnjeg stanja je neodrživ. Vlasti u Pančevu i BG imaju zajednički imenitelj - interes građana. Neka ga poštuju i eto rešenja.
Vlada
Putuj Evropo ,laku noc Pancevo !
Данило
Општинари Панчева праве велики проблем суграђанима који живе од Београда. Брига њих, не возе се возом нити аутобусом на радно место. Затежу, нешто глуме, би да су а нису, онда Бгд реагује као јачи према слабијем....испаштају Панчевци. То е исто као да Омољица или Баранда соли памет Панчеву.
Lokalac
"Snažno i uticajno"pančevačko rukovodstvo očigledno nije doraslo problematici.Grad u kojem se ostvarivalo preko 15% vovođanskog BDP doživeo je da zaostaje u svim oblastima a u ekonomiji da se stalno preti potencijalnim stečajevima u petro-hemijskoj oblasti .Potrebni su stručni timovi koji bi mogli pomoći sadašnjim lokalnim političarim,pored ostalog i oko Beovoza.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља