среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

За најтежих осам километара још пола године

Зоран Бабић, директор „Коридора Србије”, јуче није хтео да се изјашњава о томе због чега су он и председник Србије викали један на другог, рекавши да је Александар Вучић већ све објаснио
Аутор: Маријана Авакумовићуторак, 19.12.2017. у 08:45
Пробијање тунела Манајле (Фото Танјуг)

Рок за завршетак Коридора 10 још једном је одложен. Овог пута – за 2018. годину. То није први пут, али је вероватно последњи, будући да је већи део ауто-пута, који повезује Србију са Македонијом а и Бугарском, већ завршен.

Александар Вучић, председник Србије, обећао је пре два дана да ће Коридор 10 бити завршен наредне године.

Он очекује да ће радови на најкомпликованијој деоници кроз Грделичку клисуру бити завршени до јуна 2018. године.

Обилазећи за викенд деоницу у Грделичкој клисури, изразио је незадовољство што радови касне.

„Каснимо, нисам срећан и зато сам викао на (директора предузећа ’Путеви Србије’ Зорана) Бабића и он на мене, али радници заиста вредно раде и верујем да ће до краја маја, почетка јуна, бити завршено све, осим једне цеви кроз тунел ’Манајле’”, рекао је Вучић и додао да би друга цев кроз тунел требала да буде готова до новембра 2018. године.

Зоран Бабић, директор „Коридора Србије” јуче није хтео да говори о томе због чега су он и председник Србије викали један на другог рекавши да је Александар Вучић све објаснио.

Да Коридор 10 неће бити завршен до краја ове године, као што је планирано, наговестила је у марту Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

„Рок би могао бити продужен за обилазницу око Димитровграда и у Грделичкој клисури”, прогнозирала је она.

Део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре је велики технички изазов за изградњу, мада је више од 90 одсто деонице већ завршено.– На почетку ове грађевинске сезоне, и стручни надзор и банке кредитори, били су песимисти по питању асфалтирања у 2017, али се кроз интензивирање радова дошло у ситуацију да у овом моменту имамо асфалтираних 12,5 км ауто-пута – наводе у „Коридорима Србије”.

Мост Врла у Владичином Хану је најдужи мост на јужном краку Коридора 10. Измештена је траса регионалног пута као и међународна железничка пруга Београд–Ниш–Прешево. Пробијена је десна цев тунела „Манајле” 1. августа ове године чиме је пробијен и последњи  тунел на Коридору 10, наводе у „Коридорима Србије”.

– Одступање стварне геолошке средине од пројектима предвиђене, узроковало је велике допунске истражне геолошке радове и последично велике измене и прилагођавање пројектно-техничке документације – наводе у „Коридорима”.

До комплетирања јужног крака дели нас још осам километара, који су требали да буду финансирани из грчког Хеленик плана. Деоница од Српске куће до Левосоја пребачена је на буџетско финансирање и додељена домаћим фирмама да их заврше до краја 2016. године, али тај део ауто-пута још није завршен.

На источном краку је најпроблематичнија била обилазница око Димитровграда. Ова деоница дуга је 8,67 километара и већи део је пуштен у саобраћај половином септембра. Преостали радови, 750 метара леве траке и око 900 метара десне, код косине Градиње су у завршној фази, па мајстори ових дана изливају асфалт на последњем километру пута. То је једна од „најспоријих” деоница на српским коридорима, јер се осам километара пута гради седам година. „Алпина” је радове започела 14. априла 2010. године и обавезала се да их заврши за 720 дана, а 24. новембра исте године да ће две деонице од Пирота до Димитровграда саградити за 540 дана. Она је каснила правдајући се лошим пројектима и непредвиђеним радовима. Испоставила је и одштетни захтев, али је у међувремену банкротирала. Потом је посао додељен бугарском „Трејсу”, са којим је потом раскинут уговор. Ни грчки „Актор” није успео да заврши посао у року који је уговорио. Планирано је да се радови окончају 21. марта, али због финансијских проблема, са којима се суочила грчка компанија, чији рачуни су били у блокади годину и по дана, рок је поново пробијен.

Крајем ове или почетком следеће године, биће пуштена поддеонице Станичење – Пирот исток у дужини од 5,5 км. Други део ове поддеонице, кроз тунеле „Сопот” и „Сарлах” дужине 4,2 км, биће завршен у првој половини 2018. наводе у „Коридорима Србије”. Такође, убрзани су радови и на деоници Банцарево – Црвена Река која ће бити готова следеће године

Радови на завршетку Коридора 10 неколико пута су свечано почињали, у септембру 1997, у септембру 2000, па 2004., али је градња споро или никако одмицала.

Нова градитељска офанзива, коју је Милутин Мркоњић, тадашњи министар за инфраструктуру, најавио као „почетак завршетка” кренула је код Прешева 14. јула 2008, на готово истом месту где је 1997. године радове отворио тадашњи председник владе Мирко Марјановић. Мркоњић је обећао да ће сви радови бити окончани до 2011. године, нудећи оставку ако му не дозволе да ради и ако не испуни зацртано. Руке су му биле одрешене али уместо 300 километара, саграђено је 47,5 километара ауто-пута, а крај 2012. године, и почетак 2013. године, означен је као нови реалан рок за завршетак Коридора 10. Дмитар Ђуровић, директор „Коридора Србије”, обећао је 2013. године да ће Коридор 10 бити завршен најкасније до почетка 2016. године. Али, сваке године завршетак је одлаган због лоших пројеката, незавршене експропријације, неажурних извођача, накнадних радова...


Коментари5
99920
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

boban
Kakva drama! Pa ovoga nigde nema. Svajcarska, Austrija, Italija, Francuska izbuseni stotinama kilometara tunela na autopitevima, pa niko ne pravi takav show za ono sto se smatra rutinskom izgradnjom.
Goran
Otkad koridor 10 ide kroz Grdelicku Klisuru? Zar ne ide preko Ploca.
Dejan
Mala dopuna na prethodni komentar koji objašnjava trasu Koridora 10. Famozni "Koridor 11" ne postoji u planovima pan-evropskih koridora. Taj koridor je izmišljotina kabineta Velimira Ilića, dok je još bio ministar. Termin "Koridor 11" je poznat samo u okvirima Srbije. U javnosti to je pravac Temišvar - Beograd - Požega - Boljare - Podgorica - Bar. Razliku u praksi je lako prepoznati: evropske banke ne kreditiraju izgradnju izmišljenog "Koridora 11".
Препоручујем 6
Dejan
Glavni pravac Koridora 10 ide kroz Grdeličku klisuru. To je pravac: Salcburg - Ljubljana - Zagreb - Beograd - Niš - Skoplje - Solun. Koridor 10 ima i četiri sporedna kraka od kojih dva prolaze kroz Srbiju. To su krak B: Budimpešta - Novi Sad - Beograd, poznatiji u Srbiji kao sjeverni krak Koridora 10. Pored toga i krak C: Niš - Sofija, poznatiji u Srbiji kao istočni krak Koridora 10.
Препоручујем 14
СЕНОВИЋ
Хихихихихи, хехехехехе. Шојићи , бре. Бренд !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља