среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:37

Михајловић: Градња аутопута мира почиње следеће године

Направили смо 200 километара аутопутева и модернизовали више од 200 км пруга у протекле три године, каже Зорана Михајловић
среда, 20.12.2017. у 14:45
Фото Драган Јевремовић

Србија ће у 2018. почети да гради прву деоницу аутопут мира, од Ниша до Плочника у дужи од 36 км, а вредност посла је око 212 милиона евра, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Она је новинарима рекла да је то прелиминарна вредност пројекта на првој деоници аутопута мира Ниш-Приштина-Драч, која ће се финансирати са Европском инвестиционом банком и Европском банком за обнову и развој.

Михајловићева је подсетила да се пројектна документација финансира из европском Фонда за Западни Балкан.

„Не постоји пут који није важан за Србију. Овај пут значи повезивање са регионом. Србија нема море и зато су јој потребне луке”, навела је Михајловић.

Министарка је рекла да ће излазак на албанску луку значити сигуран раст за српску привреду.

„Почињемо три важна пројекта следеће године, аутопут мира, за који су обезбеђена и средства у буџету за наредну годину. Затим модернизација и електрифиација пружне обилазнице око Ниша и пруге Ниш - Димитровград, чија је вредност 250 милиона евра. Крајем јануара потпусујемо уговор са ЕИБ”, навела је Михајловић.

Додала је да је ове године већ рађена експропријација земљишта.

Трећи важан пројекат у 2018. је потписивање комерцијалног уговора за пругу од Новог Сада до Суботице, у оквиру изградње брзе пруге Београд - Будимпешта.

Михајловић је рекла да је важно и доношење Закона о катастру и реорганизација катастра, како би на Дуинг бизнис листи Светске банке се Србија у тој области померила са 62. места у првих 20 земаља у наредних годину дана.

„То су четири стратешка правца куда иде Министарство грађевинарства у 2018”, навела је Михајловић. (Танјуг)

 

Михајловић: Направили смо 200 км аутопутева и модернизовали 200 км пруга

Потпредседница владе и министарка грађевинарства поручила је данас поводом обележавања три године рада тог министарства да ће и у 2018. тај ресор наставити да прави резултате за грађане и „производи” добре вести, пошто је у претходне три године направљено близу 200 км нових аутопутева и модернизовано више од 200 км пруга.

Такође, Србија је постала 10. на свету по издавању грађевинских дозвола на Дуинг бизнис листи Светске банке, нагласила је Михајловић на свечаности у Југословенској кинотеци.

„Треба да будемо први, 150 земља смо победили у ове прве три године, потрудићемо се да будемо међу првих пет у издавању грађевинских дозвола”.

Она је подсетила да је Србија била на 186. месту када је реч о изградњу грађевинских дозвола , док се сада налази на 10. месту.

„Није довољна једна година да би се видели резултати у инфраструктури, зато смо данас, после три године сумирали све што смо урадили”, рекла је министарка. Како је саопштено, Србија је добила и око 50 нових возова, а Београд је постао и седиште Транспортне заједнице у региону.

Михајловић је подсетила да је спроведена реформа српских железница и навела да се сада реализују железнички пројекти вредни чак шест милијарди евра.

Према њеним речима, затворено је и око 1.100 км пруга које се не користе.

Она је нагласила, када је реч о аутопутевима да се на деоници Коридора 10 од Пирота до Димитровграда налази део који је пројектован да буде писта за принудно слетање авиона.

„Тако да су нови аутопутеви не само као писте, већ су и пројектовани да буду писте”.

Михајловић је рекла да је за Србију веома важно да се повезује са регионом, јер „јак регион значи и јака Србија”.

Како је рекла, радници су доста допринели успеху у претходне три године, али би директори морали да буду мало вреднији.

„Нисмо саморекламери већ смо вредни хоћемо да идемо напред”, поручила је Михајловић, која је на крају обраћања поводом обележавања Међународног дана солидарности потписала донорску картицу.

Рекла је да сви треба да да будемо друштвено договорни, да мислимо једни на друге и позвала људе из свог тима да, такође, потпишу донорску картицу.

Она је свима пожелела успешну 2018. годину уз жељу да буду још бољи према својој породици и другима, као и да бројимо још много километара и лепих вести. Извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић је рекла да се тај ресор препознаје као један од најагилнијих у Влади Србије и подсетила да су кључне реформе министарства остварене уз подршку НАЛЕД-а.

Она је нагласила да је једна од најзначајнијих реформи спроведена у области издавања грађевинских дозвола односно увођењем електронских дозвола, као и да су многе друге ствари Михајловићку квалификовали за реформатора године и деценије.

Јовановић је нагласила да је сада у Србији потребно мање од 10 дана за издавање електронских грађевинских дозвола, као и да је у тој области Србија напредовала са 186. места на 10. место.

Председница Савета страних инвеститора Јана Михајлова је честитала Михајловићки на оствареним резултатима у претходне три године и изразила очекивање да ће то министарство исто тако брзо наставити да мења ствари на боље.

Она је подсетила да је Савет страних инвеститора ФИЦ у Белој књизи, која је представљена у новембру, регистровао велики напредак у области грађевинарства. Михајлова је рекла да се мора у Србији више пажње посветити владавини права,као и примени закона.

Истакла је да без развоја инфраструктуре нема инвеститора, што је први услов за добар бизнис, нити развоја економије.

Михајлова је нагласила да је веома важно то што Србија развија путне коридоре, аеродрома Никола Тесла, железницу, а посебно пругу Београд - Будимпешта и друго. „Мислимо да је важно да се настави истом брзином, визијом и ентузијамом”, поручила је Михајлова, додајући да ће тако Србија постати атрактивније место које ће допирнети бољем животу грађана. (Танјуг)


Коментари10
8c896
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Petar. Stanimirovic
Što pre treba da stignemo u Drač. Onda će i oni iz Drača brzo stići kod nas.
Karlo Polak
Железнице остале без великог дела радника, шинских возила и пруга. Отимачина железничких коридора градског, републичког и међународног коридора кроз центре градова са железничким станицама ради земљишта за приватне инвестиције, чиме Београд и Ниш губе статус регионалних центара. Преусмерење теретног превоза и опасних материја са 20км раздаљине Београд - Панчево на у теорији обилазак 200 километара, а у пракси на хиљаде камиона цистерни што је и неекономичније и небезбедније. Укидање приградских возова Београд-Панчево Војловица, и то након градње другог колосека! Градња аутопутева тамо где нема ни пола саобраћаја који би правдао градњу, док основна путна мрежа регионалних и локалних путева у никад горем стању. Ратурање оно мало железничке индустрије и железничких института, а наводно се иде на 200 на сат.
Petar. Stanimirovic
Ili smo poludeli,ili je kratka pamet naš usud.Pa mi smo tako već jednom,u nedavnoj istoriji,sa srcem na dlanu,demontirali naše fabrike /do poslednjeg šrafa / i selili ih u Albaniju. Gradili smo prugu Drač- Elbasan /valjda su to bili počeci Bratstva i jedinstva/, a onda su je Albanci digli u vazduh. Bilo je i žrtava. Neki su se vratili u sanducima.Posle im je došlo na red veliko prijateljstvo sa SSSR. Ko je u ovoj priči više bez karaktera? Da li onaj koji takve pokušaje prima,ili onaj, ,koji ih uporno nudi ?Da li je moguće da nas i danas na takve odnose neko tera, a mi to prihvatamo.Moramo pamtiti jednu ,istorijsku istinu : Što je ratom uzeto,može se samo ratom vratiti !Ostavite nas na miru sa vašim bajkama o maslinovoj grančici !
Dejan
Pa to je sve lepo samo sto nije napravljena pruga od Vranjske Banje do Hana? I sto imamo najgori put?
Borko
@Maja Medić, Da upravu si! Majo,Braćo Srbi, izgdranja ovog puta je prosto PARADOKS!!!!! Šta će tim auto putem morati hitno i brzo da pređe jednog dana???? pizdrav za Maju

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља