среда, 18.07.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:19

Погребне услуге за животиње – посао будућности

Марија, Душан, Невена, Бранислав и Сава победили су на такмичењу „Пословни изазов” представљајући пројекат фирме која би организовала последњи испраћај кућних љубимаца
Аутор: Ана Вуковићсреда, 20.12.2017. у 18:18
(Фото Пиксабеј)

Гробље за животиње, деценијска жеља београдских власника кућних љубимаца, према најавама надлежних требало би да буде изграђено следеће године. Неформална и нелегална гробља за куце и маце, попут оног у Миљаковачкој шуми, коначно ће отићи у прошлост, а човекови најбољи пријатељи добиће право на достојанствену сахрану. Да је тренутна ситуација тешка власницима животиња, а да је смрт, па и животињска, увек била уносан посао, препознао је и петочлани тим ученика који је на регионалном такмичењу у предузетничким вештинама „Пословни изазов” однео победу пројектом погребних услуга за кућне љубимце.

Оваква фирма би, када би средњошколци имали довољно новца да је заиста отворе, разрешила велике проблеме са којима се суочавају љубитељи животиња. И када гробље буде отворено, њима би посао процветао јер би их ожалошћени клијенти ангажовали на организацији сахрана и на свим оним пословима који се морају завршити пре последњег испраћаја љубимца.

Марија, Душан, Невена, Бранислав и Сава, ученици Зуботехничке школе у Београду, Петнаесте гимназије, Пете економске школе, Четврте гимназије и Економско-трговинске и машинске школе у Кучеву, први пут су се срели на овом такмичењу. Али, то што се међусобно нису познавали није им сметало, па су већ за неколико сати осмислили најуспешнији бизнис план.

– Идеја фирме „И љубимци иду у рај” је пружање услуга власницима кућних љубимаца којима бисмо понудили различите пакете. Имали бисмо основну опцију која покрива само ковчег, споменик и место за сахрану и кошта 50 евра, али и „премијум пакет” од 500 евра у који су урачунати превоз од куће, већи споменик и бољи ковчег – каже Душан Ристић, ученик трећег разреда Пете економске школе.

Он и његови нови другари прорачунали су да би им за старт требало око три милиона динара које би набавили из дугорочног кредита, али да би уложени новац повратили већ за годину дана пошто би месечно зарађивали око 300.000 динара.

Чланови три првопласирана тима обезбедили су себи место у националном финалу које ће бити одржано у фебруару, а победници овог такмичења имаће прилику да се са вршњацима из Хрватске, Босне и Херцеговине и Црне Горе у априлу, у Сарајеву, надмећу у оквиру „Пословног изазова западног Балкана”.

Такмичење је покренуто пре девет година са намером да подстакне средњошколце да своје вештине употребе на иновативан начин како би унапредили предузетнички дух и повећали своје шансе за запошљавање.

– Циљ је да се ученицима пружи интензивно једнодневно искуство које им омогућава да искористе свој потенцијале, науче како да се ради у тиму са непознатим људима и сами развију свој презентацијске вештине док истовремено састављају реалан бизнис план – појаснио је Немања Главинић из организације „Достигнућа младих у Србији” која такмичење реализује уз подршку Министарства омладине и спорта, Америчке агенције за међународни развој УСАИД и Уникредит банке.
 


Коментари6
34624
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jeremija
Nikada kraja. Inače, pristalica sam kremiranja ljudskog leša, i država bi to morala podržati finansiranjem besplatne usluge. Nevjerovatno je širenje grobišta koje nema smisla. A ovo sa kućnim ljubimcima, ne mogu prihvatiti. Mogu shvatiti ljubav prema kućnom ljubimcu, ali groblja za njih? Ne kažem da sam u pravu, ali eto. Izvinjavam se ako sam nekog povrijedio. Već druga generacija ne vodi nikakvu brigu o grobovima svojih predaka, pa je ovo apsurd. Treba propagirati kremaciju, a SPC da se urazumi i prilagodi vremenu. Ako RKT svećenici ispraćaju pokojnika na kremaciju, zašto to ne rade i sveštenici SPC? Da li nas guraju u katoličanstvo svojim tvrdim dogmatskim tumačenjem ovog čina?
Srba, Velika Britanija
@Jeremija - Britanci za Tonija Blera kazu da bi rodjenu babu prodao fabrici lepka. Jeste li i Vi od te sorte? Sta mislite da Vas neko pozove da se urazumite I prilagodite vremenu I da uradite nesto sto je za Vas uvredljivo? Kremacija nikako! Ogromna kolicina ljudi se moze sahraniti na vrlo vrlo malom prostory.
Препоручујем 2
Марко
У реду је да се граде гробља за кућне љубимце и такву идеју и иницијативу у том смеру у потпуности подржавам. Али начин на који се о томе у овом случају размишља и говори ми је поразан. Тако млади људи са идејом да се породицама којима је угинуо кућни љубимац нуде некакви "пакети", као да је реч о уговору за коришћење мобилног телефона или нечему сличном. Учите, молим вас, своју децу да о овако личним и осетљивим стварима не размишљају и не причају користећи комерцијално пословну терминологију. Ако томе не посветимо пажњу приликом њиховог васпитавања, појешће нам душу овај неолиберални сензибилитет.
Марко
@Ivan M. Е, поштовани Иване. Погребне услуге, како када су у питању људи, тако и код животиња, јесу посао. Такође, сама идеја да се изгради гробље за кућне љубимце је, као што сам и рекао, одлична. Али сам приступ у комуникацији са људима у овој врсти посла не би требало да буде по шаблону послова где се продаје нека роба или телекомуникационе услуге. Зато би та комуникација са људима који су заинтересовани за овакву врсту услуге и терминологија која се том приликом користи требало да буду прилагођене врсти посла. То су људи који су остали без свог кућног љубимца, а кога су многи осећали као члана своје породице. Тако се тим људима уместо неких „пакета" може понудити нпр. „могућност“ превоза, или таква и таква „услуга“ и сл, „што би коштало толико и толико". Дакле, није проблем у основној пословној идеји, која је одлична, већ у томе да се те услуге представе са адекватном дозом осећаја и емпатије људима који су изгубили свог љубимца. То је и људски чин, а и с пословне стране паметно.
Препоручујем 4
Ivan M.
Ja se nadam da vi jeste upoznati sa tim da se sve usluge ovako imenuju kada je u pitanju posao. Ovi mladi ljudi imaju sjajnu ideju koja bi bila korisna a vi samo kukate jer se prema pokojniku odnose prema poslu, što i jeste.
Препоручујем 0
Поглед са Ртња
У Сокобањи,у насељу "Чука",већ деценијама постоји гробље за кућне љубимце на коме мештани сахрањују псе,мачке и друге животиње,а неки од њих постављају и спомен обележја.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља