среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:01

Иванов подржава изградњу канала Дунав-Морава-Вардар

уторак, 26.12.2017. у 19:37
Ђорђе Иванов (Фото Н. Неговановић)

СКОПЉЕ – Македонски председник Ђорђе Иванов поздравио је данас конструктивност у погледу мера за изградњу поверења са Србијом и истовремено позвао на обогаћивање тих односа новим садржајем.

„Нема боље мере изградње поверења у региону од изградње Балканског канала Дунав-Морава-Вардар. Тај канал ће заувек променити наш регион и побољшати живот наших грађана. Подржавам ту идеју и већ сам о томе разговарао са српским председником (Александром Вучићем) и грчким премијером (Алексисом Ципрасом)”, рекао је Иванов.

Према његовим речима, он је већ позвао владу у Скопљу да оснује тим експерата и да почне да ради са српским и грчким званичницима на реализацији тог пројекта.

Иванов је рекао да Македонија још чека доказе од званичног Београда о, како је рекао, наводним офанзивним акцијама обавештајних служби против српских дипломата.

„У нашим односима са Србијом имали смо превару обавештајних служби”, рекао је он подносећи годишњи извештај посланицима у Собрању, преноси МИА.

Са друге стране, косовска влада је одлучила да додели финансијску помоћ актерима ангажованим за насилна и терористичка дела у Гошињу и Куманову, рекао је Иванов и запитао се да ли је то можда начин на који косовска влада жели да изрази захвалност за прихват више од 350.000 избеглица са Косова 1999. године или признавање независности Косова.

„Лидери региона морају да науче лекцију из свега овога. Неопходно је пазити на сваку изговорену реч, избегавати оштру реторику посебно у предстојећем периоду, када многе земље у региону улазе у нови изборни циклус. Популистичка гледишта могу узроковати политички земљотрес у целим региону”, рекао је Иванов.

Он је оценио и да живимо у времену лажних медијских реалности, као и да у Македонији постоји рат коришћењем лажних вести, где су интернет и емитовање порука намењених одређеној публици нови инструмент који се користи за обликовање јавног мишљења и утицаја на изборне резултате.

„Лажне вести, гласине и планирано цурење информација разједа наше институције, У последње три године, више од 30 одсто идентитета наших обавештајних агената је откривено, што је изазвало штетне последице у смислу неуспелих послова у земљи и иностранству, угрожавања живота и уништавања агенцијске мреже за прикупљање података”, рекао је Иванов. (Танјуг)


Коментари16
c56be
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pope Darko
Ideja stara 1oo gidina, nije losa, u pitanju su ogromne pare i pitanje, dali investicija bice rentabilna, a ne kao pruga Beograd-Bar "korpa bez dna". Pre izgradnju kanala, treba kao prioritet, poboljsati pratece objekte kroz koridor 10 (izgradnju WCa,kioska,kafebarova,motela) dabi putnici mogli da se zaustave bar par sati, a ne da "profuraju" za Grcku. Za sada trebalo bi izgraditi zeleznicu duplog koloseka da se moze skratiti putovanje, i umesto dva dana putovanja Beograd-Solun da bude 5-6 sati.
Marko
Пројекат генерално јесте добар у смислу повезивања које би и Србији и Македонији и Грчкој донело бољи и несметанији проток робе и добара, али поставља се питање да ли је канал Дунав-Морава-Вардар технички изводљив, посебно узимајући у обзир пловност Вардара ? Морава је у доста повољнијем положају, али исто знамо да суше током лета (а оне ће у будућности нажалост бити све израженије) доносе низак водостај Великој и Западној Морави. Градити пројекат вредан милијарде евра колико би сигурно све ово коштало, а не размислити добро колику ће тачно корист све то донети, по мени није паметна солуција. По мом мишљењу, боље је ојачати путну и железичку инфраструктуру у правцу Србија-Македонија-Грчка, а не баш тако издашно водено благо које поседује Морава искористити за наводњавање огромног пољопривредног потенцијала у Поморављу које би нам доносило милијарде евра на годишњем нивоу. На исти начин Македонија треба да искористи Вардар.
Aleksandar Mihailović
Ovo je jako ozbiljan projekat koji bi kada bude u funkciji doprineo da čitav region bude jedna od najatraktivnijih turističkih i ekonomskih destinacija na svetu. Čitava maršruta bi morala biti pokrivena posebnim turističkim tačkama koje će oslikavati krajeve i njihovu privredu, kulturu i običaje i sigurno je da bi na tom kanalu i duž njega našlo posao bar 200.000 ljudi, sa onima koji će da proizvode za sve još toliko. Svi oblici turizma bi imali svoje mesto na ovoj trasi, a obale bi bile ogledalo država kroz koje kanal prolazi. Ipak, za ovo treba imati mnogo para, a dok ne racionalizujemo državu i ne sprečimo odlivanje i krađe od milijarde evra mesečno, te još toliko zbog poplava, požara, suša i grada, zaduživanja bi bila pogubna. Prvo rešiti navedena pitanja, počev od pravosuđa, pa napaviti projekte za obe obale na čitavoj trasi, ponuditi dijaspori da tu ulaže, a za ono što ne bude pokriveno dati koncesije ili angažovati strane investitore. Strateški su to Rusija, Kina, Turska.
Stari Znanac
Molim vas prestanite s ovom negatovnom propagandom. Projekat kanala je izvrstan i cenzurisanje pozitivnih misljenja samo govori o vama u "Politici".
Padja
Pametnije I daleko jevtinije bi bilo da see ova dijagonala poveze brzom zeleznicom I 2 ili 3 koloseka obnovljene teretne zeleznice...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља