уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39
ИСХРАНА

Дијета у време празника

Особе које строго воде рачуна о исхрани не би смеле ни да погледају класилни „новогодишњи мени“: печење, сарма, роштиљ...
петак, 29.12.2017. у 15:00
Изазови вребају са празничне трпезе (Фото Пиксабеј)

Сваки подухват има своја искушења, па тако и дијета. Особама на дијетама свака промена је добра уколико позитивно утиче на циљ који је пред њом. А шта ако ипак утиче негативно? Вероватно се питате шта особа која је пре извесног времена почела да се храни на посебан, дијетални начин и са дијеталним намирницама може да очекује када се нађе очи у очи са обиљем висококалоричне хране, дакле у ово време славља и празника.

Највећи део кућног буџета сваке породице свакодневно одлази на храну, па вероватно зато и волимо да се почастимо и за празнике. Ово важи и за особе на дијетама. Уколико ипак мало „згреше” последице неће бити значајне по наставак дијете и остваривање зацртаног циља, међутим, ако „заређају”, наставак дијете и остварење циља може бити доведено у питање.

Без обзира на то колико дијета сам написала, увек се изненадим колико је нечија мотивација битна ставка у држању дијете. Где ћете бољег времена за преиспитивање себе од краја године када свако од нас доноси нове планове. Особа која је мотивисана може много да постигне, чак и када јој се испрече неки реметилачки фактори, попут празничне гозбе. То је живот: оно што нам се дешава док правимо планове за будућност. Мотивишите се и прилагодите ситуацији.

Када једемо, колико једемо, шта једемо, како једемо, где једемо… сви наведени фактори имају своје узроке и могуће последице. Узроци су често видљиви, на пример место и време, стрес, друштво, популарност, материјална ситуација, оптерећеност послом или учењем и безброј других. Наравно и празници су један од њих. Последице нису толико бројне, а могу бити јасно видљиве: гојазност или са друге стране неухрањеност, болест.

Правовременост је основа здраве исхране, дакле, одредите када ћете у току дана јести ваш јеловник и тога се придржавате. Мање осцилација у времену обедовања значи и мањи ризик од горе наведених последица.

Умереност у исхрани је врлина, баш као и у животу уопште. Права мера количина унете хране је од великог значаја по последице. Празници су време обиља хране, а то имплицира преједање, дакле претеривање. Не навикавајте се на претеривање и на добром сте путу.

Здраве намирнице и здрава припрема су срж добре дијете. Што се пре одрекнете онога што не потпада у ову групу, боље по вас. У току празника ове здраве намирнице су у мањини. Нажалост.

Ако једете дијеталну храну полако, са уживањем, ви у ствари развијате афинитет према таквој храни. Исто као што сте некада радили са слаткишима или са храном коју сада волите.

Јасно је да што мање фактора у току празника прекршите, боље ћете проћи.

Љубав према храни је искрена љубав. То најбоље знају особе са вишком килограма. Дијета, са друге стране, не мора бити одрицање од укусне хране, већ само од оне која је калорична, масна, слана и слатка. То, нажалост, значи да оне особе које строго воде рачуна о исхрани не смеју ни да погледају класични „празнични мени”: печење, сарма, гибаница, роштиљ, руска салата, гомила колача и торте са све соковима и алкохолом…

Јасна Вујичић, нутрициониста
www
.nadijeti.com


Коментари0
9a412
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља