недеља, 21.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53

Раскид уговора са оператером кошта

Када клијент закључи уговор на две године, а жели да га раскине после два месеца, оператер захтева да плати и преосталих 18 месеци иако му услугу није испоручио, тврде у „Ефективи”
Аутор: Ј. Антељ, И. Албуновићсреда, 03.01.2018. у 09:11

Потрошачка организација „Ефектива” упозорила је да би у наредној години надлежни требало озбиљније да се позабаве уговорима које оператери мобилне телефоније закључују са клијентима. Највећи број жалби овој организацији у 2017. години односило се управо на ове услуге због чега је „Ефектива” издвојила неколико најчешћих примера кршења прописа приликом уговарања ових услуга.

Као пример наводе случај када потрошач који је закључио уговор на две године, због неодговарајућег квалитета услуге жели да га раскине после шест месеци. Оператер, међутим, по раскиду уговора тражи, под претњом принудне наплате, да му потрошач плати за преосталих 18 месеци – као да уговор никада није раскинут и као да се услуга и даље пружа. То јест, очекује да добије од потрошача све оно што би добио да је уговор остао на снази.

– Применом забрањене уговорне казне за новчана потраживања по Закону о облигационим односима, оператер покушава да ризик свога пословања сведе на нулу, то јест да увек буде на добитку, чак и онда кад никакву услугу не пружа. Оваквим понашањем он крши и начело сразмере уговорних давања из истог закона – каже за Потрошач Дејан Гавриловић, председник овог удружења.

Он тврди да се обмана потрошача огледа и томе што се постављају минимални рокови у којима се услуга мора користити код једног оператера (рецимо три месеца) да би потрошач остварио право пребацивања броја код другог оператера. Наведени рок, каже, не постоји ни у Закону о заштити потрошача нити у Закону о електронским комуникацијама.

Можда и најчешћи разлог због чега су се грађани обраћали овој потрошачкој организацији је што оператери углавном не испостављају информације о реалном стању потрошње минута, порука и интернета.

– Корисници немају увид у реално тренутно стање потрошње, па се тако доводе у неку врсту заблуде. Када добију информацију о потрошњи, грађани рачунају на преостали број минута или порука, а заправо је то стање од претходног дана, те се додатним телефонирањем или коришћењем интернета премашује плаћени пакет, што се додатно тарифира – објашњава наш саговорник. Рецимо, провером стања потрошач је утврдио да му је до краја истека пакета преостало још пет минута. Коришћењем тих 5 минута, за које верује да су стварни остатак пакета, он заправо премашује лимит, јер је добио очитано стање са одређеним кашњењем, каже Гавриловић. Потрошаче занима и то да ли је заокруживање позива на 60 секунди правично. И у овом сектору, потрошачи ће за минут и једну секунду разговора платити два минута, што је иначе пракса и приликом наплате других услуга као што је паркинг, коришћење простора у дечијим играоницама итд.

Потрошачу се наплаћује услуга коју он није користио, а Закон о заштити потрошача прописује управо супротно – плаћање рачуна у складу са утрошеним.


Коментари9
dca0f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар Ј акшић
Чудимо се што су нам фасаде неуређене,а наплаћује се порез и на куће старе преко сто година.Ако случајно заостанете у исплати пореза камата иде педесет посто на главницу дуга.Никакви трошкови одржавања кућа се не уважавају да би се евентуално умањио износ пореза за износ суме утрошене у одржавање старијих грађевинских објеката.Стање је горе него за време апсолутисте Књаза Милоша Обреновића.Нешто се мора предузети против Томе Вучића Маришића.
Ivan
Prevaranti. Uzeo sam sledeći paket - TV, internet i telefon. Šest meseci mi televizor nije radio kako treba, tj. slika je štucala non-stop. Provajder je naveo da paket sadrži 20Mbit internet + 6Mbit za TV. U realnosti je 20Mbit Internet - 6Mbit TV (minus 6Mbit za svaki dodatni TV). Još mi je internet radio na 4Mbit, a slika na TV-u se sa vremena na vreme zamrzne. Tehnička podrška je totalno beskorisna. Čeka se 2 sata na odgovor operatera a onda te preusmeravaju sa jednog operatera na drugog. I onda tehnička služba dođe posle nedelju dana. Ugovor nikako nije mogao da se raskine bez obzira što sam pisao žalbe i zahteve za raskid ugovora. Kada je istekao ugovor, oni su još uvek slali račune iako sam vratio opremu i predao svu potrebnu dokumentaciju. Jedva sam izašao na kraj sa njima i više u moju kuću neće da ulaze. Nikad. Usluge koje pružaju su više nego jadne. Televizor ne gledam već par godina, jer je npr. nemoguće pogledati film gde na svakih 10 minuta puštaju reklame od 20 minuta
Милан
То је, на жалост, доказ да држава не ради свој посао. Штету ће платити сви грађани Србије из буџета, пре или касније.
Djuka A.
Potroščka organizacija „Ефектива”, kao i sve ostale organizacije za zaštitu potrošača morali su, a još više moraju u budućnosti da se pozabave ovakvim anomalijama i postojanjem zaista nehumanih regulativa, propisa, a ponajviše zakonima koji sve ovo omogućavaju. Nije, nažalost, samo problem u ovome o čemu je ovde reč, već je spektar kreatora klasične pljačke mnogo širi. Oni su se toliko izveštili u pronalaženju modela, načina, rupa u propisima, igrom reči, sakrivanjem bitne suštine u tekstovima sa sitnim slovima i na druge vrlo jedostavne načine matiraju svoje konzumente. Posebno su na udaru slabo obrazovane i starije osobe koje su, po pravilu, njihove mušterije i žrtve. Ako se jednom zajedničkom i sveobuhvatnom akcijom ne stane na put ovoj vrsti mafije nije daleko dan kada će nam i kožu guliti a da nećemo moći da im se odupremo. Razmislite o ovome.
Svetlana
Ефектива да се избори,смешно... Тај Гавриловић је преварио кога год је стигао,не зна се да ли више узима из буџета или од наивних људи!
Препоручујем 7
Čika-Dragan
Sasvim ste u pravu! To je posledica besomučne trke za zaradoma. U tim poslovima su se formirali novi menadžeri od kojih su neki nasledili šibicarske gene od svojih predaka. Jer kako se drugačije može objasniti upozorenje mobilnog operatera pripejd korisniku da će, ukoliko ne obnovi uplatu, preostali iznos prethodne pretplate "biti brisan".
Препоручујем 29
mika
pljacka , jadni nas narod

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља