понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:24

Рекордна продаја електричних и хибридних возила у Норвешкој

Електрична и хибридна возила, у којима се комбинују електрични и бензински или дизелски мотори, имали су удео од 52 посто у продаји нових аутомобила у 2017. години
среда, 03.01.2018. у 16:11

Осло  - Електрични и хибридни аутомобили чинили су више од половине нових регистрованих аутомобила у Норвешкој у 2017. години, показали су објављени подаци. Том рекорду су допринеле велике субвенције за куповину таквих возила, преноси агенција Ројтерс.

Потпуно електрична као и хибридна возила, у којима се комбинују електрични и бензински или дизелски мотори, имали су удео од 52 посто у продаји нових аутомобила у 2017. години.

Тај проценат је у Норвешкој у 2016. години износио 40 одсто, саопштио је Норвешки савез за путеве (ОФВ). „Нико други није ни близу. Први пут имамо ситуацију да је удео тржишта на фосилна горива испод 50 одсто”, рекао је шеф Савеза Оејвинд Солберг Торсен.

Норвешка је изузела електричне аутомобиле из многих пореских категорија, а њихови власници често добијају бесплатан паркинг или пуњење батерија. Скоро целокупну електричну енергију Норвешка добија из хидроелектрана.

Међународна агенција за енергију (ИЕА) саопштила је прошле године да је Норвешка значајно испред осталих земаља, попут Холандије, Шведске, Кине, Француске и Британије, када је реч о продаји електричних аутомобила. (Танјуг)


Коментари6
2e4dd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pavle Petrovic
Malo me cudi da su el. vozila tako uspesna u jednoj relativno hladnoj zemlji kao sto je Norveska, zato sto grejanje isisava bateriju, a to nije jos najbolje reseno kod vecine el. automobila, tj., bitno se smanjuje predjena daljina na jedno punjenje baterije. Da dodam jos i da su tamo dnevna svetla obavezna, osim toga to je planinska zemlja, sve to skracuje domet izmedju punjenja.
Lazar
Moram da pohvalim profesionalnost Politike i da kažem da je to jedan od razloga zašto je čitam. B92 je napisao sličnu verziju članka bez pravog izvora, napisanog svojim rečima i pun neistina i grešaka. To govorim jer znam, pošto živim u Norveskoj i imam električni automobil. Kada sam pokusao da, na pristojan način, napomenem te greške u komentaru, komentar nije objavljen. Čovek bi pomislio da se podrazumeva od medija da budu profesionalni, ali u Srbiji su retki.
Milosav Popadic
U naftom bogatoj Norveškoj, prodaja Tesla automobila – na leketrični pogon – je u decembru 2017 obara sve rekorde: Norveška je ukinula porez na kupovinu Tesla automobila, a i dalje pumpa naftu punom parom i prodaje naftine derivate širom svijeta Da zagađuju vazduh, vodu i zemlju u drugim zemljama. Norvešku će u međuvremenu Tesla automobili štititi od zagađivanja.
Ljupco Andreev
Dio poreza ide za "zelene tehnologije", kako bi izgledale jeftinije i pristupacnije, a i hibridi nisu elektricna vozila, jer vise su i oni na petrol ili dizel. Vrlo malo je angazovan elektro motor. Bitno da "zelena mafija" ubere pare od poreznike
Branko Scandinavia
Nedavno sam kupio el.Golf (2.geneacije) i platio ga nesto preko 30.000 e. Inace je najprodavaniji automobil u Norveskoj u 2016. NAPOMINJEM:i da sam imao novca kad sam ziveo u Srbiji ne bih ga nikada kupio da mi Grcic iz pecenjare zajedno sa MMF odredjuje cenu struje.Racun za struju mi je porastao za 18 evra i vozim se oko 800-900 km mesecno , pa je sada oko 65 evra.
Aleksandar
Za toliko ti automobil nije ni potreban
Препоручујем 4

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља