субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:35

Вучић: Концесија за аеродром је велики посао за Србију

Србија успела да добије много више новца од Хрватске за загребачки аеродром, земље која је чланица ЕУ, додајући да је то и одличан сигнал за инвеститоре који долазе у нашу земљу, каже председник Србије
субота, 06.01.2018. у 15:46
Премијерка Србије Ана Брнабић и председник Србије Александар Вучић (фото Бета - Емил Ваш)

Председник Србије Александар Вучић оценио је данас да је договором о концесији за београдски аеродром Никола Тесла остварен огроман успех, јер је Србија успела да добије много више новца од Хрватске за загребачки аеродром, земље која је чланица ЕУ, додајући да је то и одличан сигнал за инвеститоре који долазе у нашу земљу.

Вучић је честитао премијерки Ани Брнабић и Влади на на концесији, подсетивши да је посао започет када је он био премијер, али је кључан део посла, како је казао, направила ова влада.

Рекао је да ће укупна добит од концесије бити 1,468 милијарди евра, те да људи можда не разумеју колико је Србија напредовала и колико је другачија и боља него пре 4 до 5 година.

„Када смо почели да размишљали да дамо концесију на 25 година, пре четири године, рекли су нам стручњаци да можемо да добијемо максималних 40 до 50 милиона долара, односно евра. Ја сам говорио више пута да очекујем између 300 и 350 милиона евра, затим 350 и 400 милиона евра, када сам схватио да српска економија расте, а и број путника расте. Онда сам казао да можемо да добијемо 450 милиона евра, када сам знао резултат необавезујућих понуда. Сачекали смо да добијемо 501 милион евра”, објаснио је он.

Вучић је указао да ће влада добити 417 милиона евра прихода за буџет, а 84 милиона евра добијају грађани Србије - мали акционари.

Да нисмо направили компанију Ер Србија, не бисмо могли да добијемо више од 50 милиона евра за концесију за „Николу Теслу”, истакао је председник Вучић.

„Сада бих питао све стручњаке који су нас критиковали да ли су сада разумели шта значе визија, озбиљност и одговорност. Питао бих и оне који су преко новина тврдили да ћемо да продамо. Они нису полуписмени, већ неписмени или злонамерни”, поручио је председник.

Казао је да је укупна вредност концесије 1,468 милијарди евра и да је тендерска процедура трајала годину дана, била отворен, транспарентна и јавна.

Према његовим речима ниво инвестиција, концесионим уговором је 732 милиона евра, а од концесијске таксе држава ће добијати још значајних средстава.

„Нисмо први аеродром који је у нашем региону ушао у коценсију. Имали смо проблем са растом аеродрома у Софији и Загребу. Београд је паметно поступио и зато успео да добије значајно више од Загреба, који је за концесију добио 865 милиона евра укупно”, нагласио је Вучић.

Он је истакао да је укупна вредност нашег уговора за више од 50 одсто већа од оног који је Загреб остварио, што је огроман успех за Србију која није чланица ЕУ. Такође је казао да је веома важно да се концесионар потписаном намером обавезао да неће отпуштати запослене на аеродрому.

Исто тако пренео је да аеродромске таксе, на основу уговорне обавезе, у наредне три године неће бити повећаване.

Указао је да долази једна од најважнијих и најзначајнијих компанија, из једне од најснажнијих земаља ЕУ, која ће обезбедити да достигнемо 15 милиона путника, а већ 2024. имаћемо 7,9 милиона путника, и 2030. десет милиона.

„То говори о стравично великом и изванредном расту београдског аеродрома и расту српске економије који се очекује”, нагласио је он.

„Слушао сам неке који говоре, а боље би било да не говоре ништа, који кажу - 'зашто ми не убиремо профит'. Убиремо. А кад сте ви владали Србијом, профит нам је био 130.000 евра на годишњем нивоу. Значи, да смо их слушали и да су опстали на власти, било би нам потребно цело једно ледено доба да вратимо те паре, дакле 10.000 до 11.000 година да само вратимо овај 501 милион, да не причамо о целом уговору”, рекао је Вучић.

Он је истакао да ћемо ових година имати реалних око 24-25 милиона евра профита.

„Ако израчунате, ми то враћамо за 20 година, а добијамо новац одмах, да не причам о инвестицији, о концесионој такси, која ће да буде неколико стотина и хиљада пута већа него што је био свеукупни профит који су 2012. године остваривали Тадић, Ђилас, Јеремић и остали”, рекао је Вучић.

Он се осврнуо и на критике због продужавања рока од седам дана за одлуку о концесионару и рекао да је до било потребно да би се сагледале све понуде, те да су још две компаније биле веома близу понуде француском Вансију.

„Обично душебрижници и представници оних политичких снага, које су покрале и опљачкали Србију и код којих ништа транспарентно није било, питају зашто седам дана нових. Па, зато што је било потребно да сагледамо све, од финансијских до технички понуда”, рекао је Вучић.

Он је рекао да је концесија за аеродром „Никола Тесла” важна и због наших регионалних аеродрома, у Нишу, Ужицу, Краљеву, те да ћемо имати пуну слободу да развијамо аеродроме у Србији.

„Ово је велика и важна вест и верујем да ћете и од француског председника Емнануела Макрона, када буде дошао, за који месец, моћи да чујете шта мисли о свему томе”, закључио је Вучић. (Танјуг)


Коментари42
c4b10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bora
Dobar je posao samo ako drzava ima problem sa otplatom kredita pa misli da je bolje dati Aerodrom u koncesiju nego se zaduziti. S druge strane, za Aerodrom NT Beograd se ne moze reci da je zastareo vec naprotiv, sa pistom dugom 3km, dva terminala i 16 avio-mostova i te kako savremen. Cak lako podnosi promet od 5 miliona putnika, a za povecanje kapacitet na 8 miliona potrebno je dodati novih 4-C gejtea za sirokotrupne avione, otvoriti nove bus-gejtove u prizemlju za dolazece putnike, prosiriti C platformu i osavremeniti check-in saltere sto se sve moze finansirati aerodromskim prihodima. Po meni staviti jedan takava izvor deviz pod finansijsku jurizdikciju druge zemlje je ekonomsko slepilo. A sta se desilo kad je londonski Heathrow Airport dat u koncesiju - koncesionar je taksu za putnike povecao sa 2 na 80 funti. To ce se i nama desiti - posledica manje dolazaka u Beograd. Pa kad se koncesionar Ugovorom i Anexima zastiti od pada prometa moze se desiti da im vracamo deo fiksne uplate.
Aleksandar Mihailovic
Najsumnjivije je zbog čega se toliki prostor daje upoređivanju i rivalstvu sa Zagrebom? Da li je ZG dobro postupio, a ako nije onda ni mi nismo dobro postupili, te se sve pokriva time da smo bolje prošli? Drugo što je sumnjivo je to ko nam saopštava ove informacije, zbog čega ne Premijerka ako Vlada potpisuje ugovor? Da li je Predsednik objedinio obe funkcije? Treće, kako progutati da se sve što vredi prodaje ili daje pod koncesije, a što daje profit? Može li strani koncesionar posle 5g recimo da promeni namenu aerodroma i da ga pretvori u pilićarnik, a šta mu brani da to učini ako mislimo da mu pravimo konkurenciju sa drugim aerodromima u Srbiji? Kako progutati da se ima namera prodaja i drugih JP, zlatnih koka nosilja, ali i rudnika zlata, oranica, izvorišta vode i banja? Kada će Predsednik i Premijerka da zajedno saopšte narodu radosnu vest da je nešto domaće kapitalno izgrađeno a ne prodato ili stavljeno pod koncesiju? Kakva je to ekonomija koja temelji na prodajama i koncesijama?
Aleksandar Mihailovic
@Bijeli. Da, jedno se priča a drugo je potpuna istina, narod kaže, "ako koza laže rog ne laže", ali, naš, balkanski problem je što i koza i rog slažu i lažu. Kada bi bili iskreni morali bi da kažu da li se mogu razvijati ostali aerodromi ili ne, da li se neki moraju zatvoriti kako bi se naizgled poboljšalo stanje i rezultati koncesioniranog, a moralo bi biti transparentno šta se od investicija i do kada mora izgraditi. Vidim da je "Pleso" imao problem da nisu ispoštovana obećanja i da je čak u odnosu na stari aerodrom po nečemu i u minusu. Narodu se mažu oči kako su eto i najveći aerodromi, sa prometom i preko 30 miliona putnika godišnje, privatizovani, ali, ne kažu u čijem su vlasništvu te firme i da iza njih uglavnom stoje mudre i pametne države, a ne neki tajkuni koji sutra mogu i stvarno da od aerodroma naprave parking za traktore Zemljoradničkih zadruga ili farme pilića. Samo nesposobni, bezidejni i paceri-amateri, prodaju što su drugi gradili, dok sposobni i kreativni grade.
Препоручујем 9
Bijeli
Dobro retoricko pitanjem... Upucujem vas da uguglate "koncesija Pleso" i imate orginal Ugovor iz kojeg je jasno da ce ZG dobiti milijardu i sedamsto miliona. Uz to, Hrvatska ima jos 6-7 aerodroma tipa Nis i dva velika koja rade promet preko 2 miliona putnika svaki(Split,Dubrovnik). Znam da Vucic "pobedjuje" sve redom(haha) ali siguran sam da potcjenjuje ljude jer ima vas informaticki pismenih i sa elementarnim znanjima i logikom.
Препоручујем 16
Muhamed Popovic Pop
Potrošiše se pare od zajmova, legalizacije divlje gradnje i ostalih štetnih "izvora" - a partiju i parazite u državnoj službi treba izdržavati.
Mirko
Eto vam Rusofili.
Бобан В.
Браво, браво, нека се спреми ЕПС, па МТС. Давне 1989 бдп по становнику овде, био је исти као у Португалији 5500 усд, код нас је и данас исти 5500 усд а у Португалији је 19800 усд ето таман је то слика успешности и мудрости тадашње политичке елите и њихових ученика који су данас на власти.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља