Политика Online - Мерење средње брзине само између Шида и Шимановаца
субота, 18.08.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 02:21

Мерење средње брзине само између Шида и Шимановаца

Систем се, упркос најавама, не користи на свим ауто-путевима јер се "не зна тачно растојање између наплатних рампи"
Аутор: Душан Телесковићпонедељак, 08.01.2018. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Возачи који су за време протеклих празника путовали српским ауто-путевима приметили су да се на већини деоница не мери средња дозвољена брзина на основу које би се кажњавали несавесни учесници у саобраћају, иако су крајем августа прошле године надлежни најавили почетак рада овог система за прве дане септембра.

Нашем листу је у МУП-у Србије речено да се средња дозвољена брзина мери само на деоници ауто-пута између Шида и Шимановаца, док се за остале деонице систем још успоставља. Објашњено нам је да је проблем у мерењу тачне удаљености између наплатних рампи како би се прецизно знало за колико се времена стиже од тачке А до тачке Б. То је, кажу у МУП, неопходно да казне за прекорачење брзине не би „падале” на суду.

На констатацију нашег листа да свако ко има аутомобил може да израчуна колико има километара између, рецимо, наплатне рампе у Врчину и наплатне рампе код Ниша, те да није јасно зашто се од септембра, када је почела примена овог система, то није измерило, у МУП-у су нам кратко рекли: „Није до нас, ствар је у предузећу ’Путеви Србије’”.

Из овог предузећа нашем листу је одговорено да се обратимо Управи саобраћајне полиције. На додатна питања да ли је тачно да још није измерено колико је растојање између наплатних рампи и колико је времена потребно да се тај посао обави, из „Путева Србије” није нам одговорено.

Систем мерења средње брзине кретања возила на ауто-путу почео је у септембру прошле године. Реч је о пројекту МУП-а и „Путева Србије”, који мере средњу брзину на основу времена проласка кроз наплатне рампе. Разлика у времену и пређеној километражи на ауто-путу, од кућице до кућице, даје обрачун просечне брзине. План је био да сви који према овој рачуници возе брже од 120 километара на час буду кажњени.

Цео систем за снимање средње брзине на ауто-путу власништво је „Путева Србије”. Пре почетка примене пројекта објашњено је да су све наплатне станице покривене камерама, повезане оптичким каблом и да имају један централни сервер. Све кућице имају идентично, синхронизовано време и тачно се зна када је ко ушао на ауто-пут, а када је изашао са њега. „Путеви Србије”, како је било планирано, требало је да документују све прекршаје и да их прослеђују полицији.

Из „Путева Србије” нам нису одговорили ни на питања колико је досад прекршаја документовано и колико их је прослеђено МУП-у.

Из саобраћајне полиције крајем августа прошле године објаснили су да циљ ове новине није пуњење буџета од наплате казни, већ да возачи успоре. Суштина је била у томе да се смањи број жртава и да се унапреди безбедност саобраћаја.

Систем мерења средње брзине на ауто-путу користи се већ дуги низ година у више европских земаља. „Секшн контрол”, радарски систем за контролу ограничења брзине на једној деоници, скоро деценију и по веома успешно дисциплинује возаче у Аустрији. У Великој Британији већ дуже се користи надзирање ограничења на једном делу пута и тамо носи назив СПЕЦС. У Италији се сличан систем зове „тутор”, а у Холандији постоји систем надзора ограничења брзине – „трајектконтрол”.


Коментари17
ee600
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Matija Soskic
Ovo je necija glupa ideja. Vozac moze da vozi 200 km/h i da stane 15 minuta pre kontrolne stanice, pa ce mu srednja brzina izmedju Sida i Simanovaca biti u dozvoljenim granicama. Interesantno je da niko ne kritikuje ovu glupost.
Метузалем
Немојте да сте тако строги према њима, не схватате да је проблем што се тела - у овом случају дужина аутопута - шири на топлоти а скупља на хладноћи.
Ljubomir Sindzirevic
A ja kada sam bas to pisao pre par meseci - skoro niko od citalaca nije kliknuo "preporucujem". Problem NIJE u "merenju rastojanja A-B" od rampe do rampe. Pa to se U NA DESETI DEO MILIMETRA moze naci iz "Projekta izvedenog stanja" (tzv. As Built na engleskom) za BILO KOJI put. Problem je u glupoj definiciji "od rampe do rampe". Tj. ako vreme od spustanja rampe do dolaska na sledecu rampu podelimo sa duzinom i to proglasimo V(srednje) - napravili smo jako veliku gresku! Vozilo se od rampe ubrzava, pa se krece nejednakom brzinom, zavisino od uslova puta i pritiska na gas, pa potom usporava pred rampom, tako da ako vozac na deonici vozi U OKVIRU ogranicenja, on NIKAKO nece stici od A do B za t=(AB)/Vsr, vec ce mu trebati vise vremena zbog ubrzanja i usporenja oko rampi. Tako cemo "pohvatati" JAKO MALO narusilaca ogranicenja. Treba uvesti KONTROLNE TACKE, koje bi bile, nprm, na 1Km posle i 1Km pre rampe i ta se deonica uzimala kao (AB). I to jos nije sve... (nema mesta u 1000 slova).
Dejan
Zeleo bih da preciziram i da upozorim autora teksta, Gospodina Teleskovica, na jedan detalj koji se odnosi na italijanski sistem zvani "Tutor". Zivim u Italiji vec 30 godina i verujte mi dobro sam upoznat sa italijanskim pravilima i zakonima. Sistem "Tutor" meri srednju dozvoljenu brzinu samo na odredjenim razmacima na auto putu koji su NE duzi od 2 do 5 km. Znaci ne od ulazne naplatne rampe pa sve do izlazne naplatne rampe kao sto je u Srbije bespravno uvedeno. Tako nesto Italijani nikada ne bi dozvolili. Taj sistem je vidnio instaliran sa specijalnim kamerama i po zakonu mora biti svetlosno naznacen kada je "Tutor" sistem u funkciji, a cesto nije. Ako nije naznacen onda merenja ni nema. Kazna moze zbog toga cak da bude i anulirana kao sto se i meni desilo. Smatram da vasi citatelji imaju pravo na precizne informacije posto bas te iste se uzimaju za opravdanje odredjenih odluka i zakona koje u Evropi ne bi bile nimalo prevosnazne. Zahvaljujem na paznji.
Jeremija
Država pronašla novi način samofinansiranja i mučenja vozača. Zamislite, ograničenje brzine na autiputevim 120km/h i još to zovu autoputem, pokrpanim ko sirotinjske pantalone. Pa još maltretiraju narod da menja novac u najbližem gradu, čekaju zoru ako je noć..... Izem ti ovakvu državu. Dajte im uplatnicu i zavedite u informacioni sistem, pa pratite da li su platili. Ljudi, 21. vek je već osamnaestu godinu, a vi još orete na krave.
milovan
Pa u Engleskoj je ogranicenje na autoputu 113 km na sat a ima po tri i 4 trake.
Препоручујем 6

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља