уторак, 20.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:03

Мон ами концесија

Не зна се шта су понудили и како су рангирана преостала три конзорцијума која су учествовала на тендеру за концесију Аеродрома „Никола Тесла”. – Зорана Михајловић каже да ће бити објављено када истекне рок за жалбе
Аутор: Маријана Авакумовићчетвртак, 11.01.2018. у 11:00
(Фото А. Васиљевић)

Пет дана је прошло од када је јавност сазнала да је француски „Ванси” понудио најбоље услове за концесионо управљање Аеродром „Никола Тесла”. Али, крајње је необично да нико није саопштио како су рангирани и шта су нудили остали учесници на тендеру.

Осим Француза у финалу су се такмичила три конзорцијума: швајцарско-француски („Мердијам истерн Јуроп инвестментс”, аеродром из Цириха и „Ефаж”), индијско-грчки („ГМР инфрастракчер лимитид” и „Терна”) и јужнокорејско-турско-кипарски („Инчион интернешенел ерпорт корпорејшн”, „Јитиримлари веислетме” и „ВТБ капитал инфрастракчр”).

Министарка Зорана Михајловић је, пре два дана, рекла да ће име другопласираног понуђача бити објављено када буде завршен законом утврђени рок за жалбе. У министарству за „Политику” појашњавају да су понуде доступне осталим учесницима на тендеру. Шта је тачно понудио победник биће објављено после потписивања уговора, наводе у министарству.

За „Ванси” се зна да планира да плати једнократну накнаду од 501 милион евра, затим годишњу која ће се кретати од 4,3 до 16 милиона евра са пројектованим растом путника, као и да ће у развој аеродрома уложити 732 милиона евра.

Саопштили су и то да им је циљ да омогуће „Ер Србији” да понуди нове летове на дужим рутама, али и да успоставе партнерство са више од 200 авио-компанија да би се додатно повећао саобраћај и повезаност аеродрома.

Овај француски конгломерат одавно је бацио око на Аеродром „Никола Тесла”, чак и када се није знало да ли ће он бити приватизован или ће бити дат под концесију. По повратку српске делегације из Париза у јулу 2014. градоначелник Синиша Мали рекао је да тамошње фирме намеравају да граде метро у Београду, подземне гараже, нову депонију у Винчи, као и да размишљају о концесији за аеродром.

– Две француске компаније заинтересоване су за учешће на тендеру за депонију Винча, а једна за концесију аеродрома – додао је градоначелник.

Недуго потом, „Политика” је сазнала да је управо „Ванси” интересент за аеродром. То се све дешавало уочи посете тадашњег француског премијера Мануела Валаса, када је у Београд допутовао са групом француских привредника спремних да улажу овде.

Када је пре месец дана председник Србије био гост у Јелисејској палати, на свечаном ручку који је француски председник Емануел Макрон приредио за шефове држава и влада (учеснике конференције о клими у француској престоници), сви домаћи медији су пренели да је Макрон српског колегу дочекао са „мон ами, Александар”. Али мало ко је обратио пажњу на детаљ из Макроновог писма у којем он потврђује да ће посетити Србију. Говорећи о економским односима, који су „недавно ојачали, а то је знак интересовања француских предузећа за српско тржиште и за перспективе економског раста Србије” он у писму наводи следеће:

„По том питању, желим да привучем Вашу пажњу на квалитет француске понуде у сектору инфраструктуре, посебно урбане и аеродромске и у области енергетике. Више француских предузећа су позиционирана за велике уговоре у Србији у тим областима”.

Дан пошто је објављено да је „Ванси” понудио најбоље услове за концесионо управљање аеродромом саопштено је да су председника Србије и председник Француске разговарали телефоном о европском путу Србије.

Љубодраг Савић, професор Економског факултета, каже да нема ништа против таквих интервенција. Напротив. Оне су чак и пожељне. Све велике државе лобирају за своју привреду. И посао председника држава јесте управо ово што раде Вучић и Макрон, сматра Савић.

– Ако је бивши амерички председник могао да иде код саудијског краља и нуди „Боингове” путничке авионе за 50 милијарди долара зашто не може француски председник да се распитује и указује на заинтересованост француских фирми за инвестирање у Србији. Сви се сећамо изненадне посете државног секретара САД Колина Пауела Београду, који је дошао да изјави саучешће породици убијеног премијера Зорана Ђинђића. Његова посета догодила се дан пошто је „Сартид” продат америчком „Ју-Ес стилу” – наводи Савић.

Медији ових дана поклањају велику пажњу Макроновој посети Кини. Ројтерс наводи да је он тренутно најснажнији глас у Европи, у одсуству немачког и британског вођства.

Макрон у Пекингу борави са делегацијом од 50 највећих бизнисмена међу којима су челници „Ербаса”, БНП „Парибаса”. Он се нада да ће веће отварање Кине омогућити смањивање трговинског дефицита од 30 милијарди долара на штету Француске. Кина планира да купи од „Ербаса” 184 авиона, похвалио се јуче француски председник учинком преговора. „Кинески председник Си Ђинпинг је рекао да ће његова влада водити рачуна о очувању једнаке заступљености европског ’Ербаса’ и америчког ’Боинга’”, рекао је Макрон, а преноси агенција АП.


Коментари16
1089e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aranđel Mihajlović
U francuskim medijima se navodi da je firma ,, Vensi '' potpisala samo ugovor o namerama . A do potpisivanja konačnog ugovora i uplate novca moraju da se usaglase o više bitnih stvari . Domaći izvori navode da Francuzi nisu zadovoljni saobraćajnim vezama aerodroma sa gradom . Gradiće se nove saobraćajnice , ali se ne zna da li će ih projektovati Francuzi , ili će samo tražiti neke izmene od domaćih projektanata .
Provision
Kao sa Ikea om ,sve drzava a oni kinesku robu ovamoa proifit onamo...
Препоручујем 2
Dakic ZELJKO
Sta uopste i komentarisati,kada je "Beograd na vodi",uz rusenje u Savamali nepoznatih IDIOTA sa fantomkama i dalje neispitana TABU tema!Ako se grade visespratnice,posao u svetu svugde kontrolise financijska mafija,a ovde direktno PREDESEDNIK sa gradonacelnikom uzima dobru proviziju!A KORISTE Skupstinu i Lex specijalis,uz glasanja na zvonce,da dobiju posao!Ko moze da veruje u bajke o izgubljenim licnim kartama i falsifikovanim potpisima,ovo je drzava kojoj vladaju direktno bate i kumovi!Sve kontrolisu njihovi ljudi i policiju i sudstvo i BIU,a prodaju nam maglu o borbi protiv korupcije i tajkuna!PRODATI uspesan aerodrom je zloupotreba vlasti,sa dobrom zaradom od provizije!No kome mozemo da se obratimo da taj problem objasni i krivce zatvori,kada su i U SUDSTVU i policiji samo bate i kumovi!
Miša
Pošto je u ovom sistemu radna snaga i u ovoj zemlji roba neka komentator objavi a i administrator dopusti da se prikaže koliko za isti rad ista firma u domicilu i kod nas plaća za rad.
Илија З. Лукић
@ "Несо", своје комплексе чувај за себе. Србија је имала око 3000 фабрика, рентабиних, до 2001. када је ДОС донео криминални Закон о приватизацији, по западним изворима. Производиле су по ЈУС стандарду који је био стрикт. поштован, јер су постојале независне инспекције, које су могле да бану у пола ноћи, јер су и инспекц. као и фирме, биле наше. Фабрике су испариле а само залихе које су имале, биле су веће вредности од цене компл. фабрике. Тако се десило да је вше од 50 милијарди долара однето у офшор регионе, на приватне рачуне. Да је испуњено предизборно обећање да ће се тај новац вратити а лопови бити кажњени, Србија не би морала да продаје и црно испод нокта, а поставља се питање шта је ново на реду да се прода, од стратешких ресурса - да поједемо и попијемо. 3,14! (ово је псовка на културан начин).
dr Slobodan Devic
Ja tebi serdare, ti meni vojvodo, a ...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља